Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Domineer de zoekresultaten met jouw bedrijf!

Wil jij met online marketing een basis leggen voor een stabiele omzetstroom van jouw bedrijf? Dan is de eerste stap het creëren van onweerstaanbare online aanwezigheid. Onze missie is om je bedrijf een prominente plek te geven op het internet. Samen gaan wij ervoor zorgen dat je van je website een fulltime verkoper kunt maken. Dit allemaal met een duidelijk en transparante SEO strategie.

Kijk naar de feiten: 70% van de gebruikers van zoekmachines klikt op niet-betaalde (organische) advertenties in plaats van op de advertenties.

Zoekmachine optimalisatie gaat niet alleen over ‘hoog scoren in Google’. Het gaat ook om het aanbieden van de juiste content op het juiste tijdstip. We gaan er samen met jou voor zorgen dat de inhoud op je website ook als nuttig en relevant wordt ervaren. Uiteindelijk moet de websitebezoeker om worden gezet naar een klant. This is where the magic happens!

Hoe ziet onze SEO Strategie eruit?

Transparantie staat bij ons hoog in het vaandel. Daarom leggen wij graag uit wat je van onze SEO-dienstverlening mag verwachten. 

Scoort jouw website momenteel nog niet goed genoeg in de Google zoekresultaten? Dan heeft jouw website waarschijnlijk een bewezen strategie nodig om meer verkeer, een toename van het aantal klanten en groei te leveren. Wij doen dit d.m.v. de volgende stappen.

Stap 1: Laten we kennis met elkaar maken!

Search Engine Optimization is geen magie, en het is nooit een ‘trucje’ geweest. SEO is een zoekmachine strategie gebaseerd op best practices. We beginnen dus graag met het leren kennen van jouw bedrijf, de huidige online aanwezigheid en jouw ideale klant. Vervolgens gaan we aan de slag met een volledige, diepgaande analyse van je website, speciaal voor jou op maat gemaakt.

Stap 2: Het ontwerp van een op maat gemaakte SEO-strategie.

Om een sterke online aanwezigheid te verkrijgen is een strategie nodig. Je website scoort namelijk op een aantal punten al redelijk goed en op een aantal punten is er nog werk aan de winkel. Roxtar brengt de verbeterpunten in kaart en gaat volgens een strakke planning te werk.

Stap 3: Tijd om de handen uit de mouwen te steken en de eerst resultaten te monitoren.

Nu het leuke gedeelte. Tijd om onze succesvolle formule in te zetten dat consequent meer verkeer naar uw website zal aantrekken en de business zal doen groeien. We zullen regelmatig verslag uitbrengen, zodat je precies ziet wat de impact is van onze werkzaamheden.

Laten we samen de kansen in kaart brengen!

Ben je benieuwd wat voor impact wij kunnen hebben op jouw online aanwezigheid? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Onze specialist komt graag bij jou langs om je website samen door te nemen.

De meest gestelde vragen

Met wat voor bedrijven werken jullie samen?

Als toonaangevend digitaal marketingbureau werken we samen met bedrijven die serieus werk willen maken van het verhogen van de omzet door middel van SEO. Onze klanten variëren van eenmanszaken tot bedrijven met meer dan 200 werknemers. Het gaat ons niet om de grootte van het bedrijf, maar om de groei die wij samen kunnen realiseren. 

Hoe meten jullie de resultaten?

Ten eerste zorgen we ervoor dat de juiste monitoring- en traceringstools goed zijn ingesteld. Google Analytics en Search Console zijn cruciaal voor elke SEO-campagne. Beide stellen ons in staat om nauwkeurig te meten, te verzamelen, te analyseren en te rapporteren over belangrijke gegevens. Die zullen uiteindelijk jouw digitale marketingstrategie verzekeren van een solide ROI. Verder gebruiken we de data ook om constant de campagne verder te optimaliseren.

Wat is het belangrijkste dat ik moet weten over SEO?

De eenvoudigste manier om SEO te gebruiken om je bedrijfsomzet te verhogen is het creëren van een strategie. Effectieve SEO gaat immers over veel meer dan technische trucs; het gaat om het begrijpen van je potentiële klanten en het afstemmen van je website op hun wensen en behoeften. Dit vraagt om een unieke mix van SEO-technieken die zowel on-page als off-page, creatief en technisch zijn.

Een goede SEO-strategie moet bestaan uit het bouwen van een geoptimaliseerde website die snel laadt, trefwoorden correct gebruikt en goed wordt weergegeven op alle apparaten. Een trage laadpagina kan de ervaring voor elk gebruik verpesten. In feite, als de laadtijd langer is dan 4 seconden, kan je 90% van je publiek verliezen.

Het bouwen van een contentstrategie is een ander essentieel element van goede SEO. Content is iets dat de brandende vragen van je gebruiker moet beantwoorden. Elk stukje content moet een toegevoegde waarde hebben voor je websitebezoekers. Het afstemmen van je content op de intentie en eisen van de gebruiker is hier het belangrijkste.

Help! Ik ben gezakt in de zoekresultaten. Wat nu?

Merk je dat je steeds minder goed gevonden wordt in Google? Of merk je dat je websitebezoekers teruglopen? Dan is er wellicht werk aan de winkel. Helaas kunnen we geen kant-en-klaar antwoord geven waarom je minder zichtbaar bent. Een daling in de zoekresultaten van Google kan bijvoorbeeld te maken hebben met een wijziging op de website, een aanpassing in het algoritme van Google, of in het ergste geval een penalty omdat je de SEO-regels hebt overtreden. Samen met jou kunnen wij bekijken welke verbeterpunten er op korte en lange termijn doorgevoerd moeten worden om je ‘rankings’ zo snel mogelijk terug te krijgen.

Wordt de website ook geoptimaliseerd voor andere zoekmachines?

Er zijn nog steeds mensen die gebruik maken van andere zoekmachines zoals Bing. Hoewel dit wel een steeds kleiner percentage wordt. Om deze reden richten wij ons voornamelijk op Google en proberen wij onze klanten zo hoog mogelijk te krijgen in deze zoekmachine!