Waarom investeren in Conversie optimalisatie?

Het is je eindelijk gelukt.. Je hebt het aantal websitebezoekers aanzienlijk doen stijgen. Naast de tijd en energie heeft dit jou waarschijnlijk ook het nodige budget gekost. Helaas zie je deze stijging niet terug in het aantal aankopen of ingevulde formulieren op je website. Simpel gezegd:

Het lukt jou momenteel nog niet om websitebezoekers om te zetten naar klanten.

Dit is waar conversie optimalisatie (CRO) ingezet kan gaan worden. Graag leggen wij jou op deze pagina alles uit over deze online marketing discipline!

Neem vrijblijvend contact op.

Wij helpen je je website naar een volgend niveau te tillen. Vraag nu een vrijblijvend gesprek aan.

Dit gaat er vaak fout..

Wanneer ondernemers online omzetten niet zien stijgen, worden vaak foute beslissingen genomen. Zo worden advertentiebudgetten verhoogd, worden er nog meer producten toegevoegd aan de webshop of er wordt (nog) meer marketing personeel aangenomen.

Helaas zijn dit veel gemaakte fouten die wij regelmatig te horen krijgen. Er wordt veel geld geïnvesteerd in de hoop de omzetdaling op te vangen. Al snel komen wij erachter dat de basis van de website niet goed is waardoor potentiële klanten niet zullen overgaan tot een aankoop. Met CRO kan dit knelpunt worden weggenomen.

Conversie Optimalisatie

Conversie optimalisatie in het kort: De basis van CRO

Conversie optimalisatie (CRO) is in het kort het verhogen van het percentage gebruikers dat een gewenste actie uitvoert op jouw website. Gewenste acties kunnen bestaan uit het aanschaffen van een product, het klikken op ‘toevoegen aan winkelwagen’, het aanmelden voor een dienst, het invullen van een formulier of het klikken op een link.

online marketing

HET IS TIJD OM WEBSITEBEZOEKERS OM TE ZETTEN NAAR TEVREDEN KLANTEN!

De kans is aanwezig dat je nog niet helemaal thuis bent in conversie optimalisatie. Daarom leggen wij je graag uit wat je tijdens dit proces kan verwachten en waar wij mee aan de slag gaan.

  • Call to action buttons (CTA): Vertel je bezoekers precies wat ze moeten doen.
  • Conversietrechter opzetten: Dit is de reeks stappen die iemand op je site moet nemen om het primaire doel van je site te bereiken.
  • A/B testen: Een gangbare manier om conversieverbeteringen te controleren. Twee (of meer) versies van je site worden aan bezoekers getoond. Bij elke versie worden het aantal conversies gemeten om te zien welke versie het meest effectief is.
  • Multivariate testen (MVT): Een versie van A/B-test die meerdere variabelen tegelijk test.
  • Klantontwikkeling: Er wordt gebruik gemaakt van tools en processen om je klanten beter te begrijpen. Wanneer je jouw klanten beter begrijpt, is het een stuk eenvoudiger om websites te ontwerpen die een groter percentage van je bezoekers converteren.
  • Gebruikersregistraties: Een tool die gebruikers registreert terwijl ze zich door je site bewegen. Deze manier geeft veel feedback over waar mensen vast komen te zitten en waar ze echt naartoe willen. Het is een geweldige bron van ideeën voor het verhogen van conversies.
  • Heatmaps: Een soort rapport (Hotjar) dat laat zien waar mensen op een pagina klikken met behulp van “warme” en “koude” kleuren. Het is een geweldig hulpmiddel om ideeën te bedenken voor het verbeteren van conversies.

SEO en CRO: De sleutel tot succes

Je 40 uur per week besteden aan conversie-optimalisatie, maar zonder vindbaarheid heeft dat weinig zin. En omgedraaid werkt dat precies hetzelfde: je kan veel websitebezoekers genereren, maar zonder aankopen heeft jouw bedrijf geen bestaan. Wij raden onze klanten daarom vaak een combinatie aan tussen SEO en CRO voor het optimale resultaat!

Waarom is conversie optimalisatie belangrijk?

Optimalisatie van het conversieratio is belangrijk omdat het je in staat stelt de kosten van je klantenwerving te verlagen. Je haalt meer waarde uit de bezoekers en gebruikers die je al hebt. Door het optimaliseren van je conversieratio kan je de omzet per bezoeker verhogen, meer klanten werven en jouw bedrijf laten groeien.

Wat is een goed conversiepercentage?

Sommige mensen vragen zich misschien af wat een goed conversiepercentage is. Echter is niet bijna niet te beantwoorden omdat je van veel factoren afhankelijk is. Elke niche en elke bedrijfstak is anders. Gemiddeld ligt het percentage tussen de 2% tot 5%. Er is echter ook een klein deel van de adverteerders die veel hogere conversiepercentages behalen.

Wat kan ik al zelf doen aan CRO?

Zorg er in ieder geval voor dat je website snel laadt. Dit is vaak ergernis nummer één als het gaat om ‘afhakers’ van websites. Vraag je websitebouwer wat er op dit moment mogelijk is om je website op korte termijn sneller te laten laden.

WIJ MAKEN ONLINE MARKETING WEER LEUK

Wij werken met

Conversie optimalisatie 5
Conversie optimalisatie 7
Conversie optimalisatie 9
Conversie optimalisatie 11
Conversie optimalisatie 13
Conversie optimalisatie 15