online marketing voor het MKB

Online marketing voor het MKB

Heb je een midden- en klein bedrijf en doe je nog altijd je eigen online marketing? Of zit je bij een partij waar je ontevreden over bent? In dit artikel leggen wij je uit hoe een online marketing bureau voor het mkb je hierbij kan helpen. Door gebruik te maken van onze expertise weet je exact hoe jij je onderscheidt van de concurrent én welke middelen je moet inzetten om je potentiele klant te bereiken. Door met een bureau als de onze samen te werken bespaart het je ook een hoop tijd. Hebben we je interesse gewekt? Lees dan vooral verder. Hieronder leggen wij je stapsgewijs uit hoe wij te werk gaan. Zo vertellen we onder meer over de mogelijkheid van SEO voor het mkb en hoe belangrijk het is om op je doelgroep te bepalen.

internet marketing MKB

Internet marketing mkb

Voordat we onze plan de campagne ontvouwen zoeken we allereerst naar antwoorden op een aantal essentiële vragen. Hoe kan jij je bijvoorbeeld onderscheiden ten opzichte van je concurrent? En welke middelen zetten we in om jouw ideale klant te bereiken? Het bepalen van de doelgroep is een stap die nogal eens wordt overgeslagen. Zo start menig mkb’er soms met LinkedIn of Google Ads, zonder op voorhand te weten wie ze nu eigenlijk precies willen bereiken. Zonde. Het is namelijk van groot belang dat je weet tot wie jij je wilt richten. Zijn dat grote organisaties of juist kleine bedrijven? En met wie hebben we van doen? Is dat het hoofd van de organisatie, of een medewerker van het magazijn? Het lijkt wellicht een futiliteit. Toch maakt het wel degelijk verschil. Door te weten wie je potentiele klant is weet je bijvoorbeeld welke toon je moet aanslaan. Of we vousvoyeren of dat we ertoe besluiten de klant gewoon aan te spreken met je of jij.

doelgroep bepalen

Hoe bepalen wij jouw doelgroep?

Het bepalen van je doelgroep doen we aan de hand van een doelgroep analyse. Aan de hand hiervan weten we wie we willen bereiken en met welk doel. Hierbij is het zaak dat we de beoogde klant helder definiëren. Als de doelgroep namelijk niet specifiek genoeg is, is de kans groot dat onze boodschap te algemeen is. Dus liever een relatief kleine groep dan dat niemand zich aangesproken voelt. Zodra we weten wie ons beoogd publiek is, weten we gelijk welke kanalen we in moeten zetten om het te bereiken.

social media netwerken

Social Media

Staan de SEA en SEO goed afgesteld en doet Google inmiddels wat we willen? Dan gaan we aan de slag met Social Media Adverteren. Welk kanaal het meest geschikt is hangt af van jouw doelgroep. Doorgaans sturen we je boodschap via Facebook, Instagram of LinkedIn doelgericht naar de beoogde klant toe. Op basis van verschillende stadia weten we exact hoe we deze moeten bereiken. Welke stadia dit zijn? De meest voorkomende zijn: locatie, geslacht, interesses, leeftijd en functie.

Roxtar Online Marketing Bureau Amsterdam

Webdesign

Heb je naast een online marketing campagne ook een nieuwe website nodig? Eentje die het maximale uit je bezoekers haalt, een snelle laadtijd heeft en bovendien goed wordt gevonden door Google? Ook daarmee helpen wij je graag. Wij maken een website waarbij we middels conversie optimalisatie de gebruikers aanmoedigen zoveel mogelijk actiepunten te maken. Een voorbeeld van deze acties zijn:

• het doorklikken naar een volgende pagina op je website
• het klikken op het telefoonnummer om te bellen
• het aanmelden voor een nieuwsbrief
• het aanvragen van een offerte
• het downloaden van een whitepaper
• het toevoegen van een product aan je winkelmandje
• het afrekenen van je winkelmandje

Een website laten maken die snel laadt

Aangezien Google steeds zich steeds meer focust op de gebruikerservaring van websites, letten we bij het modelleren van je website tegenwoordig ook op Core Web Vitals. Deze SEO strategie betaalt zich hoe dan ook terug. Websites van goede kwaliteit worden namelijk gemarkeerd in de zoekresultaten, zodat de gebruiker precies weet welke websites goed en snel werken. Tot slot zorgen we ervoor dat je website te allen tijde voldoet aan de GPDR Cookie AVG wetgeving. We vinden het namelijk van groot belang dat de persoonlijke gegevens van je beoogde klant in goede handen zijn.

Welke branches hebben wat aan online marketing voor het MKB?

Het maakt niet uit in welke branche je werkzaam bent, een online marketing traject kan je helpen. Met een SEO traject optimaliseren we jouw website voor top posities in de organische resultaten, met Google Ads of Social Media Ads is jouw bedrijf meteen zichtbaar. Online marketing is geschikt voor zowel B2B als B2C. Voor startups, scaleups en corporates. Hieronder een kleine greep uit verschillende branches waar wij onze diensten op kunnen toepassen.

Ben jij een MKB’er? Dan komen wij graag met je in contact.

We hopen dat je na het lezen van deze pagina meer inzicht hebt gekregen op het gebied van mkb marketing. Hoewel we je al het een en ander hebben uitgelegd, stellen we ons zo voor dat je nog met een aantal vragen zit. Neem daarom gerust contact met ons op, maak een afspraak en we leggen je vervolgens haarfijn uit hoe we te werk gaan. Hoe jij jouw bedrijf kunt onderscheiden ten opzichte van andere mkb’ers bijvoorbeeld. Hoe we een concurrentie-analyse maken en wat het doel hiervan is. Ook zullen we je vertellen hoe we het gedrag van de concurrent bestuderen. En mocht je na ons gesprek je afvragen of de opbrengsten van online marketing wel opwegen tegen de kosten, dan zullen we je uitleggen dat dit afhangt van verschillende variabelen. Voor ons is het vooral van belang dat wij op voorhand jouw doelstelling weten en wat het gewenste rendement moet zijn. Zo kunnen wij inschatten of dit haalbaar is en of onze samenwerking de moeite waard is. We geven je hoe dan ook een eerlijk marketing advies. Het is dan vervolgens aan jou om te bepalen of je een samenwerking ziet zitten.

SAMEN naar de top!

Wij helpen je je online marketing naar een volgend niveau te tillen. Vraag nu een vrijblijvend gesprek aan.