content marketing bureau

CONTENT MARKETING BUREAU WELKE JOUW BEDRIJF IN DE SPOTLIGHT ZET!

Tegenwoordig word je doodgegooid met verschillende marketingtermen. En ja, dit is er weer zo één: content marketing. Het klinkt misschien als ‘weer een andere term’, maar eigenlijk sluit content marketing heel erg aan op een term waar je misschien wél bekend mee bent.

Bij ROXTAR gaan we hier dan ook voor. De beste resultaten behalen? Dan moet je natuurlijk bij het beste content marketing bureau zijn ;).

Gratis Strategiesessie

Wil jij jouw website naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.

Gratis Strategiesessie

Wil jij jouw website naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.

Dit zeggen onze klanten

Wat is content marketing?

Leuk en aardig, maar wat ís content marketing dan precies? Content marketing is eigenlijk gewoon een strategische marketingaanpak die gericht is op het creëren en verspreiden van relevante, waardevolle en consistente content. Dit kan gaan om interessante stukken tekst, video’s, infographics, foto’s, PDF-documenten, polls en nog veel meer. Zolang het maar interessant en relevant is voor jouw doelgroep.

Het doel hiervan is een duidelijk gedefinieerde doelgroep aan te trekken, en nog belangrijker: te behouden. Het is dan de bedoeling dat dit publiek zo enthousiast raakt van jouw content, dat ze gestimuleerd raken winstgevende klantacties uit te voeren.

Oftewel: ze kopen jouw product of dienst. Dit klinkt allemaal misschien heel makkelijk gezegd, maar het daadwerkelijk in de praktijk brengen is nog een ander verhaal. Er komt namelijk best wel wat kennis, expertise en ervaring bij kijken. En laten wij dat nou eens net in huis hebben!

“Content marketing is niet meer alleen
voor blogs”

Wat is content marketing, en hoe kan het jouw bedrijf ten goede komen?

Wij horen je denken: maar heeft de inhoud van mijn content dan zo veel invloed op de positie van mijn bedrijf? Het antwoord is simpel: ja.
Content marketing wordt door veel mensen erg onderschat. Het bepaalt namelijk voor een groot deel jouw positie in de zoekmachines. Je let dus niet alleen op informatie die interessant is voor jouw publiek, maar ook op de woorden die je gebruikt. Ziet Google jouw content als relevant?

Dan zal de zoekmachine jouw website eerder naar boven laten komen in de zoekresultaten. En dit is dan natuurlijk wel weer afhankelijk van de zoektermen die je gebruikt. Zoektermen? Jep, die zijn ook erg belangrijk. Wat deze precies inhouden, leggen we later uit. Met content marketing kun je dus op twee hele belangrijke dingen inspelen:

  • Je zorgt ervoor dat je doelgroep een band en vertrouwen met jouw merk opbouwt door het leveren van interessante, relevante en aanvullende content.
  • Door relevante zoektermen op de juiste manier in te zetten zorg je ervoor dat de zoekmachines jouw website interessant en relevant genoeg vinden om bovenaan in de zoekresultaten te plaatsen. Dit betekent meer traffic op jouw website én dus meer verkopen.

Onze langetermijn-strategie

Even een kleine disclaimer: content marketing is super belangrijk en kan – als je het goed hebt geïmplementeerd – tot meer traffic en verkopen leiden. Echter is dit wel een langetermijnstrategie. Staat jouw nieuwe, geoptimaliseerde content online? Dat betekent niet per definitie dat je website de volgende dag overstroomt met bezoekers.

Door interessante en relevante content met jouw doelgroep te delen, bouw je een band met ze op. Dit heeft natuurlijk tijd nodig. Of het nou met behulp van een korte of een lange tekst, een video of een infographic is. Het is de bedoeling dat jij je doelgroep antwoord geeft op hun vragen. Heeft het publiek het gevoel consistent relevante informatie van jou te ontvangen? Dan bouwt deze groep een band van vertrouwen op en zullen ze jouw bedrijf als een bron van waardevolle informatie gaan beschouwen.

Dit vertrouwen leidt uiteindelijk tot het ondernemen van actie: het kopen van jouw product of dienst. En dát is precies wat we uiteindelijk willen bereiken!

content marketing bureau amsterdam
content marketing uitbesteden

Onze content marketing specialisten

Onze copywriters en redacteuren zijn ervaren en werken dagelijks voor zowel start-ups als grote MKB-bedrijven. Echter zijn het niet alleen schrijvers maar volwaardige online marketeers. Hierdoor worden de teksten samengesteld n.a.v. een zoekwoordenanalyse en een analyse van de meest gestelde vragen binnen de branche. Onze SEO-strategie integreert content marketing en best practices op het gebied van sociale media, waardoor de effectiviteit van elk stuk content dat jij publiceert aanzienlijk toeneemt.

Betrokken & bereikbaar

We zijn proactief, kunnen snel schakelen en zijn makkelijk bereikbaar.

Altijd resultaat gedreven

We zijn altijd gemotiveerd om het beste resultaat voor onze klanten te boeken.

Transparant & duidelijk

Geen abracadabra. We laten alles zien wat we doen en altijd zo duidelijk mogelijk.

Drie belangrijke kenmerken

Oké, content marketing is dus een langetermijnstrategie. De strategie is dat je potentiële klanten worden getriggerd door de content die jij ze aanbiedt en uiteindelijk overtuigd zijn jouw product of dienst te kopen. Maar hoe zorgen we er dan voor dat de content jouw potentiële klanten daadwerkelijk triggert? Om dit te bereiken houden we ons aan de drie belangrijkste kenmerken wanneer het gaat om content marketing:

  • Gericht op de doelgroep: wanneer je een product of dienst aanbiedt, is het altijd slim om je te richten op een specifieke doelgroep. Op deze manier kun je inspelen op wat ze willen lezen, hoe ze aangesproken willen worden en waar ze zich precies bevinden. Door de juiste tone of voice te gebruiken en content te creëren die relevant is voor je doelgroep, zullen de juiste mensen aangetrokken worden tot jouw website.
  • Waardevolle en relevante informatie: plaats je een lange tekst op je website? Of wil je graag een video implementeren? Dan is het belangrijk dat deze waardevolle en relevante informatie bevat voor jouw doelgroep. Is het niet interessant? Dan zullen potentiële klanten je misschien minder professioneel en geloofwaardig vinden. Ga zelf maar eens na wanneer je een grote lap oninteressante tekst tegenkomt op een website!
  • Professionele uitstraling: net zoals we dat vaak bij mensen doen, beoordelen we content vaak in eerste instantie op uiterlijk. Ziet het er niet professioneel of kwalitatief uit? Dan zal de inhoud ook wel matig zijn. Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar helaas denken veel mensen wel op deze manier. Hoge kwaliteit infographics, video’s en foto’s leiden tot meer waardering en belangstelling.
content specialist

Bij ROXTAR hebben we alles in huis om deze drie belangrijke kenmerken ook voor jouw bedrijf te implementeren. Benieuwd hoe we dit toe kunnen passen en wat we precies voor jou kunnen betekenen? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op!

Zoekmachine optimalisatie, wat is dat dan?

Even terug naar het begin, waar we het hadden over SEO. SEO staat voor Search Engine Optimization. Of ook wel: zoekmachine optimalisatie. Zoekmachine optimalisatie is een – interessant klinkende – verzamelnaam voor een aantal technieken die ervoor zorgen dat jouw website beter vindbaar is in de zoekmachines. We richten ons hier met name op Google, aangezien deze zoekmachine bij zo’n 90% van de klanten de voorkeur krijgt. Ziet Google jouw website als meest relevant voor een bepaalde zoekterm? Dan komt deze bovenaan de SERP, de eerste zoekresultaten pagina van Google, te staan.

Je kunt nu waarschijnlijk zelf wel invullen welke positieve gevolgen dit met zich meebrengt. Juist: de meeste mensen zullen na het intypen van de betreffende zoekterm op jouw website belanden! Ga zelf maar eens na wanneer je op zoek bent naar een specifiek product of dienst. De kans is groot dat je de eerste websites aanklikt die tevoorschijn komen nadat jij je zoekterm hebt ingetypt en op enter hebt gedrukt.

Hoe werkt SEO?

Natuurlijk geeft Google niet alle trucjes weg wanneer het aankomt op zoekmachine optimalisatie. Zo zijn er een hoop rankingfactoren waar de zoekmachine rekening mee houdt voordat een website op nummer één komt te staan. Hoeveel factoren dit precies zijn en wat deze precies inhouden, is bij het grote publiek niet bekend. Maar we weten wel dat al deze factoren onderverdeeld kunnen worden in drie belangrijke categorieën:

Techniek

Jij wilt natuurlijk een goede ranking behalen, toch? Dan is het natuurlijk belangrijk dat je website technisch op orde is. Dit betekent onder andere een goede laadsnelheid, hoge gebruiksvriendelijkheid, een SSL-certificaat, een super duidelijke structuur, eenvoudige URL’s en – niet te vergeten – het juiste gebruik van headers.

Content

En ja, nu hebben we het weer over content. Ook in dit geval betreft ‘content’ het begrip in de brede zin van het woord. Dat betekent: ALLES wat op een bepaalde manier informatie verstrekt aan jouw publiek. Zoals eerder genoemd is het de bedoeling dat deze content zo relevant mogelijk is voor jouw bezoekers.

Autoriteit

Dit heeft te maken met de betrouwbaarheid van jouw website in de ogen van Google. Linkbuilding speelt hierbij de sleutelrol. Als andere websites naar jou verwijzen met hyperlinks, zal Google dit zien als een ‘stem’ op jouw website. Hoe relevanter en betrouwbaarder de links zijn, hoe meer deze ‘stem’ meetelt.

SEO-proof content creëren

Hoe zorgen we er dan voor dat de content op jouw website SEO-proof is? Dit doen wij via de drie onderstaande stappen:

1

Een analyse van jouw doelgroep en hun contentbehoefte. Wie is jouw doelgroep? Waar begeeft de doelgroep zich? En aan welk soort content heeft de doelgroep behoefte? Waar wil jouw doelgroep graag meer informatie over ontvangen? Voordat we de content daadwerkelijk kunnen creëren, is het belangrijk eerst antwoord op deze vragen te hebben.

2

Nadat we de contentbehoefte van jouw doelgroep in kaart hebben gebracht, koppelen we deze aan een zoekwoorden-onderzoek. Tijdens dit onderzoek gaan we op zoek naar relevante zoektermen die jouw potentiële klanten mogelijk intypen wanneer ze op zoek zijn naar een product of dienst zoals die van jou. Hierbij wordt onder andere rekening gehouden met het zoekvolume, de concurrentie en eventuele interessante alternatieven.

2

3

Wanneer het zoekwoorden-onderzoek is geslaagd, hebben we een lijst met relevante zoekwoorden en termen. Deze zullen er voor zorgen dat jouw website hoog in de zoekresultaten terecht komt. Je kunt de relevante zoekwoorden echter niet zomaar kriskras door je content verspreiden. Het is belangrijk dat de content waardevol blijft voor de lezers en tegelijkertijd voorzien is van de juiste zoektermen.

SEO-proof content voor jouw website laten schrijven? Als online marketing bureau weten we bij ROXTAR als geen ander hoe we jou daarbij kunnen helpen. Met een heel team aan online marketing specialisten zetten we jouw website in de spotlights! Benieuwd wat we precies voor jou kunnen betekenen? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.

De voordelen van content marketing

Een content marketing strategie bepaalt voor een groot deel de band die jij als bedrijf met je doelgroep aangaat. Vinden gebruikers jouw content interessant en relevant? Dan zullen ze jouw website vaker bezoeken en uiteindelijk overgehaald worden jouw product of dienst aan te schaffen. Content marketing leidt dus tot meer bezoekers op je website én tot meer leads. Bovendien draagt het bij aan betere resultaten in de zoekmachines. Maar – je gelooft het bijna niet! – er zijn meer voordelen. Welke dat zijn? Dat lees je hieronder:

  • Content is duurzaam: content die jij op je website plaatst, vergaat niet. Dit betekent dat het bezoekers zal blijven aantrekken totdat jij besluit de content van je website te verwijderen. Anders dan een advertentie die offline gehaald wordt zodra de campagne wordt beëindigd. Met actuele content die niet tijdgebonden is, blijven de bezoekers binnenstromen.
  • Jij bepaalt helemaal zelf welk soort content je plaatst: hou jij van vloggen? Schrijf je graag teksten? Of ben je meer iemand die infographics in elkaar zet? Met content marketing kan het allemaal, zolang je maar weet hoe je je doelgroep op de juiste manier kunt bereiken! Kom je er niet uit? Of ben jij niet zo’n content-genie? Geen probleem, wij nemen dit klusje graag uit jouw handen!
  • Je bezoekers zien jou als autoriteit: door consistent gratis informatieve en waardevolle content met bezoekers te delen, stijgt de waardering voor jouw bedrijf. Jij geeft namelijk antwoord op al hun vragen. Gratis en voor niets! Doordat de doelgroep gratis van jouw content kan profiteren, ben jij in hun ogen een autoriteit binnen de branche. Bovendien kan het ook zijn dat de gebruiker – onbewust – een bepaald schuldgevoel krijgt, alsof hij of zij bij jou in het krijt staat. Jij levert namelijk gratis en voor niets de informatie waar de gebruiker naar op zoek is. Hierdoor zal hij of zij veel eerder geneigd zijn een product of dienst bij jou aan te schaffen in plaats van bij de concurrent. Mooi meegenomen, toch?!

Next level content met ROXTAR

Wil jij ook next level content, maar heb je geen idee waar of hoe je moet beginnen? Als online marketing bureau hebben wij bij ROXTAR alles in huis om jouw product of dienst aantrekkelijk te maken bij de doelgroep.

Met een flawless strategie, een knap staaltje schrijfwerk en effectieve implementatie stromen de bezoekers binnen no-time binnen. Ons team van ervaren copywriters en redacteuren weten op de juiste manier met woorden te spelen én hierbij ook nog eens rekening te houden met de SEO-richtlijnen.

Uiteraard houden we hierbij rekening met de tone of voice van jouw bedrijf. We houden de lijntjes strak, zodat jij continu op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen. Communicatie is key, en dat geldt ook voor jouw website!

Ben je er klaar voor om jouw bedrijf in de spotlight te zetten? Neem vandaag nog contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!

Klaar om je bedrijf in de spotlight te zetten?

Samen gaan wij bekijken welke kansen er voor jou liggen op het gebied van content marketing. Dit uiteraard allemaal geheel vrijblijvend!

Veelgestelde vragen over content marketing


Wat is content marketing?

Contentmarketing is een strategische marketingaanpak die gericht is op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente content om een duidelijk gedefinieerd publiek aan te trekken en te behouden en, uiteindelijk, om winstgevende klantacties te stimuleren

Wat kan content marketing voor jou opleveren?

Veel, heel veel. Maar, dan moet je content marketing wel van top niveau zijn. Zorg ervoor dat je een duidelijke huisstijl hebt die overal terugkomt. Als dit het geval is, dan kan content marketing een grote rol spelen voor het versterken van je naamsbekendheid, verhogen van het aantal bezoekers én natuurlijk je conversies.

Maak kennis met ons team