LinkedIn Adverteren uitbesteden

LinkedIn is een socialmediakanaal voor zakelijk gebruik. Net als op veel andere socialmediakanalen is het ook mogelijk om op LinkedIn te adverteren. Voor B2B-bedrijven is LinkedIn een zeer interessant platform. Niet alleen is het met LinkedIn relatief eenvoudig om de doelgroep te bereiken, maar het conversieratio is er ook vrij hoog. De advertentiemogelijkheden met LinkedIn worden bovendien steeds ruimer. Je moet overigens wel weten hoe de LinkedIn Campaign Manager werkt wanneer je op LinkedIn wilt adverteren. Uiteraard is ook LinkedIn adverteren uitbesteden een optie.

Wil jij meer weten over LinkedIn adverteren of onze werkzaamheden? Dan raden we je aan om verder te lezen! Wil je het liefst zo snel mogelijk LinkedIn adverteren uitbesteden? Neem dan vandaag nog contact met ons op.

Wil jij direct resultaat?

Hoe effectief is Linkedin adverteren? Hoe werkt het? Welke stappen moet je zetten om een campagne op te zetten die resultaten oplevert? Vraag nu gratis een kansenonderzoek aan t.w.v. €375,-.

linkedin adverteren uitbesteden

Waarom wil jij op LinkedIn adverteren?

Wil je LinkedIn adverteren, dan heb je waarschijnlijk ook een doel voor ogen. Wil je meer leads of is het doel vooral om naamsbekendheid te creëren? Wil je LinkedIn adverteren uitbesteden, dan is het belangrijk dat je een duidelijk doel voor ogen hebt. Uiteraard is het ook mogelijk om verschillende advertenties tegelijkertijd te laten lopen. Zo kun je tegelijkertijd aan verschillende doelstellingen werken.

ROXTAR Online Marketing

Benieuwd hoe we jou verder kunnen helpen?

Verschillende soorten advertenties

Het is mogelijk om verschillende soorten advertenties te plaatsen op LinkedIn. Je hebt de keuze uit de volgende opties:

  • Advertenties met één afbeelding
  • Carousel advertenties
  • Advertenties met een video
  • Tekstadvertenties
  • Spotlight-advertenties
  • Berichtadvertenties
  • Gespreksadvertenties

Wanneer je wilt adverteren in LinkedIn, dan heb je dus tal van verschillende mogelijkheden. Kies je voor LinkedIn adverteren uitbesteden, dan gaan wij samen met je na welke vorm van adverteren de beste keuze is. We zullen de verschillende advertentieformats hieronder toelichten. Zo wordt het makkelijker om te bepalen welke vormen van LinkedIn adverteren interessant voor je zijn. Uiteraard kun je ook verschillende advertentievormen met elkaar combineren.

Advertenties met één afbeelding

De naam van dit type advertentie omschrijft eigenlijk precies wat deze vorm van adverteren inhoudt. Met een goed ontworpen design kan een advertentie in de vorm van een afbeelding tot veel conversies leiden. Met één afbeelding kun je jouw boodschap vaak prima overbrengen.

Carousel advertenties zijn advertenties die uit meerdere afbeeldingen bestaan. Als het lastig is om je boodschap te delen met één afbeelding, dan is dit type advertentie de perfecte keuze.

Advertenties met een video

Wil je een product of dienst uitgebreid toelichten? Dan is een advertentie in de vorm van een video ideaal. Over het algemeen geldt dat video’s tot minder conversies leiden dan een afbeelding. Bovendien doen korte video’s het vaak beter dan lange video’s. Desondanks kunnen videoadvertenties erg interessant zijn om te gebruiken voor je campagne.

Tekstadvertenties

Wil je LinkedIn adverteren uitbesteden? Dan kun je jouw doelgroep met een tekstadvertentie interessante content in de vorm van tekst laten zien. Ook deze vorm van LinkedIn adverteren kan zeer interessant zijn, maar het creëren van een interessante tekstadvertentie kan ook een uitdaging vormen. De advertentie moet ook professionaliteit uitstralen, dus belangrijk is om over de content na te denken.

Spotlight advertenties

Met een Spotlight advertentie kun je een dienst, product of evenement aankondigen. In een Spotlight advertentie plaats je een Call to Action, waardoor geïnteresseerden direct kunnen overgaan tot conversie. Een Spotlight advertentie vermeldt ook standaard de naam van de persoon die de advertentie ziet.

Berichtadvertenties

Wil je LinkedIn adverteren uitbesteden, dan zijn ook de berichtadvertenties zeer interessant. Met dit type advertenties belandt jouw bericht direct in het postvak van mensen die deel uitmaken van je doelgroep. LinkedIn biedt je bovendien de mogelijkheid om bijvoorbeeld een naam of bedrijfsnaam in de advertentie te vermelden. Zo wordt het bericht een stuk persoonlijker, waardoor het aantal conversies vaak ook hoger uitvalt.

Gespreksadvertenties

Gespreksadvertenties hebben wat weg van een berichtadvertentie. Het verschil is dat een gespreksadvertentie nog iets uitgebreider kan. Zo kan je het eerste bericht bijvoorbeeld opvolgen met een volgende bericht. Ook heb je met een gespreksadvertentie de mogelijkheid om meerdere actieknoppen in te stellen, met een berichtadvertentie kun je er slechts één instellen. Dat wil overigens niet zeggen dat een gespreksadvertentie altijd beter werkt. Dat is iets wat je moet uittesten voor je eigen campagne.

Betrokken & bereikbaar

We zijn proactief, kunnen snel schakelen en zijn makkelijk bereikbaar.

Altijd resultaat gedreven

We zijn altijd gemotiveerd om het beste resultaat voor onze klanten te boeken.

Transparant & duidelijk

Geen abracadabra. We laten alles zien wat we doen en altijd zo duidelijk mogelijk.

linkedin adverteren uitbesteden doelgroep bepalen

Het bepalen van de doelgroep

Belangrijk is ook dat je een duidelijke doelgroep voor ogen hebt. Niet altijd is het voor een bedrijf duidelijk wat de doelgroep is. Wil je LinkedIn adverteren uitbesteden aan Roxtar, dan kunnen wij je helpen met het bepalen van de doelgroep. Met LinkedIn kun je heel specifiek aangeven wat jouw doelgroep is. Belangrijk is echter dat je daarbij niet te specifiek bent. Je loopt dan namelijk het risico dat je te weinig mensen bereikt.

Je kunt de kenmerken van een doelgroep heel eenvoudig aangeven met LinkedIn targeting. Zo kun je bijvoorbeeld filteren op een bedrijf, demografische gegevens, opleiding, ervaring en zelfs op interesses. Kies je voor Linkedin adverteren uitbesteden aan Roxtar, dan zorgen wij ervoor dat je met je advertenties de juiste doelgroep bereikt.

Tips voor LinkedIn adverteren

Wil je zelf graag aan de slag met LinkedIn adverteren? Hieronder noemen we een aantal handige tips! Wil je liever LinkedIn adverteren uitbesteden, dan kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Maak je doelgroep niet te specifiek

Eerder op deze pagina heb je al kunnen lezen dat de doelgroep niet te specifiek moet zijn. Aan wat voor aantallen moet je dan precies denken? Voor bericht- en gespreksadvertenties is een target audience van tussen de 10.000 en 20.000 geschikt. Bij tekstadvertenties mag de target audience nog wat groter zijn. Dan is een target audience van circa 50.000 mensen doorgaans ideaal.

Gebruik een Lead Gen Form voor nieuwe leads

Wil je leads genereren die je vervolgens nog kunt benaderen? Dan kun je een Lead Gen Form in je advertentie toepassen. Op die manier worden de gegevens van het LinkedIn-profiel van je bezoekers overgenomen. Zo weet je precies welke personen je later nog kunt benaderen wanneer je met sales aan de slag gaat.

Betalen per klik of per 1000 impressies

LinkedIn bied je de mogelijkheid om per klik te betalen, maar ook per 1000 impressies. Wanneer je zoveel mogelijk conversies wilt, is het aan te raden om per klik te betalen. Is branding jouw voornaamste doel en wil je dat meer mensen bekend raken met jouw bedrijf? Dan kun je ervoor kiezen om per 1000 impressies te betalen. Mocht je een advertentie hebben die ontzettend goed converteert, ben je mogelijk ook voordeliger uit wanneer je per 1000 impressies betaalt. Als je wilt testen welke optie jou het minst zal kosten, kun je ervoor kiezen om twee verschillende campagnes op te zetten die verder helemaal identiek aan elkaar zijn.

Test goed wat in jouw geval het beste werkt

Het is nooit aan te raden om op basis van aannames te werken als je met de marketing van je bedrijf aan de slag gaat. Test dus welke vorm van adverteren het beste werkt. Probeer bijvoorbeeld eens om naast afbeeldingsadvertenties ook met carousel advertenties te werken. En ga ook eens na of berichtadvertenties of gespreksadvertenties beter presteren in jouw geval. Uiteraard is dat ook sterk afhankelijk van de inhoud van de advertenties.

Maak een unieke landingspagina aan voor je leads

Als je nieuwe bezoekers wilt werven via LinkedIn, dan is het belangrijk dat bezoekers op de juiste pagina uitkomen. Zorg er dus voor dat zij op een landingspagina terechtkomen die specifiek is gemaakt voor de dienst of het product dat je wilt promoten. Als mensen vanuit LinkedIn op de homepage van je website terechtkomen, leidt dat vaak tot een hogere bounce rate.

linkedin adverteren uitbesteden

LinkedIn adverteren uitbesteden

Ben je van plan om in LinkedIn te adverteren? Dan kunnen bovenstaande tips je helpen om een efficiënte campagne op te zetten. Toch kent LinkedIn adverteren ook een aantal uitdagingen en zijn er veel ondernemers die afgeschrikt raken van de vele opties die je hierbij hebt. Je kunt in dit geval ook kiezen voor LinkedIn adverteren uitbesteden. De specialisten van Roxtar helpen je graag bij het opzetten van goed presterende campagnes.

Kies je voor LinkedIn adverteren uitbesteden aan Roxtar, dan weet je zeker dat jouw campagnes in goede handen zijn. Ons team heeft veel ervaring en blijft de campagnes steeds optimaliseren op basis van de prestaties. We nemen steeds ruim de tijd om een campagne te evalueren en waar nodig aan te passen. Uiteraard maken we de prestaties ook steeds inzichtelijk voor je.

Wil jij LinkedIn adverteren uitbesteden aan Roxtar?

Heb je het liefst zo min mogelijk omkijken naar je LinkedIn advertenties? Wil jij je tijd kunnen spenderen aan datgene waar jij goed in bent? Dan kun je LinkedIn adverteren uitbesteden aan Roxtar. Wij gaan graag voor je aan de slag. Dankzij onze ruime ervaring met online marketing weten wij precies hoe we een sterke campagne kunnen opzetten. Wij hanteren een proactieve werkwijze en denken altijd met onze klanten mee. Zien we bijvoorbeeld dat je landingspagina ook nog wat werk kan gebruiken, dan zullen we dit altijd aangeven. Zo zorgen we ervoor dat we echt alles uit je campagnes halen.

Neem contact met ons op

Wil je naast LinkedIn ook gebruik maken van andere advertentiekanalen? Dan is het goed om te weten dat wij als full service online-marketingbureau ook andere vormen van marketing kunnen verzorgen. Net als dat wij ook je website kunnen optimaliseren of zelfs een volledig nieuwe website kunnen ontwerpen.

Wil je LinkedIn adverteren uitbesteden? Dan kun je telefonisch contact met ons opnemen of het contactformulier op de website invullen.

Maak kennis met ons team