Online adverteren

Wat is CPS?

CPS staat voor Cost Per Sale (kosten per verkoop) en is een manier van berekening van de kosten voor online advertenties via Google Ads marketing. De term is gebruikelijk in digitale reclame, maar in sommige gevallen, kan het ook werken met traditionele media. In traditionele media kan het CPS-model werken als een specifiek telefoonnummer wordt…

Verder lezen
CPS cost per sale

Wat is CTR? (Click-trough rate)

De Click-trough rate (CTR) Click-through rate is een belangrijk begrip in online marketing. Met behulp van click-through rate kun je inzicht krijgen in het succes van je advertentie. Met deze kennis kun je je campagne zo nodig bijstellen. Een goede CTR is moeilijk te bepalen. Het is voor elk product, dienst of bedrijfstak verschillend wat…

Verder lezen
CLICK-TROUGH RATE

STDC Model

Als marketeer krijg je te maken met allerlei soorten klanten, met allemaal verschillende behoeften. Het is belangrijk om te weten hoe je het juiste aanbiedt, op het juiste moment. Of te wel; wat wilt de (potentiële) klant horen? Dat hangt af van de fase waar hij of zij zich op dat moment in bevindt.  Het See Think Do Care model…

Verder lezen
Google Shopping Ads