Lokale SEO specialist

Wil je meer bezoekers op je website? En zoek je een manier om op organische wijze verkeer naar je website te krijgen? Dan wordt het eens tijd je bezig te houden met SEO (Search Engine Optimization)! Hiermee kun je namelijk grote hoeveelheden gratis bezoekers genereren. Mits je het op de juiste manier toepast natuurlijk. Wist je dat Google zo’n 3,5 miljard zoekopdrachten per jaar verwerkt? Zoekmachine optimalisatie is duidelijk een belangrijk onderdeel van je online marketingstrategie. Aangezien 46% van al die zoekopdrachten lokaal zijn, is lokale SEO de ideale methode om mee te beginnen. Op deze pagina ontdek je alles over een lokale SEO specialist.

Wil je snel resultaten? Kies dan voor Roxtar Online Marketing! Wij helpen je graag om je bedrijf online op de kaart te zetten.

Betrokken & bereikbaar

We zijn proactief, kunnen snel schakelen en zijn makkelijk bereikbaar.

Altijd resultaat gedreven

We zijn altijd gemotiveerd om het beste resultaat voor onze klanten te boeken.

Transparant & duidelijk

Geen abracadabra. We laten alles zien wat we doen en altijd zo duidelijk mogelijk.

Wat doet een lokale SEO specialist?

Nog even voor de duidelijkheid! SEO – waarvan lokale SEO het belangrijkste onderdeel is – is enorm van belang voor de vindbaarheid van je website. Is je vindbaarheid goed? Dan kun je tientallen, honderden of zelfs duizenden gratis en gerichte bezoekers per dag genereren. Je kunt je vast wel voorstellen dat dit op de lange termijn veel beter is voor de winstgevendheid van je bedrijf dan wanneer je de meeste bezoekers via betaalde advertenties naar je website leidt.

lokale seo specialist

Lokale SEO

Lokale SEO is een onderdeel van SEO dat – zoals de naam eigenlijk al zegt – inspeelt op zoekopdrachten waarbij de locatie belangrijk is. Denk aan zoekopdrachten als “sushi restaurant Amsterdam” of “meubelwinkel Utrecht”. Wat voor onderneming je ook hebt, wanneer jouw lokale SEO in orde is, trek je opeens een heleboel lokale bezoekers naar je website. De kans is dan ook groot dat dit je veel extra klanten oplevert.

Natuurlijk wordt niet elke bezoeker op jouw website zomaar een klant. Ook op dat vlak heb je namelijk de juiste kennis, ervaring en tools nodig. Meer weten over hoe je dit voor elkaar krijgt? Neem dan eens een kijkje op onze pagina over Conversie Optimalisatie.

De werkzaamheden van een lokale SEO specialist

De werkzaamheden van een lokale SEO specialist zijn behoorlijk veelzijdig. We zetten de drie belangrijkste taken voor je op een rij!

Zoekwoordonderzoek

Een lokale SEO specialist begint met het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek. Tijdens dit onderzoek wordt gekeken naar relevante lokale zoekwoorden. Daarbij worden ook het zoekvolume en de concurrentie in acht genomen. Gebruiken veel concurrenten een zoekwoord dat voor jou ook relevant kan zijn? Dan is het misschien beter om je te focussen op een ander relevant zoekwoord. Mits het zoekvolume hoog genoeg is natuurlijk.

Gelukkig hebben onze lokale SEO specialisten een driedubbele dosis kennis en ervaring in huis en weten zij precies hoe ze dit het beste aan kunnen pakken! Zo kunnen we bij het optimaliseren van je website handelen op basis van feiten in plaats van gevoel. De bezoekers liggen in veel gevallen voor het oprapen!

Website optimalisatie

Nu de zoekwoorden bekend zijn, is het tijd om dit in de content op je website te verwerken. Zo worden ze opgenomen in meta titels en beschrijvingen, maar ook in webteksten. Om dit op de juiste manier te kunnen doen, maken we een contentplan. Samen met jou kiezen we de zoekwoorden die we zullen toepassen en bepalen we hoe deze op jouw website worden verwerkt.

Bedrijfsprofiel

Ook wordt er aandacht besteed aan je Google bedrijfsprofiel. Hiermee kun je belangrijke informatie zoals het adres, openingstijden en foto’s van je onderneming met Google delen. Nog nooit van Google Mijn Bedrijf gehoord? Dan heb je het vast en zeker weleens voorbij zien komen! Wanneer je via Google op zoek gaat naar een specifiek bedrijf, verschijnt aan de rechterzijde van de zoekresultaten een extra vak. Afhankelijk van hoe jij jouw Google Mijn Bedrijf-profiel instelt, wordt diverse informatie weergegeven. En dat gaat een stuk verder dan alleen het adres, de openingstijden en foto’s! Zo kunnen bezoekers ook reviews achterlaten, vragen stellen en via een snelkoppeling je website bezoeken.

Maar dat is niet het enige voordeel dat een Google Mijn Bedrijf-profiel met zich meebrengt. Wanneer gebruikers een lokale zoekopdracht uitvoeren, verschijnt aan de rechterkant een kaartje met verschillende bedrijven (uiteraard relevant aan de zoekopdracht). Met jouw Google Mijn Bedrijf-profiel kom jij in dit lijstje terecht! En ook dit levert weer extra bezoekers én potentiële klanten op.

Is er veel vraag naar lokale SEO specialisten?

Ja! En die vraag is de laatste jaren alleen maar toegenomen. Dat komt grotendeels door de verschuiving van desktop naar mobiel. Hierdoor zoekt men via Google steeds meer vanaf locaties buitenshuis. De kans is groot dat je zelf in een vreemde stad ook wel eens naar een bepaald restaurant of specifieke winkel hebt gezocht. We kunnen je verklappen: jouw potentiële klanten doen dit natuurlijk ook! En dat geeft jou nu de perfecte gelegenheid hier goed op in te spelen.

Spraakgestuurde zoekopdrachten

Een andere oorzaak van de toename in de vraag naar lokale SEO specialisten is de opkomst van spraakgestuurde zoekopdrachten. Dit soort zoekopdrachten worden niet in de zoekmachine ingetypt, maar hardop uitgesproken met woorden. Over spraakgestuurde zoekopdrachten is bekend dat ze niet alleen langer en specifieker zijn, maar vaak ook locatiegebonden. Dat maakt het belang van lokale SEO tevens groter!

Is het werk van een lokale SEO specialist lastig?

Als je weinig ervaring op het gebied van lokale SEO hebt, is het werk van een lokale SEO specialist inderdaad behoorlijk lastig. SEO is en blijft een snel veranderend vakgebied waar je met veel concurrentie te maken krijgt. Vaak zien we dat alleen de meest ervaren SEO specialisten de topresultaten van Google bereiken. Zeker het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek en het bepalen van de juiste zoekwoorden vraagt om de nodige kennis en ervaring. Natuurlijk zou je de gekozen zoekwoorden ook zelf in de teksten op je website kunnen verwerken.

Echter is dat helaas makkelijker gezegd dan gedaan. Google let namelijk niet alleen op het gebruik van de zoekwoorden, maar ook op de leesbaarheid van de tekst. Hoe beter de tekst in elkaar zit, hoe beter jouw website scoort. Je kunt dus niet zomaar allerlei zoekwoorden op random plekken in de tekst verwerken. Gelukkig heeft ROXTAR een hele lading aan ervaren copywriters in huis die van jouw teksten een prachtverhaal kunnen maken!

Is het waardevol om een lokale SEO specialist in te huren?

We kunnen zeker concluderen dat het waardevol is om een lokale SEO specialist in te huren. Een lokale SEO specialist beschikt namelijk over de benodigde expertise om jouw lokale vindbaarheid in Google flink te verbeteren. De kans is groot dat dit je – op de lange termijn – meer winst oplevert! We zetten de voordelen van het inhuren van een lokale SEO specialist overzichtelijk voor je uiteen.

lokale SEO specialist

Meer lokale bezoekers

Het belangrijkste voordeel van het inhuren van een lokale SEO specialist is – je raadt het waarschijnlijk al – dat je gegarandeerd meer lokale bezoekers aantrekt. Dit soort bezoekers zijn vaak een stuk doelgerichter dan algemene bezoekers, waardoor de kans op conversie groter is. Hoe een lokale SEO specialist dit doet? Door middel van een uitgebreid zoekwoordenonderzoek, website optimalisatie (zowel op het gebied van techniek als content) en het verbeteren van je Google Mijn Bedrijf-profiel. Dat laatste is vaak goed voor verrassend veel bezoekers.

Onderscheidend van concurrentie

Een ander voordeel van lokale SEO is de mate waarin het je onderscheidt van je concurrentie. Aangezien veel ondernemers zich vooral focussen op online advertising of gewone SEO, kun je een grote slag slaan op het gebied van lokale SEO. De kans is groot dat potentiële klanten jouw bedrijf op deze manier eerder zullen vinden dan die van je concurrent. En weet je wat het mooie is? Het zorgt niet alleen voor meer klanten op de korte termijn, maar de positieve reviews en gegenereerde naamsbekend maken je bedrijf ook op de lange termijn aantrekkelijker voor klanten. Op die manier kan lokale SEO het begin zijn van een positief sneeuwbaleffect!

Hogere productiviteit

Ondertussen kun jij je lekker focussen op je eigen taken! Wanneer iedereen zich focust op zijn of haar eigen vakgebied, zorg je samen voor een hoge productiviteit. Hierdoor krijg je in dezelfde tijd veel meer voor elkaar – met meer winst tot gevolg!

Lokale SEO specialist van ROXTAR

Ben jij helemaal ready om je lokale SEO een flinke boost te geven? Kies dan voor een samenwerking met ROXTAR. We zetten de stappen van een samenwerking voor je op een rij.

Stap 1: kennismaking

Lokale SEO is niet iets wat je even doet… Er moet een gedegen strategie aan ten grondslag liggen. Dus – voordat we je kunnen helpen – moeten we jou en je bedrijf eerst goed leren kennen. Alleen dan kunnen we erachter komen of lokale SEO in jouw geval zinvol is. Ben je bijvoorbeeld veel beter af met SEA of online advertising? Dan zijn we daar ook gewoon eerlijk over! We gaan dus eerst samen om de tafel zitten om jouw bedrijf, wensen en behoeften in kaart te brengen.

Stap 2: strategie

Is lokale SEO de beste optie voor jouw onderneming? Dan is het tijd om een strategie te bepalen. Aangezien elk bedrijf anders is, voorzien we je van een strategie op maat. Een strategie bestaat uit een gedegen plan van aanpak – uitgewerkt in de vorm van een strakke planning. Lopen we tijdens het proces toch tegen bepaalde dingen aan? Dan communiceren we dit altijd transparant. Het gaat immers om jouw bedrijf!

Stap 3: meten, analyseren en optimaliseren

Lokale SEO gaat hand in hand met constant meten, analyseren en optimaliseren. Alleen dan kun je tot de beste resultaten komen. Goede lokale SEO doe je namelijk niet op basis van gevoel, maar op basis van feiten! Na het bepalen van de strategie is het tijd om daadwerkelijk aan de slag te gaan. Op basis van onze planning starten we met het zoekwoordenonderzoek, waarna we samen bepalen welke zoekwoorden het beste op jouw website passen. Is dit gelukt? Dan zorgen we ervoor dat deze op de juiste manier op jouw website worden verwerkt.

Klaar voor meer bezoekers?

Zet nu de eerste stap! Neem vandaag nog volledig vrijblijvend contact met ons op en we bespreken samen de mogelijkheden. Wist je dat je meteen een gratis SEO-check van ons krijgt? Er is alleen maar winst te behalen!

Overigens hoeft de focus niet alleen op lokale SEO te liggen. Samen kijken we wat het beste is voor jouw bedrijf. ROXTAR is een one-stop-shop marketingbureau dat jou van A tot Z helpt met het uitvoeren van diverse marketingactiviteiten. Zo kunnen we jou niet alleen ondersteunen in het vergroten van je vindbaarheid op Google, maar zijn we bijvoorbeeld ook
expert in het opzetten van advertentiecampagnes op social media.

Benieuwd wat we precies voor je kunnen betekenen? Maak gerust een afspraak, dan kijken we samen verder!

Gratis Strategiesessie

Wil jij jouw online marketing naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.