Instagram adverteren uitbesteden

Instagram is een populair socialmediakanaal dat door veel jongeren gebruikt wordt. Wanneer je een jonge doelgroep hebt, is Instagram adverteren een zeer goede keuze. Overigens blijft Instagram ook razendsnel groeien. Sterker nog, het is het snelst groeiende socialmediakanaal op het moment. Instagram adverteren kent echter ook uitdagingen. Wil je alles uit je Instragram-advertenties halen? Dan is Instagram adverteren uitbesteden een uitstekende keuze. Bij Roxtar Online Marketing weten we precies hoe we jouw bedrijf in de schijnwerpers kunnen zetten op Instagram. Wij hebben veel ervaring met Social Media Advertising en ook specifiek met Instagram.

Ben je benieuwd wat er allemaal bij Instagram adverteren komt kijken en wat de voordelen hiervan zijn? Dan raden we je aan om deze pagina door te lezen. Wil je Instagram adverteren het liefst zo snel mogelijk uitbesteden? Neem dan contact met ons op!

Krijg geweldige resultaten met Instagram-marketing

Verschillende advertentievormen voor Instagram adverteren

Wil je Instagram adverteren uitbesteden? Dan kunnen we verschillende advertentievormen gebruiken. Zo kun je kiezen voor fotoadvertenties, Instagram Stories, maar ook voor carrouseladvertenties en videoadvertenties. Wil je op Instagram adverteren, dan is het belangrijk om na te gaan welke advertentievorm het best werkt in jouw geval. Besluit je om het adverteren uit te besteden, dan gaan onze specialisten dit voor je na.

Ben je benieuwd naar wat de verschillende advertentievormen op Instagram precies inhouden? Hieronder lichten we de verschillende advertentievormen voor je toe.

Fotoadvertenties

Om te beginnen heb je de fotoadvertenties. Dit zijn advertenties waarbij je een foto plaatst, zoals de gebruikers van Instagram ook doen. Kies je voor een fotoadvertentie, dan is het ontwerp van de afbeelding natuurlijk zeer belangrijk. Zorg ervoor dat je foto’s van hoge kwaliteit zijn en dat de booschap duidelijk is.

Instagram Stories

Met Instagram Stories ben je in staat om te adverteren in de Instagram Story van een ander. Zo kun je dus mensen bereiken die jou nog niet volgen op Instagram. Kies je ervoor om te adverteren in Instagram Stories, dan worden jouw advertenties 24 uur lang in de verhalen van anderen getoond. Je kunt zowel video’s als afbeeldingen gebruiken voor deze advertentievorm. Afbeeldingen worden drie seconden lang getoond, terwijl video’s 10 seconden getoond worden.

Carrousel advertenties

Carrousel advertenties zijn net iets uitgebreider dan fotoadvertenties, maar nog wel laagdrempelig voor de gebruiker. Een carrousel advertentie bestaat namelijk uit meerdere afbeeldingen. Een gebruiker kan swipen om de volgende afbeelding te bekijken. Zo kun je de gebruiker bijvoorbeeld meer informatie geven over een dienst of product. Je kunt dit type advertentie bovendien ook gebruiken om meerdere producten of diensten onder de aandacht te brengen.

Videoadvertenties

Je kunt er ook voor kiezen om videoadvertenties te creëren en in Instagram te tonen. Videoadvertenties mogen 30 seconden duren. Belangrijk is dat je video van hoge kwaliteit is en dat een kijker direct geboeid is. Daarom is het creëren van videoadvertenties soms best een uitdaging. Dat terwijl ze ook behoorlijk efficiënt kunnen zijn wanneer ze correct zijn opgezet. Instagram adverteren uitbesteden is ook om die reden geen slecht idee.

Instagram adverteren

Targeting bij Instagram adverteren

Het is ook zeer belangrijk dat je de juiste doelgroep bereikt als je voor Instagram adverteren kiest. Gelukkig kent Instagram, net als Facebook, zeer uitgebreide targetingopties. Zo kun je bijvoorbeeld de focus leggen op mensen die zich in een speciale regio bevinden. Net als dat het ook mogelijk is om te filteren op demografische gegevens, interesses en zelfs op gedrag. Op deze manier ben je met behulp van Instagram dus zeer goed in staat om de doelgroep te bereiken. Belangrijk is echter wel dat je je ook tot de juiste doelgroep richt.

Waarom kiezen voor Instagram adverteren?

Inmiddels heb je de basiskennis opgedaan voor Instagram adverteren. Alleen wat maakt het adverteren op dit platform nu zo interessant? Om te beginnen is Instagram behoorlijk interessant vanwege het aantal actieve gebruikers en de snelle groei. Zoals je hierboven hebt kunnen lezen, zijn er ook veel targetingopties en ook dat is een belangrijk voordeel.

Wil je optimaal profiteren van de voordelen die Instagram te bieden heeft voor jouw bedrijf, dan is Instagram adverteren uitbesteden verstandig. Voor iemand zonder ervaring met deze vorm van adverteren kunnen de targetingopties namelijk best verwarrend zijn. Kies je bijvoorbeeld voor automatische doelgroep of ga je toch voor een andere vorm van targeting? Onze specialisten weten precies hoe ze jouw doelgroep kunnen bereiken via Instagram. Zo behaal je een hoger rendement uit je campagnes op Instagram. Bovendien wil je natuurlijk ook voorkomen dat je een verkeerde boodschap overbrengt en hierdoor je reputatie op het spel zet. Onze specialisten kennen zowel de gevaren als de kracht van social media.

Instagram is de op één na meest gedownloade gratis app in de Apple app store. Er is dus een grote kans dat jouw potentiële klanten zich hier bevinden!

instagram adverteren uitbesteden

Het bepalen van je doelstellingen

Met advertenties kun je verschillende doelstellingen bereiken. De een wil vooral dat zijn advertentie bijdraagt aan meer naamsbekendheid. Als mensen op de hoogte zijn van het bestaan van je bedrijf, is er meer vertrouwen en weet je doelgroep ook wie ze moeten benaderen wanneer ze jouw diensten of producten nodig hebben. Een ander wil graag advertenties die echt tot conversies als een aankoop leiden. De doelstellingen die je voor ogen hebt, bepalen ook wat voor advertentie het meest effectief zal zijn. Kies je voor Instagram adverteren uitbesteden aan Roxtar? Dan zullen we jouw doelstellingen uitgebreid met je bespreken. Op basis daarvan bedenken we een plan van aanpak.

Hieronder noemen we een aantal doelstellingen op en lichten we toe waarom deze doelstellingen mogelijk interessant zijn.

Wat zijn instagram advertenties?
Hoe maak je een Instagram advertentie?
Wat zijn Instagram Story advertenties?

Veelgestelde vragen

Hoeveel kost adverteren op instagram?

Instagram-advertenties werken op hetzelfde systeem als Facebook-advertenties. De kosten zijn afhankelijk van een aantal factoren, waaronder je budget en of je handmatig of automatisch bieden selecteert. Instagram-advertentie kost je echter nooit meer dan je te besteden hebt. Als je een budget hebt van €15 per dag, kost Instagram Ads je nooit meer dan €15 per dag.

Moet ik mijn advertenties zowel op Facebook als Instagram weergeven?

Wij raden dit wel aan. Wanneer je advertenties op beide platforms weergeeft, optimaliseert Facebook jouw advertentieplaatsing om de meeste en beste resultaten te behalen tegen de laagste kosten. Dat gezegd hebbende, is het waarschijnlijk wel de moeite waard om te overwegen of jouw Facebook- en Instagram-strategieën op elkaar zijn afgestemd en ook te kijken of je Facebook-advertentie wel geschikt is voor Instagram.

De naamsbekendheid vergroten

Hierboven heb je al het een en ander kunnen lezen over het vergroten van de naamsbekendheid. Veel bedrijven kiezen ervoor om regelmatig advertenties te lanceren, waardoor mensen bekend raken met het bedrijf. Heb je een bedrijf al een aantal keer voorbij zien komen op social media? Dan komt dit bedrijf al snel betrouwbaarder over. Je weet dan wat het bedrijf doet en mocht je een keer een product of dienst willen afnemen, dan weet je waar je terechtkunt.

Meer conversies genereren

Waarom je meer conversies zou willen genereren, spreekt natuurlijk voor zich. Zo wil je bijvoorbeeld dat potentiële klanten een bestelling plaatsen. Belangrijk is dat mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn in jouw producten, aangespoord worden om voor jouw bedrijf te kiezen.

Meer engagement

Wellicht wil je meer engagement met de doelgroep. Ook dan is Instagram adverteren uitbesteden een fantastische keuze! Door voor meer engagement te zorgen, creëer je meer vertrouwen bij je doelgroep en bij bestaande klanten. Je zorgt er als het ware voor dat klanten eerder geneigd zijn om nog eens voor jouw diensten of producten te kiezen. Wanneer mensen meer op jouw posts reageren, wil dat ook iets zeggen over de populariteit van je bedrijf. Positieve reacties onder je posts zijn dan ook een uitstekende vorm van reclame.

De uitdagingen van Instagram adverteren

Instagram Adverteren uitbesteden is geen slecht idee, gezien adverteren op Instagram een aantal uitdagingen kent. Om te beginnen is het belangrijk om de juiste advertentievorm te kiezen en om ervoor te zorgen dat je advertenties getoond worden aan de doelgroep. Daarvoor zul je dus ook moeten bepalen wat de doelgroep is en welke advertentievorm het meest geschikt is voor jouw doelstelling. Bovendien zul je ook interessante content moeten creëren om op te vallen. Wil je een dienst aanprijzen met Instagram, dan heb je ook een professionele foto of video nodig. En hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap goed overkomt op de kijker?

Al met al komt er behoorlijk wat bij kijken als je een goede advertentie wilt neerzetten. Zelfs wanneer de advertentie eenmaal staat, moet deze nog steeds geoptimaliseerd worden. Als ondernemer mis je vaak niet alleen de expertise om zelf je advertenties te creëren en campagnes te onderhouden, maar ook de tijd. Vandaar dat je Instagram adverteren beter kunt uitbesteden. Wanneer je betaalt voor een advertentie die weinig tot geen resultaten oplevert, dan ben je geld aan het verspillen. Dat terwijl je met een relatief kleine investering ook een specialist aan het werk kunt zetten. Dat is een veel kostenefficiëntere optie, want in dat geval kun je wel zeker zijn van resultaat.

Waarom Instagram adverteren uitbesteden aan Roxtar?

Roxtar Online Marketing is een online-marketingbureau met een zeer brede dienstverlening. Voor vrijwel iedere vorm van online marketing kun je bij ons aankloppen. Om je bij ieder onderdeel van je online marketing te ontzorgen, hebben we een team van specialisten met ieder zijn of haar eigen specialiteiten. Onze Instagram-specialisten kennen het advertentiesysteem als hun eigen broekzak. Daarom weten we ontzettend snel welke advertentievorm het meest geschikt is en hoe we specifiek jouw doelgroep kunnen bereiken. Bovendien zijn we ook in staat om kwalitatieve content te creëren om te tonen in jouw advertenties en weten we als de beste hoe we een boodschap moeten brengen.

Een proactieve werkwijze

Bij Roxtar Online Marketing hanteren we ook een zeer proactieve werkwijze. Zien we dat een campagne beter kan? Dan zullen we deze altijd optimaliseren in overleg met jou als opdrachtgever. Merken we dat je kansen laat liggen als het aankomt op andere vormen van online marketing? Dan zullen we dit ook aangeven. Je kunt vervolgens zelf bepalen wat je met deze informatie doet.

Kies je voor Instagram adverteren uitbesteden aan Roxtar? Dan zien we onszelf het liefst als onderdeel van je team. Samen streven we ernaar om de beste resultaten te behalen. We houden daarom ook steeds korte lijntjes en vinden het belangrijk om je voortdurend van updates te zien. Uiteraard overleggen we samen met jou hoe vaak je een update van ons ontvangt.

Specialisten met veel ervaring

We kunnen met trots zeggen dat we al veel bedrijven hebben mogen helpen bij hun Social Media Advertising. Onze specialisten beschikken over veel ervaring en weten hierdoor precies hoe je een effectieve Instagram-campagne kunt opzetten. Bovendien zijn we in staat om campagnes te optimaliseren op basis van de gegevens die we binnenkrijgen. Het is altijd van belang om advertenties te blijven optimaliseren. Op die manier kunnen we alles uit je Instagram-campagne halen.

Wil jij Instagram adverteren uitbesteden?

Inmiddels weet je precies waarom Instagram adverteren ook voor jouw bedrijf interessant kan zijn. Instagram heeft het relatief eenvoudig gemaakt om advertenties te creëren. Dat neemt niet weg dat de resultaten vele malen beter zijn dan wanneer je zelf een advertentie in elkaar zet. Als ondernemer wil je niet te veel kosten maken. Een goed opgezette online-marketingcampagne zal echter altijd zijn vruchten afwerpen. Je kunt er dus van uitgaan dat een Instagram advertentie zichzelf terug zal verdienen, mits de advertentie goed geoptimaliseerd is. We raden je daarom aan om bij Social Media Advertising niet te denken in kosten, maar in rendement. Voor onze klanten hebben wij al veel zeer rendabele Instagram-campagnes mogen opzetten.

We gaan graag eens met jou in overleg om met je te bespreken wat we voor jou kunnen betekenen op het gebied van Instagram adverteren. Daarnaast kunnen we, indien gewenst, ook andere vormen van online marketing voor je verzorgen. Neem dus gerust contact met ons op als je geïnteresseerd bent in een van onze diensten!

Let’s meet!

Direct contact met een van onze consultants