TikTok adverteren uitbesteden

TikTok adverteren

Het is een relatief nieuw social media kanaal, maar is in korte tijd uitgegroeid tot een zeer populair platform: TikTok. Hoewel het kanaal heel veel door jongeren gebruikt wordt, is het ook een geliefd platform in de leeftijdscategorie 18-35 jaar. Als jij met je bedrijf één van deze doelgroepen wilt bereiken, dan is TikTok een kanaal waar jij gebruik van moet maken.

Adverteren op TikTok zal diverse voordelen bieden. Interesse in TikTok adverteren? Bij ROXTAR regelen wij succesvolle campagnes voor je waar jouw bedrijf mee groeit. Neem snel contact met ons op als jij TikTok adverteren wilt uitbesteden, dan plannen we geheel vrijblijvend een afspraak in om de mogelijkheden te bespreken. Ben je benieuwd naar wat TikTok precies is en hoe je het beste kunt TikTok adverteren? Wij vertellen je er alles over!

Gratis Strategiesessie

Wil jij jouw website naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.

Gratis Strategiesessie

Wil jij jouw website naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.

tiktok adverteren

Wat is TikTok?

Voordat we je meer vertellen over de mogelijkheden van TikTok adverteren, is het eerst goed om te weten wat TikTok nou eigenlijk precies is. Grote kans dat je er al eens eerder van gehoord hebt, maar misschien weet je niet wat het precies inhoudt. Nou, dat zit zo: TikTok is een social media kanaal waar gebruikers creatieve filmpjes delen en kunnen bekijken. Waar het eerst alleen mogelijk was om video’s te publiceren van slechts 15 seconden, is dat inmiddels al uitgebreid tot 3 minuten. De creatieve video’s die op dit platform geplaatst worden gaan over van alles en nog wat. Het is mogelijk om zelf video’s te posten, maar alleen video’s van anderen bekijken is ook een optie.

Momenteel is TikTok een van de populairste apps ter wereld met zo’n 100 miljoen gebruikers wereldwijd. Voor bedrijven is het een zeer interessant platform om op te adverteren. Creativiteit staat hierbij voorop. Ben je creatief en onderscheidend? Dan kan TikTok adverteren mooie resultaten opleveren voor je bedrijf. De specialisten van ROXTAR weten als geen ander hoe we dit voor je kunnen realiseren. Dankzij onze kennis en ervaring weten wij hoe we de juiste mensen moeten aanspreken.

De voordelen van TikTok adverteren

TikTok is razendsnel gegroeid de afgelopen tijd, waardoor het ook voor jou als bedrijf niet onopgemerkt zal zijn gebleven. Het zal je veel voordelen bieden als je adverteert op dit platform. Benieuwd naar deze voordelen? Wij zetten hieronder een aantal voor je op een rij. 

Jongere doelgroep bereiken

Focus jij met je bedrijf op een jongere doelgroep? Dan kan het best lastig zijn om deze doelgroep te bereiken. Jongeren maken lang niet altijd gebruik van allerlei social media platformen, maar TikTok is er wel eentje die door jongeren veel wordt gebruikt. Als dit jouw doelgroep is, dan is het dus belangrijk om hierop in te spelen. 

Hogere conversie

Een ander mooi voordeel van TikTok adverteren is dat het aantal gebruikers dat tot conversie overgaat hoger is dan op veel andere kanalen. En dit is fijn voor jouw bedrijf, want als gebruikers tot conversie overgaan leidt dit voor jou tot meer succes.

Hoge mate van interactie

Een andere reden om als bedrijf te TikTok adverteren, is omdat het platform een hoge mate van interactie heeft. Niet alleen kunnen gebruikers liken en reageren, maar ook zorgen creatieve video’s ervoor dat gebruikers een bepaalde trend wellicht overnemen. Als dit te maken heeft met jouw merk, heeft dit veel voordelen. Zo zorgt dit niet alleen voor meer naamsbekendheid, maar ook voor een hogere geloofwaardigheid. Bij TikTok adverteren speelt creativiteit een grote rol. Als je interactie wilt hebben met je doelgroep, is het dus van belang om je creativiteit goed te benutten. Hoe creatiever, hoe beter!

Minder concurrentie

Ondanks dat TikTok aan het groeien is, maakt nog lang niet ieder bedrijf hier gebruik van. Er zijn nog genoeg bedrijven die nog niet TikTok adverteren. Dat betekent dat je een stuk minder concurrentie hebt dan bijvoorbeeld op Facebook of Instagram. En dit is fijn, want zo kun jij jouw doelgroep beter bereiken en een streepje voor staan op de concurrenten!

De verschillende advertentievormen in TikTok op een rij

Je bent er inmiddels achter gekomen dat TikTok adverteren interessant is voor jou, dan is het goed om te weten dat er diverse advertentievormen beschikbaar zijn. Wanneer je hier nog geen kennis van hebt, kan het lastig zijn om te bepalen welke advertentievorm voor jou het meest geschikt is. Om jou hier een beter beeld van te geven, lees je hieronder een korte uitleg over de verschillende advertentievorm.

In-Feed Video

De advertentievorm die het meest gebruikt wordt, zijn de In-Feed Video’s. Deze advertentievorm is populair, omdat het in de feed van gebruikers terechtkomt. Op deze pagina’s verschijnen video’s die specifiek voor de gebruiker zijn uitgekozen. Dit wordt bepaald op basis van interesse.

Als jij een specifieke doelgroep met een bepaalde interesse wilt aanspreken, is een In-Feed video dus zeer interessant. Omdat je met deze video gewoon tussen de andere TikTok video’s terechtkomt, is het zo dat het er minder gesponsord uitziet. Het enige verschil met een normale TikTok video is dat je met deze In-Feed video een link kunt toevoegen waar gebruikers op kunnen klikken. Dit kan een link zijn naar bijvoorbeeld je website of een contactformulier. Niet alleen is deze advertentievorm zeer effectief, ook is het vrij goedkoop.

Tile Experiences

Deze vorm van TikTok adverteren heeft vrij veel weg van de bovenstaande. Kies je voor adverteren middels Tile Experiences, dan is het ook zo dat de advertenties verschijnen op de feed van de gebruikers.

Wat het verschil is met de In-Feed Video, is het feit dat je met Tile Experiences verschillende producten kunt uitlichten. Dit is zeer interessant als je een webshop hebt en diverse producten aanbiedt. Middels een TikTok video is het mogelijk om gebruikers op een creatieve manier kennis te laten maken met jouw aanbod. En wat mooi meegenomen is, is dat gebruikers vanaf de video direct de kans hebben om de producten te kopen. Mocht je een webwinkel hebben, dan is deze vorm van TikTok adverteren absoluut voor jou!

Brand TakeOver

Heb je wat meer budget om je doelgroep aan te spreken op TikTok? Dan is de advertentievorm Brand Takeover wellicht iets voor jou. Deze vorm van TikTok adverteren is wat duurder, aangezien gebruikers de advertentie direct na het openen van de app al in beeld krijgen. Het is ook niet mogelijk voor een gebruiker om de advertentie over te slaan, wat ervoor zorgt dat men echt moet kijken. Zo’n advertentie duurt maar een paar seconden. Het is een uitstekende manier om mensen kennis te laten maken met jouw bedrijf, dienst of product. 

TopView

Net als bij Brand Takeover zal ook bij TopView de advertentie direct getoond worden als de TikTok app wordt geopend. TopView heeft meer weg van een reguliere TikTok dan van Brand Takeover, omdat de advertentie bij deze vorm een stuk langer is. Deze advertentie verschijnt boven de feed van een gebruiker. De advertentievorm is geschikt om de volledige aandacht van je gebruiker te trekken. Voor bedrijven is deze advertentievorm een echte aanrader.

Ga je viral op TikTok, dan heeft dit diverse voordelen. Om viral te gaan en veel interactie te krijgen met je doelgroep, is het goed om in te spelen op trends.

Trends zijn belangrijk op dit platform. Mocht er een trend gaande zijn, dan is het slim om hier met je bedrijf op in te spelen. Dan laat je zien dat je met de tijd meegaat en dit wordt vaak gewaardeerd. Het is een creatieve manier om je doelgroep te bereiken, ten opzichte van een standaard advertentie. Houd als bedrijf dus goed in de gaten wat op het moment populair is en wat voor soort video’s je veel ziet. Zorg voor vermakelijke video’s, in plaats van alleen focussen op het verkopen van je dienst of product. Hoe leuker de video’s, hoe groter de kans is dat er daadwerkelijk actie wordt ondernomen.

ROXTAR Online Marketing

Benieuwd hoe we jou verder kunnen helpen?

De targetingopties van TikTok

Op veel socialmediakanalen is het mogelijk om te targeten. Zo ook op TikTok. Het is dan ook van belang om hier goed gebruik van te maken om zo de juiste mensen te bereiken. Bij TikTok adverteren, is een doelgroep targeten vrij eenvoudig, maar het is wel belangrijk om de targetingopties goed in te stellen. Doe je dit niet, dan kan dit ervoor zorgen dat jouw campagne niet zo effectief is als je had gehoopt.

Targeting op TikTok is mogelijk door je doelgroep te uploaden. Hiermee bedoelen we het uploaden van jouw klantenbestand. Op TikTok is het mogelijk om gebruik te maken van de optie Lookalike Audience. Wanneer je jouw klantenbestand uploadt, kan TikTok op basis hiervan bepalen wat je doelgroep is. Targeting is niet alleen mogelijk met behulp van je klantenbestand, maar ook op basis van demografische gegevens. Voordat je een campagne gaat instellen is het belangrijk om te weten wie je doelgroep is. Als dit het geval is, is targeten via demografische gegevens een aanrader. Hier is het mogelijk om te kiezen voor een leeftijdsgroep, locatie en/of taal.

adverteren op tiktok uitbesteden
tiktok adverteren trends

Als we het hebben over targeting is ook targeten op basis van interesses en gedrag nog een goede mogelijkheid. Weet je wat jouw doelgroep interesseert? Dan is het slim om hierop te targeten. Of dit nu gamen, shoppen of een bepaalde sport is, het is goed om te targeten op basis van interesses. Targeting op basis van gedrag is ook een mogelijkheid. Als je hiervoor kiest, kijkt TikTok naar het gedrag van gebruikers. Tonen gebruikers interesse in onderwerpen die passen bij jouw bedrijf? Dan zal jouw advertentie aan deze gebruikers worden getoond.

Targeten op basis van een apparaat is ook nog mogelijk bij TikTok. Op deze manier kun je een onderscheid maken tussen diverse apparaten, bijvoorbeeld apparaten van iOS en Android. Je kan zelfs nog een stapje verder gaan door je te richten op specifieke modellen.

Waarom TikTok adverteren uitbesteden bij ROXTAR?

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen biedt TikTok diverse advertentiemogelijkheden en targetingopties. Wanneer je nog geen of weinig ervaring hebt met dit populaire platform en hierop wilt adverteren, is dit best lastig om onder de knie te krijgen.

ROXTAR is de juiste partij voor het uitbesteden van jouw TikTok advertenties. Kies je voor ons, dan kan je rekenen op aantrekkelijke content. Hierbij houden we uiteraard rekening met trends. Onze specialisten zorgen ervoor dat jouw advertenties goed worden ingesteld om jouw doelstellingen te kunnen behalen. Wij blijven je campagnes evalueren. Merken we dat het niet gaat zoals we dachten? Dan optimaliseren wij deze voor je. Wij doen er alles aan om alles uit je budget te halen om jouw bedrijf online te laten groeien. Bij ons zijn jouw TikTok advertenties in goede handen. Meer redenen waarom je voor ROXTAR kiest?

Betrokken & bereikbaar

We zijn proactief, kunnen snel schakelen en zijn makkelijk bereikbaar.

Altijd resultaat gedreven

We zijn altijd gemotiveerd om het beste resultaat voor onze klanten te boeken.

Transparant & duidelijk

Geen abracadabra. We laten alles zien wat we doen en altijd zo duidelijk mogelijk.

Contact met ons opnemen

Wil je dat jouw online succes naar een hoger niveau getild wordt? Dan zit je bij ROXTAR goed. Enthousiast geworden over TikTok adverteren? Laat ons dan jouw TikTok advertentie partner worden.

Heb je interesse? Neem dan snel contact met ons op. Dan plannen we geheel vrijblijvend een gesprek in om de mogelijkheden te bespreken. Je kunt ons contactformulier op onze website invullen, ons bellen via 085 – 06 00 870 of een mailtje naar ons te sturen. Snel een Whatsappje naar ons sturen is ook mogelijk. Dit doe je door rechtsonderin je beeldscherm op het WhatsApp-icoontje te klikken. Nog meer informatie nodig over TikTok adverteren of onze mogelijkheden? Schroom dan ook niet om contact met ons op te nemen. Wij beantwoorden je vragen graag! 

Niet alleen voor TikTok adverteren ben je bij ons aan het juiste adres, wij verzorgen ook andere diensten op het gebied van online marketing. Zo bieden wij ondersteuning bij adverteren op andere socialmediakanalen, maar helpen wij je ook graag met zoekmachine optimalisatie, zoekmachine adverteren of webdevelopment. Van adverteren op Facebook of Instagram en het technisch in orde maken van je website tot het helpen bij Google Ads of het maken van een ijzersterke website: bij ons kan het allemaal. Alles wat je nodig hebt om jouw bedrijf online beter op de kaart te zetten!

Gratis Strategiesessie

Wij jij jouw online marketing naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.

Maak kennis met ons team