Microsoft Advertising uitbesteden

Denk je aan een zoekmachine, dan denk je aan Google. Waar Google echt de marktleider is op dit gebied, is het niet zo dat andere zoekmachines totaal onbelangrijk zijn. Zo is het bij B2B en internationale markten namelijk zo dat Microsoft Advertising veel gebruikt wordt. Microsoft Advertising werd voorheen ook wel Bing Ads genoemd. Het kan als bedrijf zeker interessant zijn om jezelf hierin te verdiepen en om hier mee aan de slag te gaan. Deze vorm van adverteren is mede dankzij de lage klikprijzen erg interessant. 

Wil jij jouw bedrijf een boost geven? Laat dan ROXTAR jouw Microsoft Advertising partner worden! Wij helpen je graag op weg en bieden ondersteuning om jouw bedrijf te laten groeien. Interesse? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Eerst meer weten over Microsoft Ads? Hieronder vertellen wij je er meer over.

Gratis Strategiesessie

Wil jij jouw online marketing naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.

microsoft bing ads adverteren

Wat houdt Microsoft Advertising in?

Is Microsoft Advertising interessant voor jouw bedrijf? Komt het goed uit dat wij je precies kunnen vertellen wat Microsoft Advertising nu eigenlijk inhoudt. Dat zit namelijk zo: het betreft het PPC-reclameprogramma van Microsoft. Met dit kanaal is het mogelijk om diverse reclameformaten te plaatsen in het netwerk van de zoekmachines Bing en Yahoo!. Je adverteert dus niet op Google, maar op de andere twee veel gebruikte zoekmachines. Je kunt Microsoft Advertising vergelijken met het Google Ads systeem, want het heeft veel van elkaar weg.

Tot eind april 2019 werd deze vorm van adverteren ook wel Bing Ads genoemd. Dit is nu niet meer het geval, omdat de naam Microsoft al zeer bekend is. Daarom hebben ze besloten om onder deze naam verder te gaan.

Wat maakt Microsoft Advertising interessant?

Als we het hebben over Microsoft Advertising, hebben we het dus over Bing Advertising en Yahoo! Advertising. Als je bijvoorbeeld gebruikmaakt van Google AdSense, kan het zijn dat je jouw doelgroep of publiek minder goed bereikt. Microsoft Advertising is absoluut het proberen waard. Hiermee kun jij binnen no-time je advertenties aan een andere doelgroep laten zien.

Hoe meer mensen jouw advertenties zien, hoe beter het is voor jouw bedrijf. Dit leidt namelijk tot meer conversie en het zal daarom helpen bij het beter in de markt zetten van je bedrijf. Naast het feit dat je met deze advertentievorm in staat bent om de doelgroep beter te bereiken, heeft het ook nog meer andere voordelen. Hieronder zetten wij nog meer voordelen voor je op een rij om je hier een goed beeld van te geven.

Microsoft Advertising uitbesteden

Als je minder last wilt hebben van concurrentie, overweeg dan eens om gebruik te maken van Microsoft Advertising. Microsoft Advertising is momenteel in opkomst en daardoor kun jij nu mooi profiteren van het feit dat er minder kapers op de kust zijn. In tegenstelling tot Google Ads, wat al door vele bedrijven wordt gebruikt, kan jouw bedrijf opvallen door te kiezen voor Microsoft Advertising. Zo laat jij jouw bedrijf opvallen en bereik je sneller de juiste doelgroep.

Loont Microsoft Adverising zich voor jouw bedrijf?

Loont Microsoft Advertising zich voor jouw bedrijf?

Onze experts komen er achter!

Je profiteert van een lagere Cost per click

Eén van de grootste voordelen van Microsoft Advertising is dat je profiteert van een lagere Cost Per Click (CPC). Met CPC bedoelen we de costs per click. Bij Microsoft Advertising liggen deze kosten een stuk lager dan bijvoorbeeld Google Ads. Dit komt doordat minder bedrijven gebruik maken van Microsoft Ads. Het verschil is momenteel dan ook nog enorm.

De CPC bij Microsoft Ads ligt zo’n 70% lager. Met andere woorden: meer klikjes, voor minder geld. En hoe meer klikken, hoe beter! De kosten van dit kanaal zijn dus veel aantrekkelijker dan Google Ads. Mocht jij met je bedrijf verkeer krijgen van Bing en hier dus ook op willen focussen, dan is dit een fijne bijkomstigheid.

Alles wat jij moet weten over Microsoft Advertising / Bing Ads

Voor wie is Microsoft Advertising geschikt?

Bing advertenties zijn vooral – maar niet alleen – interessant in de B2B sector. Reclame op Bing is ook de moeite waard om verdere dekking te genereren of om je bedrijf of producten beter bekend te maken. Bij de beslissing of Bing Ads de moeite waard is voor jouw bedrijf, is het nuttig om te analyseren hoeveel verkeer jouw website al ontvangt van Bing. Als gespecialiseerd online marketing bureau kunnen wij de cijfers bekijken en de juiste conclusies trekken.

Wat is het verschil tussen Bing Ads en Microsoft Advertising?

Microsoft is ook aan het verbeteren, daarom hebben ze het besluit genomen om de naam Bing Ads in Microsoft Advertising te veranderen. Het is een eenvoudige verandering omdat hun klanten en partners ze al kennen als Microsoft, en velen maken al gebruik van de nieuwe advertentieproducten die verder gaan dan alleen search, zoals het Microsoft Audience Network. Daarbij is het partnerprogramma ook omgedoopt naar het Microsoft Advertising Partner Program.

Wij maken online marketing leuk

Het is goed te combineren met Google Ads

Een andere reden om voor Microsoft Advertising te kiezen, is dat het goed te combineren is met Google Ads. Als je campagnes hebt opgesteld in Google Ads kun je deze heel makkelijk importeren naar Microsoft Ads. Hierdoor hoef je dus niet telkens nieuwe campagnes te maken. Het is hiermee dan ook een goede manier om je advertenties uit te breiden. Zo kun je beide kanalen blijven gebruiken om jouw doelgroep zo goed mogelijk aan te spreken.

Het is zeer gebruiksvriendelijk

Een ander mooi voordeel van Microsoft Advertising is dat het zeer gebruiksvriendelijk is. Hoewel het wel even kan duren voordat je weet waar je moet zoeken, is het over het algemeen allemaal vrij overzichtelijk. Dit zorgt ervoor dat het niet lastig is om te gebruiken, zo kan je er snel zelf mee aan de slag. Je kunt snel tussen accounts switchen en krijgt makkelijk toegang tot diverse tools.

Het design zorgt ervoor dat je zo doelgroepgericht aan het werk kan gaan. Bovendien is het een voordeel van Microsoft Advertising dat je met dit kanaal op advertentiegroep niveau kunt adverteren. Dit in tegenstelling tot Google Ads, waarbij de meeste instellingen op campagneniveau zijn ingesteld. Als je dit bij Google Ads zou willen doen, dien je namelijk een hele nieuwe campagne te maken. Bij dit kanaal is dat dus niet het geval.

Kortom: genoeg voordelen waar je van kunt profiteren als je ervoor kiest om te adverteren via dit kanaal. Ook doordat deze vorm van adverteren nog niet heel populair is ten opzichte van bijvoorbeeld Google Ads, kun je er op dit moment veel voordeel uithalen. Het is dus zeker de moeite waard om te checken of het voor jouw bedrijf relevant is.

microsoft advertising

Waarom je Microsoft Advertising zou moeten uitbesteden

Het is een optie om zelf alle mogelijkheden van Microsoft Advertising te onderzoeken. Echter kan dit een tijdrovend proces zijn, vooral als je hier helemaal geen ervaring in hebt. Als je dit proces liever uitbesteedt aan professionals, dan is dat uiteraard mogelijk. Zo kun jij je blijven focussen op de kerntaken van je bedrijf en wordt deze vorm van adverteren voor jou uit handen genomen.

Daarnaast heeft uitbesteden als voordeel dat je kunt profiteren van de expertise van specialisten. Ben jij eruit en ga je Microsoft Advertising uitbesteden? Dan zit je bij ROXTAR goed. Onze experts zetten doelgerichte campagnes op waar jouw bedrijf van gaat groeien!

Ben je momenteel al bezig met het adverteren op Microsoft Ads, maar loopt het niet helemaal zoals je zou willen? Ook dan ben je bij ons aan het juiste adres. Misschien merk je dat campagnes niet goed scoren en kun je hier best wat hulp bij gebruiken. Het is tenslotte zonde om te adverteren zonder dat je enig succes behaalt. Als dit het geval is, kies dan voor ROXTAR. Wij kunnen je hierin ondersteunen. Bij ons zijn jouw campagnes in goede handen.

Betrokken & bereikbaar

We zijn proactief, kunnen snel schakelen en zijn makkelijk bereikbaar.

Altijd resultaat gedreven

We zijn altijd gemotiveerd om het beste resultaat voor onze klanten te boeken.

Transparant & duidelijk

Geen abracadabra. We laten alles zien wat we doen en altijd zo duidelijk mogelijk.

De voordelen van Microsoft Ads uitbesteden bij ROXTAR

Als je op zoek bent naar een partner voor het uitbesteden van je Microsoft Ads campagnes, kun je bij ons terecht. Maar waarom zou je voor ons kiezen? Wij zetten hieronder een aantal redenen voor je op een rijtje!

  • Team van ervaren PPC-experts die jouw campagnes verder kunnen optimaliseren
  • Betrokken en goed bereikbaar
  • Altijd resultaat gedreven
  • Leveren altijd kwaliteit
  • Transparant en duidelijk in wat we doen
  • Pas tevreden als jij dat ook bent
  • Duurzaam naar onze relatie en naar het milieu

Hoe wij te werk gaan voor je

De functies die Microsoft Advertising biedt, heeft heel veel weg van de functies van Google Ads. De kosten worden gemaakt als iemand daadwerkelijk op de advertentie klikt en dus niet als de advertentie alleen wordt weergegeven. Mocht je ons kiezen voor hulp bij Microsoft Ads, dan nemen we je graag mee in het proces. Wij zijn transparant en duidelijk in wat we doen, met het doel om het zo begrijpelijk mogelijk voor je te maken. Onze campagne managers zullen er alles aan doen om een gerichte campagne op te zetten voor jouw bedrijf.

Deze campagne dient overzichtelijk en conversie gericht te zijn, met als doel om jouw bedrijf te laten groeien en voor een extra omzetstroom te zorgen. Of je nu al gebruik maakt van Microsoft Advertising of er juist mee wilt beginnen, wij bieden jou de ondersteuning die jij nodig hebt!

Is het duidelijk geworden dat jij wel wat hulp kunt gebruiken bij jouw campagnes? Neem dan snel contact op! Onze campagne managers zorgen ervoor dat jouw bedrijf de campagnes krijgt die nodig zijn om jouw doelgroep te bereiken. Zorg er allereerst voor dat je een duidelijk beeld hebt van jouw marketingdoelstellingen en doelgroepen. Daarna gaan we adverteren om jouw potentiële klanten te bereiken.

Onze experts zullen samen met jou de nodige stappen nemen om dit te bereiken. Niet alleen voor het opzetten van goedlopende campagnes kan je bij ons terecht, maar ook voor het implementeren van de search-, shopping- of remarketing campagnes ben je bij ons aan het juiste adres. Wij doen er alles aan om een hoog rendement te halen en het maximale te halen uit Microsoft Ads.

Is Microsoft Advertising voor ieder bedrijf geschikt?

In principe kan ieder bedrijf profijt hebben van dit Microsoft Advertising, maar de advertenties zijn voornamelijk geschikt voor de B2B-markt. Om te bepalen of dit kanaal gunstig voor jou kan zijn, is het slim om het verkeer van Bing naar jouw website te analyseren. Als dit verkeer relatief hoog is, is het een slimme zet om gebruik te maken van Microsoft Ads om ook deze doelgroep aan te spreken.

Zoals je ziet, is het analyseren van het verkeer van Bing dus belangrijk om te doen. We horen je denken – ja, maar hoe moet dat dan? – geen zorgen, wij hebben alle kennis in huis om dat voor je uit te vogelen. Op basis van de resultaten geven wij jou een goed en eerlijk advies. Door onze jarenlange ervaring weten wij als geen ander wanneer het tijd is om gebruik te gaan maken van Microsoft Advertising.

microsoft ads uitbesteden

De andere online marketing diensten die wij je kunnen bieden

Naast Microsoft Advertising focust ROXTAR zich ook nog op allerlei andere online marketing diensten. Zo kun je bij ons ook terecht voor social media adverteren, zoekmachine optimalisatie, Google Ads en webdevelopment. Of je nu een website wilt laten bouwen voor je bedrijf, je website wilt laten optimaliseren, wilt focussen op zoekmachine optimalisatie of hulp nodig hebt bij het adverteren op social media: wij zijn de juiste partij die jou op weg kan helpen. ROXTAR laat jouw bedrijf én omzet groeien!

Neem contact met ons op voor de mogelijkheden

Ben je enthousiast geworden over Microsoft Advertising, een van onze andere online marketing diensten of een combinatie hiervan? Neem dan vooral contact met ons op, zodat we geheel vrijblijvend de mogelijkheden met je kunnen bespreken.

“Maar hoe zit het dan met…” Als je, op de één of andere manier, toch nog een vraag hebt, ook dan biedt ROXTAR ondersteuning. Contact opnemen met onze specialisten kun je doen door te bellen naar het volgende telefoonnummer: 0031 850 600 870 of een mailtje te sturen. Je kunt ook gebruik maken van onze Bot, die rechtsonderin je beeldscherm te vinden is. Via deze Bot stuur je binnen no-time een WhatsAppje naar ons. Wij doen er dan alles aan om deze zo snel mogelijk te beantwoorden.

Gratis Strategiesessie

Wij jij jouw online marketing naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.

Maak kennis met ons team