Facebook Adverteren uitbesteden

Met Facebook is het mogelijk om heel gericht te adverteren. Met Facebook kun je namelijk heel nauwkeurig de doelgroep aangeven. Een ander voordeel van Facebook adverteren is dat het relatief goedkoop is. Hierdoor is het adverteren op Facebook bijvoorbeeld ook mogelijk voor start-ups en kleinere bedrijven. Natuurlijk kent adverteren op Facebook ook uitdagingen. Wil je alles uit je Facebook-campagnes halen, dan kun je ervoor kiezen om Facebook adverteren aan een specialist over te laten. Wil je Facebook adverteren uitbesteden? Dan helpen onze specialisten je graag bij het opzetten van een effectieve campagne.

Wil je graag direct Facebook adverteren uitbesteden? Neem in dat geval contact met ons op, zodat wij je verder kunnen helpen. Wil je eerst meer weten over de voordelen en de mogelijkheden van Facebook? Dan raden we je aan om door te lezen!

Wil jij direct resultaat?

Hoe effectief is Facebook adverteren? Hoe werkt het? Welke stappen moet je zetten om een campagne op te zetten die resultaten oplevert? Vraag nu gratis een kansenonderzoek aan t.w.v. €375,-.

Social-media-ads

Waarom kiezen voor adverteren op Facebook?

Adverteren op Facebook heeft een aantal belangrijke voordelen. Zoals je hierboven hebt kunnen lezen, kun je heel gericht aangeven op wie je de advertenties wilt richten. Bovendien is Facebook adverteren een van de goedkoopste vormen van Social Media Advertising. Facebook wordt vandaag de dag vooral bezocht door mensen van middelbare leeftijd. Vooral wanneer je doelgroep binnen die leeftijdscategorie valt, is Facebook adverteren zeer interessant. Dat neemt echter niet weg dat je ook prima een andere doelgroep kunt bereiken met behulp van Facebook. Dat hangt maar net af van hoe je je campagnes instelt.

“Nobody counts the number of ads you run; they remember the impression you make”

– Bill Bernbach
Facebook adverteren

Facebook is ideaal voor retargeting en branding

Facebook adverteren uitbesteden is een prima keuze wanneer je nieuwe klanten wilt binnenhalen. Facebook is daarnaast ook een uitstekend medium voor bijvoorbeeld retargeting en branding. Zo kun je je bijvoorbeeld richten op mensen die eerder je webshop bezocht hebben of Facebook gebruiken om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten. Zo valt Facebook adverteren heel goed te combineren met andere marketingstrategieën.

Ook jouw doelgroep zit op Facebook

Wil je Facebook adverteren uitbesteden? Dan is het goed om te weten dat Facebook miljarden actieve gebruikers heeft. Ook in Nederland zitten er dagelijks miljoenen verschillende gebruikers op Facebook. Facebook is nog steeds het socialmediakanaal dat het meest gebruikt wordt. Het is dan ook zeker dat je ook jouw doelgroep kunt bereiken via Facebook. Facebook adverteren uitbesteden is dus een optie voor vrijwel ieder bedrijf. Laat je Facebook over aan onze specialisten, dan stellen we jouw campagnes zo in dat deze zichtbaar worden voor de juiste doelgroep.

Betrokken & bereikbaar

We zijn proactief, kunnen snel schakelen en zijn makkelijk bereikbaar.

Altijd resultaat gedreven

We zijn altijd gemotiveerd om het beste resultaat voor onze klanten te boeken.

Transparant & duidelijk

Geen abracadabra. We laten alles zien wat we doen en altijd zo duidelijk mogelijk.

facebook adverteren uitbesteden

Facebook adverteren of berichten?

Natuurlijk is het als bedrijf nooit onverstandig om je Facebook-pagina goed bij te houden. Hoe meer mensen jouw berichten liken, hoe meer jouw pagina gezien wordt. Toch zijn alleen berichten vaak niet genoeg als je nieuwe leads wilt genereren. Met je berichten bereik je namelijk ook een hoop mensen die buiten je doelgroep vallen. Bovendien bereik je door middel van de berichten op je pagina voornamelijk mensen die jouw bedrijf al kennen. Wanneer je doel is om nieuwe klanten binnen te halen, dan hebben berichten op je eigen pagina minder zin. In dat geval kun je dus beter Facebook adverteren uitbesteden, naast dat je je pagina bijhoudt. Op die manier ben je in staat om nieuwe klanten te werven doordat je advertenties terechtkomen bij de doelgroep.

Wat zijn Facebook advertenties?

Facebook-advertenties zijn betaalde berichten die bedrijven op Facebook plaatsen. Met een betaalde advertentie kun je je richten op een bepaalde demografie, en je kunt zo specifiek of zo breed zijn als je wilt. Facebook advertentiecampagnes zijn beschikbaar in verschillende formaten. Je kunt ook zelf aangeven hoeveel je wilt uitgeven.

Facebook in vergelijking met andere kanalen

Facebook is een van de meest gebruikte socialmediakanalen en wordt door mensen van alle leeftijden gebruikt. Steeds meer jongeren geven de voorkeur aan Instagram, maar dat neemt niet weg dat er ook nog veel jongeren met Facebook zijn. Ten opzichte van bijvoorbeeld Search Engine Advertising kent Facebook adverteren een aantal belangrijke verschillen. Wanneer je bijvoorbeeld in Google adverteert, komen de advertenties vaak bovenaan te staan. Met Facebook adverteren komen de advertenties tussen de updates van mensen binnen jouw doelgroep te staan. Advertenties zijn te herkennen aan de tekst “gesponsord”.

Hoe creëer je een advertentie in Facebook?

Een advertentie opzetten in Facebook is relatief eenvoudig. De uitdaging is echter om een kostenefficiënte campagne op te zetten. Targeting is dus heel belangrijk wanneer je binnen Facebook adverteert. Adverteren kost immers geld en de bedoeling is om meer uit de advertenties te halen dan je erin investeert.

Wil je een advertentie in Facebook creëren, dan kun je het best een advertentieaccount aanmaken in Facebook. Dat is de meest efficiënte vorm van Facebook adverteren. Zo kun je er namelijk voor zorgen dat je advertenties op verschillende plaatsen binnen Facebook vertoond wordt. Bovendien kun je ook bepalen waar de advertentie precies geplaatst moet worden. Op deze manier kun je dus beter bepalen wie jouw advertenties te zien krijgen. Het is belangrijk als je op de hoogte bent van dergelijke zaken wanneer je aan Facebook adverteren begint. Om die reden raden we Facebook adverteren uitbesteden aan. Onze specialisten weten precies wat ze doen en kunnen een kostenefficiënte campagne voor je opzetten.

Wat zijn je doelstellingen bij Facebook adverteren uitbesteden?

Belangrijk is dat je vooraf je doelstellingen bepaalt. Wil je dat de naamsbekendheid van je bedrijf groter wordt of zijn conversies het doel? Wanneer je adverteert vanuit een advertentieaccount, kun je heel nauwkeurig aangeven wat je doelstellingen zijn. Zo kun je bijvoorbeeld voor bekendheid, overwegingen of verkeer kiezen. Net als dat je ook een lead-campagne kunt opzetten in Facebook. Daarnaast zijn er ook bepaalde opties speciaal voor webshops, zoals het verkopen uit catalogus. Belangrijk is ook dat advertenties in de juiste fase getoond worden. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk om advertenties die aansporen om een product te kopen ook voornamelijk getoond worden aan mensen die daar klaar voor zijn. Een handige tip hierbij is het PESO model deze helpt je om te bepalen welke mediakanalen interessant voor je zijn.

Facebook heeft ontzettend veel verschillende advertentievormen. Om die reden kun je prima meerdere campagnes naast elkaar opzetten. Omdat er zoveel advertentievormen zijn, heb je ook eindeloos veel mogelijkheden. Zo is er voor ieder bedrijf een geschikte advertentievorm te vinden. Het brengt echter ook uitdagingen met zich mee, want welke advertentievorm past nu het best bij jouw bedrijf en de doelstellingen die je voor ogen hebt? Ook dat is een reden om voor Facebook adverteren uitbesteden te kiezen. Wij gaan precies na welke doelstellingen je voor ogen hebt en zullen op basis daarvan een passende campagne opzetten.

De inhoud van je Facebook-advertentie

Ga je niet voor Facebook adverteren uitbesteden, maar kies je ervoor om in plaats daarvan zelf een advertentie op te zetten? Dan moet je ook goed nadenken over de inhoud van je advertentie. Wanneer je advertentie niet goed aansluit op de doelgroep, kun je in het ergste geval juist mensen afschrikken. Dat is natuurlijk het laatste wat je met je advertentiebudget wilt bereiken. Bepaal dus goed wat voor strategie je het best kunt inzetten om je doelgroep te overtuigen. Twijfel je over de inhoud van je advertentie? Dan is Facebook adverteren uitbesteden wellicht een beter idee.

Benieuwd hoe we jou verder kunnen helpen?

Belangrijk is om de resultaten van je campagnes te blijven meten

Kies je voor Facebook adverteren uitbesteden aan Roxtar? Dan zullen we de resultaten van je Facebook-campagnes steeds blijven meten. Zo kunnen we de campagnes steeds blijven verbeteren op basis van de beschikbare data. Om de efficiëntie van een campagne te verbeteren, kun je het best de gehele customer journey in de gaten blijven houden. Bij Roxtar beseffen we heel goed hoe belangrijk het is om de resultaten van een campagne tussentijds te blijven meten. We zullen de resultaten ook steeds inzichtelijk maken, zodat jij goed op de hoogte bent van de prestaties.

Video Facebook adverteren uitbesteden

Het is ook een optie om met video’s te adverteren op Facebook. Wees je er wel bewust van dat er heel veel bedrijven zijn die gebruik maken van videoadvertenties. Wellicht is het je ook al eens opgevallen dat de kwaliteit van de videoadvertenties op Facebook niet altijd even hoog ligt. Een video is zo gemaakt, maar een professionele video waarmee je je doel bereikt is uitdagender om te maken. Let daarom altijd goed op de kwaliteit van de video’s als je besluit om op deze wijze te adverteren. Video’s kunnen zeer effectief werken, maar het is belangrijk dat je video vanaf het eerste moment al interessant is. Anders zijn mensen al snel geneigd om door te scrollen. Maak je video’s ook niet te lang, want de meeste mensen loggen niet in op Facebook om naar lange video’s te kijken. Probeer je videoboodschap dus kort en bondig te houden. Uiteraard kun je ook Facebook video-adverteren uitbesteden aan onze specialisten. Wij helpen je graag bij het creëren van een professionele video waarmee je de doelgroep kunt overtuigen.

Hoe kun je een dienst aanprijzen die meer uitleg nodig heeft?

Wil je een dienst aanprijzen die meer uitleg nodig heeft? Dan kun je er ook voor kiezen om als doelstelling te kiezen ‘chatberichten’. Mensen die geïnteresseerd zijn, kunnen dan een chat met je starten. Zo kun jij bijvoorbeeld extra uitleg geven over een dienst of product. Deze doelstelling kan bijvoorbeeld heel interessant zijn voor kapsalons, tatoeageartiesten en nagelsalons. Belangrijk is wel dat je ook snel reageert op je berichten wanneer je voor de chatfunctie kiest. Daarom is deze vorm van adverteren vooral weggelegd voor bedrijven die al aandacht aan Facebook besteden of hier voldoende tijd voor hebben.

Facebook adverteren uitbesteden kan ook als B2B bedrijf

Men denkt nog wel eens in dat Facebook adverteren alleen weggelegd zou zijn voor B2C bedrijven, maar dat is absoluut niet waar. Facebook adverteren uitbesteden is niet alleen een goede keuze voor B2C bedrijven, maar ook voor bedrijven die zich op andere bedrijven richten. Omdat je met Facebook ontzettend veel targetingopties hebt, is het ook mogelijk om je bedrijf onder de aandacht te brengen bij ondernemers. Belangrijk is wel dat je de doelgroep heel goed kent als je jouw diensten op deze manier onder de aandacht wilt brengen.

Waarom Facebook adverteren uitbesteden?

Wil je een zo efficiënt mogelijke Facebookcampagne starten? Dan komt hier vrij veel bij kijken. Juist omdat je zoveel mogelijkheden hebt op Facebook, wordt het opzetten van een campagne vrij complex. Daar komt ook nog eens bij dat je precies moet weten wat wel of niet werkt voor jouw doelgroep. Je kunt ervoor kiezen om zelf een campagne op te zetten, maar het rendement zal vaak veel lager liggen dan wanneer je voor Facebook Adverteren uitbesteden kiest. Een goede advertentie verdient zichzelf altijd terug. Wees daarom niet bang voor de extra kosten wanneer je Facebookadvertenties wilt uitbesteden. Je kunt ervan uitgaan dat het rendement ook vele malen hoger zal liggen.

Contact opnemen met onze specialisten

Wil je Facebook adverteren uitbesteden? Neem dan contact met ons op, zodat wij je kunnen helpen bij het opzetten van een rendabele campagne. We nemen de mogelijkheden graag met je door. Bij Roxtar hanteren we bovendien een zeer proactieve werkwijze. Zien we dat je elders in de marketingfunnel kansen laat liggen? Dan zullen we dit altijd bij je aankaarten. Uiteraard kunnen we je dan ook helpen om andere onderdelen van je online marketing te optimaliseren. Of je daarvoor kiest, bepaal je echter zelf. Wil jij graag online opvallen? Dan raden we je aan om ook onze andere diensten eens te bekijken.

Maak kennis met ons team