Zoekmachine Optimalisatie

Als ondernemer of marketeer ben je trots op het bedrijf dat je vertegenwoordigd.

  • Je wilt resultaat behalen;
  • Je bedrijf laten groeien;
  • En je producten of diensten aan zoveel mogelijk mensen tonen.

Je wilt mensen laten weten waarom je zo trots bent op je winkel, je bedrijf en de producten of diensten die worden aangeboden. Echter beschikt niet elk bedrijf over een groot marketingbudget om dit snel voor elkaar te krijgen. Een goede vindbaarheid is daarom een goed alternatief om jezelf voor te stellen aan potentiële klanten. Met zoekmachine optimalisatie zorgen wij ervoor dat jij de juiste personen bereikt, zonder per klik te hoeven betalen. Op deze pagina leggen wij jou uit hoe zoekmachine optimalisatie (SEO) werkt en wat het voor jouw bedrijf kan betekenen.

Gratis SEO website check

Controleer de SEO-status van je website met onze gratis en geheel vrijblijvende SEO website check!


Voordelen van SEO

Zoekmachine optimalisatie: de basis

Allereerst willen wij je de basis van zoekmachine optimalisatie uitleggen. Google heeft als doel om ten alle tijden de meest relevante websites te tonen voor de zoekopdracht die jij gebruikt. SEO gaat om het begrijpen van wat mensen online zoeken, de antwoorden die ze zoeken, de woorden die ze gebruiken en het soort inhoud dat ze willen lezen. Als je de antwoorden op deze vragen weet te geven, mensen de juiste content laat ziet en oplossingen biedt voor problemen die zij hebben, dan is er al een hele goede basis gelegd voor een goede positie in Google.

Hier beoordeeld google jouw website op

Goed, je weet nu iets meer af van de basis van SEO. Nu is het belangrijk om te begrijpen waar Google jouw website op beoordeeld. Google kijkt naar de volgende 3 pijlers:

  • Techniek
  • Content
  • Autoriteit

Als deze 3 onderdelen helemaal op orde zijn dan is de kans groot dat je hoog genoteerd komt te staan in de zoekresultaten van Google.

Snap je niet wat wij met deze 3 onderwerpen bedoelen? Geen zorgen. Dit gaan wij je allemaal uitleggen!


Techniek

het is belangrijk dat je website er ‘onder de motorkap’ goed uitziet!

Zoals eerder uitgelegd toont Google de meest relevante, maar ook de meest kwalitatieve websites. Google wilt bijvoorbeeld niet dat jij 10 seconden moet wachten totdat de website geladen is en getoond kan worden. De techniek van je website (technische SEO) moet goed op orde zijn. Zo moet er een duidelijke structuur zijn, moet de website snel laden en moeten er zo min mogelijk ‘fouten’ in de website zitten. Tot slot moet je website natuurlijk goed getoond kunnen worden op allerlei apparaten (mobiel, tablet en desktop).


Content

Duik in de zoekintentie van de websitebezoeker en beantwoord zijn vragen

Allereerst is het goed om te weten wat content precies inhoud. Met content wordt de inhoud van je website bedoeld. Dit kan tekst zijn, maar ook afbeeldingen, videos of audiofragmenten.

Stel je eens voor.. je wilt de inrichting van je huis helemaal omgooien en je bent op zoek naar een nieuwe bank. Als jij zoekt op een loungebank dan zit jij vervolgens niet te wachten op websites die bijvoorbeeld barkrukken verkopen. Zo denkt Google ook en wilt jou daarom de meest relevante websites tonen. In deze fase is het belangrijk om onderzoek te doen naar het zoekgedrag van mensen. Dit gebeurd via een ‘keyword-research’. Als je eenmaal het zoekgedrag van mensen hebt bepaald dient er ook de juiste content voor te worden geschreven. Je wilt mensen immers interesseren, een verhaal vertellen of problemen voor ze oplossen. Hoe beter de content, hoe groter de kans is dat je hoger gepositioneerd wordt.


Autoriteit

Zorg ervoor dat je autoriteit opbouwt

Je hebt inhoud gecreëerd waar mensen naar zoeken, die hun vragen beantwoordt, en die zoekmachines kunnen begrijpen, maar die basis alleen betekent niet dat je gelijk op positie 1 staat. Om je concurrenten te overtreffen, moet je autoriteit opbouwen. Dat kan worden bereikt door het verdienen van linkverwijzingen van websites met een goede reputatie.

Google heeft bevestigd dat links één van de drie belangrijkste rangschikkingsfactoren voor SEO is. Betrouwbare sites hebben de neiging om te linken naar andere betrouwbare sites. Waarom zou je anders een link op je website zetten? Je plaatst immers niet zomaar een verwijzing op je website. Door links te verzamelen van betrouwbare websites zal Google jouw website ook gaan zien als een autoriteit op het internet.

Wij maken online marketing leuk

google-search-console

De voordelen van seo voor jouw bedrijf

  • Onze SEO-aanpak werkt conversieverhogend
  • Zoekmachine optimalisatie is een duurzame marketingstrategie. Met een goede basis kan je jarenlange profiteren van de resultaten.
  • Je betaalt niet per websitebezoeker. Alle ‘SEO-bezoekers’ zijn gratis!
  • SEO trekt websitebezoekers aan met een bepaalde (koop)intentie. Ze hebben uiteindelijk al een zoekopdracht ingevuld om op jouw website te komen.
  • Je lokale vindbaarheid zal sterk verbeteren door ‘local SEO’
  • In tegenstelling tot de advertenties in de zoekmachine zorgt SEO voor zichtbaarheid in alle zoekmachines. 

Hoe ziet onze SEO Strategie eruit?

Transparantie staat bij ons hoog in het vaandel. Daarom leggen wij graag uit wat je van onze SEO-dienstverlening mag verwachten. Onze doel is om je bedrijf een prominente plek te geven op het internet. Samen gaan wij ervoor zorgen dat je website beter vindbaar wordt. Dit allemaal met een duidelijk en transparante SEO strategie.

Scoort jouw website momenteel nog niet goed genoeg in de Google zoekresultaten? Dan heeft jouw website waarschijnlijk een bewezen strategie nodig om meer verkeer, een toename van het aantal klanten en groei te leveren. Wij doen dit d.m.v. de volgende stappen.

Stap 1

Laten we kennis met elkaar maken!

Search Engine Optimization is geen magie, en het is nooit een ‘trucje’ geweest. SEO is een zoekmachine strategie gebaseerd op best practices. We beginnen dus graag met het leren kennen van jouw bedrijf, de huidige online aanwezigheid en jouw ideale klant. Vervolgens gaan we aan de slag met een volledige, diepgaande analyse van je website, speciaal voor jou op maat gemaakt.

Stap 2

Het bepalen van de juiste SEO-strategie.

Om een sterke online aanwezigheid te verkrijgen is een strategie nodig. Je website scoort namelijk op een aantal punten al redelijk goed en op een aantal punten is er nog werk aan de winkel. Wij brengen de verbeterpunten in kaart en gaan volgens met een strakke planning te werk.

Stap 3

Tijd om de handen uit de mouwen te steken en de eerst resultaten te monitoren.

Nu het leuke gedeelte. Tijd om onze succesvolle formule in te zetten dat consequent meer verkeer naar jouw website zal aantrekken en de business zal doen groeien. We zullen regelmatig verslag uitbrengen, zodat je precies ziet wat de impact is van onze werkzaamheden.

Wij werken met

Veelgestelde vragen over zoekmachine optimalisatie

Wat is zoekmachine optimalisatie

Het proces van het optimaliseren van een website – evenals alle content op die website – zodat deze op prominente posities in de organische resultaten van zoekmachines zal verschijnen. SEO vereist inzicht in hoe zoekmachines werken, waar mensen naar zoeken, waarom en hoe mensen zoeken. Succesvolle SEO maakt een site aantrekkelijk voor gebruikers en zoekmachines. Het is een combinatie van techniek en marketing.

Hoe meten jullie de resultaten?

Ten eerste zorgen we ervoor dat de juiste monitoring- en traceringstools goed zijn ingesteld. Google Analytics en Search Console zijn cruciaal voor elke SEO-campagne. Beide stellen ons in staat om nauwkeurig te meten, te verzamelen, te analyseren en te rapporteren over belangrijke gegevens. Die zullen uiteindelijk jouw digitale marketingstrategie verzekeren van een solide ROI. Verder gebruiken we de data ook om constant de campagne verder te optimaliseren.

Wat is het belangrijkste dat ik moet weten over seo?

De eenvoudigste manier om SEO te gebruiken om je bedrijfsomzet te verhogen is het creëren van een strategie. Effectieve SEO gaat immers over veel meer dan technische trucs; het gaat om het begrijpen van je potentiële klanten en het afstemmen van je website op hun wensen en behoeften. Dit vraagt om een unieke mix van SEO-technieken die zowel on-page als off-page, creatief en technisch zijn.

Een goede SEO-strategie moet bestaan uit het bouwen van een geoptimaliseerde website die snel laadt, trefwoorden correct gebruikt en goed wordt weergegeven op alle apparaten. Een trage laadpagina kan de ervaring voor elk gebruik verpesten. In feite, als de laadtijd langer is dan 4 seconden, kan je 90% van je publiek verliezen.

Het bouwen van een contentstrategie is een ander essentieel element van goede SEO. Content is iets dat de brandende vragen van je gebruiker moet beantwoorden. Elk stukje content moet een toegevoegde waarde hebben voor je websitebezoekers. Het afstemmen van je content op de intentie en eisen van de gebruiker is hier het belangrijkste.

Help! Ik ben gezakt in de zoekresultaten. Wat nu?

Merk je dat je steeds minder goed gevonden wordt in Google? Of merk je dat je websitebezoekers teruglopen? Dan is er wellicht werk aan de winkel. Helaas kunnen we geen kant-en-klaar antwoord geven waarom je minder zichtbaar bent. Een daling in de zoekresultaten van Google kan bijvoorbeeld te maken hebben met een wijziging op de website, een aanpassing in het algoritme van Google, of in het ergste geval een penalty omdat je de SEO-regels hebt overtreden. Samen met jou kunnen wij bekijken welke verbeterpunten er op korte en lange termijn doorgevoerd moeten worden om je ‘rankings’ zo snel mogelijk terug te krijgen.

Wordt de website ook geoptimaliseerd voor andere zoekmachines?

Er zijn ook mensen die gebruik maken van andere zoekmachines zoals Bing of duckduckgo. Nu is Google veruit de meest geavanceerde zoekmachine en wanneer je goed presteert in Google zal dit op andere zoekmachines ook het geval zijn. Om deze reden richten wij ons voornamelijk op Google en proberen wij onze klanten zo hoog mogelijk te krijgen in deze zoekmachine!

Laten we samen de kansen in kaart gaan brengen

Ben je benieuwd wat voor impact wij kunnen hebben op jouw online aanwezigheid? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij komen graag bij jou langs om je website samen door te nemen.

  • Gratis SEO check
  • Zie snel waar je kansen liggen

Succesvolle SEO maakt een site aantrekkelijk voor gebruikers en zoekmachines. Het is een combinatie van techniek en marketing waarmee je meer verkeer en dus een toename van het aantal klanten kan realiseren. Doe de check en kijk waar jouw kansen liggen!

Doe de gratis SEO website check

Controleer de SEO-status van je website met onze gratis en geheel vrijblijvende SEO website check!