het geheim van google

Nee, wij kennen het geheim van Google

Nee, wij kennen het geheim van Google

‘Wij kennen het geheim van Google’. Deze uitspraak heb je waarschijnlijk weleens vaker voorbij zien komen. Zo niet, dan heb je geluk dat je het voor het eerst op deze pagina tegenkomt! Bedrijven gebruiken deze uitspraak namelijk regelmatig als verkooptrucje. Maar zo ‘geheim’ is het zogenoemde geheim van Google helemaal niet. Wij horen je denken:

‘wat is het geheim van Google dan precies?’

Dit komt in grote lijnen neer op de optimalisatie van jouw website, waardoor deze beter vindbaar is in de zoekmachine. In marketingtermen wordt dit ook wel SEO genoemd: Search Engine Optimization. Omdat 90% van jouw potentiële klanten de voorkeur geeft aan Google als zoekmachine, wordt hier dan ook met name de focus op gelegd. Wij kennen het geheim van Google, en willen dit graag met jou delen.

Waarom zo geheimzinnig?

Geloof het of niet, maar velen trappen in dit verkooptrucje. Mensen die zich nooit verdiept hebben in marketing en zoekmachine optimalisatie leggen het vertrouwen bij een marketingbureau dat beweert het échte geheim van Google te kennen. Het geheim waar deze bedrijven over spreken, is echter gewoon bekend.

Zo zijn alle SEO richtlijnen die Google heeft opgesteld voor iedereen inzichtelijk. Niet alleen wij kennen het geheim van Google, maar jij dus ook! Het enige dat je nodig hebt, is de juiste kennis en techniek om de richtlijnen te kunnen volgen. En daar kunnen wij jou bij helpen. ROXTAR heeft namelijk alles in huis om jouw website optimaal te laten scoren op het gebied van SEO.

het geheim van google

Google kent ook jouw geheim

Wij kennen nu het geheim van Google, maar wist je dat de zoekmachine ook op de hoogte is van jouw geheimen? De Google Chrome browser maakt namelijk gebruik van alle informatie die jij in de zoekbalk typt, zelfs wanneer je niet eens op enter hebt gedrukt! Zo slaat Chrome elke zoekopdracht op, waarna weer een stukje nieuwe informatie aan jouw persoonlijke profiel wordt toegevoegd.

Bedenk je maar eens gemakkelijk bepaalde interesses, gedachten en voorkeuren aan bod komen wanneer je iets in de zoekbalk intypt. Deze data staat helaas niet alleen op je computer, maar wordt direct opgeslagen op de servers van Google. Hoe gevoelig de informatie ook is, alle woorden die je in de zoekbalk typt komen terecht in jouw profiel.

Jouw surfgedrag op de servers van Google

het-geheim-van-google

Maak jij gebruik van de Google Chrome browser? Dan heb je er na het downloaden (zie de privacy policy) mee ingestemd dat Google diverse gegevens van jou mag verzamelen. Denk hierbij aan je IP-adres, zoektermen, advertenties die je aanklikt, aankopen die je online doet, mensen waarmee je online in contact komt, video’s die je bekijkt en nog veel meer. Al deze informatie wordt samengevoegd in een persoonlijk profiel, die Google vervolgens weer verkoopt aan de hoogste bieder. Hoe vaak dit gebeurt, zal je nog verbazen.

In 2019 verscheen een stuk in de Washington Post, waarin tech journalist Geoffrey Fowler zijn ervaring hiermee deelt. Zo bleek dat er in slechts één week tijd maar liefst 11.189 verzoeken van tracking cookies hadden plaatsgevonden. Deze kleine bestandjes zorgen ervoor dat bedrijven jouw surfgedrag kunnen volgen. Helaas zijn deze maar gedeeltelijk uit te schakelen, zelf wanneer je incognito aan het surfen bent. En dan te bedenken dat dit niet alleen geldt voor het gebruik van de Chrome browser, maar ook voor YouTube, Google Maps, Google Nest, Gmail, Google Docs en Google Assistant.

Wij kennen (en maken gebruik van) het geheim van Google!

Maar deze enorme gegevensverzameling heeft niet alleen nadelen. Doordat Google bijhoudt welke zoektermen elke gebruiker intypt, kunnen wij hier namelijk perfect op inspelen. Zo kunnen we er achter komen welke zoektermen relevant zijn voor jouw bedrijf. Door onder andere een juiste hoeveelheid zoektermen op jouw website toe te passen, kom jij hoger in de resultaten van de zoekmachine terecht. En dat is natuurlijk wat we graag willen bereiken!

Overigens zijn relevante zoektermen niet de enige factor die een belangrijke rol speelt op het gebied van SEO. Na iedere zoekopdracht wordt namelijk een berekening gemaakt waarbij duizenden rankingfactoren een rol spelen. Op basis van deze berekening wordt vervolgens het meest relevante zoekresultaat weergegeven. Zo weegt elke factor weer in een andere mate mee, afhankelijk van de zoekopdracht. Hier ook op inspelen met jouw website? Lees dan snel verder. Wij kennen het geheim van Google en maken er ook nog eens op een slimme manier gebruik van!

Wat houdt SEO dan precies in?

Wij kennen het geheim van Google, en willen dit maar al te graag met jou delen. Dit geheim heeft namelijk alles te maken met SEO: Search Engine Optimization. Of ook wel zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands. Zoals eerder beschreven heeft SEO invloed op jouw ranking in de zoekresultaten. Zodra je bovenaan staat in de SERP, de Search Engine Result Page, zullen meer potentiële klanten hun weg vinden naar jouw website.

Ga voor jezelf maar eens na wanneer je iets zoekt via Google, je klikt meestal één van de eerste resultaten aan. De ranking van jouw website is altijd afhankelijk van de zoekterm in combinatie met een aantal andere factoren. Belangrijk om te weten is dat het hierbij wel om de organische ranking gaat. Je kunt namelijk ook betalen voor je ranking in de zoekresultaten. Dit wordt SEA genoemd, Search Engine Advertising. Zo zie je tegenwoordig in veel gevallen eerst een aantal betaalde resultaten, waarna later de organische resultaten voorbij komen.

het geheim van google

Hoe werkt SEO?

Zoals eerder genoemd wordt jouw ranking in de zoekresultaten bepaald aan de hand van een groot aantal verschillende factoren en signalen. Om ervoor te zorgen dat je hoog in de ranking komt, is het dus van belang om zo goed mogelijk in te spelen op deze factoren. Wij kennen het geheim van Google, maar helaas geeft Google niet al deze factoren aan het grote publiek weg. Slechts een aantal mensen van Google zelf weten hoeveel ranking factoren er exact zijn. Waar we wel kennis over hebben, is dat al deze factoren onder te verdelen zijn in drie hoofdcategorieën:

  • Content
  • Links/Autoriteit
  • Techniek

Content

Wij kennen het geheim van Google en weten daarom precies hoe je het best in kunt spelen op deze drie categorieën. Zo spreekt content in eerste instantie vrij voor zich. Jouw doelgroep is namelijk op zoek naar een bepaald stuk aan informatie. Of dit nou informatie is die te maken heeft met het product (of dienst) dat je verkoopt of bijvoorbeeld contactgegevens zijn waarmee de klant je kan bereiken. Dit is allemaal content. Hoe beter jouw website voldoet aan de contentbehoefte van de doelgroep, hoe meer de gebruikers van jouw website de content zullen waarderen. Doe je het goed? Dan worden bepaalde signalen afgegeven aan Google.

Deze signalen vertalen zich onder andere in het plaatsen van links naar jouw content/website, het bezoeken van meerdere pagina’s, het delen van je content op social media kanalen en het niet direct afhaken en terugkeren naar Google (pogo-sticking). Om hiervoor te zorgen is het belangrijk de meest ideale content voor jouw doelgroep te creëren. Wij kennen het geheim van Google en beschikken dan ook over de expertise om jou te voorzien van de meest optimale content!

Door middel van de autoriteitsindicatie bepaalt Google hoe betrouwbaar jouw website is. Onder andere de naamsbekendheid en domeinleeftijd spelen hierin een belangrijke rol. Om de autoriteit van een website te beïnvloeden, kunnen diverse methodes ingezet worden. De meest gebruikte methode is linkbuilding. Hiermee zorg je eigenlijk dat andere websites door middel van hyperlinks naar jouw website verwijzen.

Dit soort hyperlinks worden ook wel backlinks genoemd. Deze backlinks worden geregistreerd als een soort stem, waarmee de betreffende webpagina als het ware wordt gevalideerd. Het werven van relevante, hoog kwalitatieve links is hierbij dan ook zeer belangrijk. Bovendien speelt exposure op bijvoorbeeld social media ook een belangrijke rol. Denk onder andere aan shares, likes en andere vormen van exposure. Benieuwd hoe jij aan de juiste backlinks komt? Wij kennen het geheim van Google en kunnen jou van de juiste tools voorzien.

Techniek

Wij kennen het geheim van Google. Als jij ook op de hoogte bent van alle ins en outs weet je dat techniek een belangrijke rol speelt wanneer het gaat om SEO. De ‘technische SEO’ heeft namelijk alles te maken met wat zich achter de schermen van jouw website afspeelt. Denk bijvoorbeeld aan een duidelijke sitestructuur, waarbij gebruikers snel en eenvoudig door de website heen kunnen klikken. Maar ook het juiste gebruik van headers, een hoge laadsnelheid, een SSL-certificaat, gebruiksvriendelijke url’s en zo min mogelijk onnodige codes en error-pagina’s dragen bij aan een goede technische SEO.

Benieuwd hoe we jou verder kunnen helpen?

Voordelen van SEO

Dat SEO vele voordelen met zich meebrengt, had je misschien inmiddels al wel uitgevogeld. Zo weten we inmiddels dat SEO de conversie op je website verhoogt, je vindbaarheid in de zoekmachines flink verbetert en jouw ranking in de zoekresultaten zal laten stijgen. Maar wist je ook dat zoekmachineoptimalisatie een zeer duurzame marketingstrategie is (wat is SEO)? Met een goede basis kun je namelijk wel jarenlang profiteren van de resultaten! Bovendien betaal je niet per websitebezoeker, zoals bij SEA (Search Engine Advertising) wel het geval is.

Alle bezoekers die via SEO gegenereerd zijn, zijn helemaal gratis! Bovendien zorgt SEO voor zichtbaarheid in alle zoekmachines waar je met SEA slechts richt op één specifieke zoekmachine. Benieuwd naar meer voordelen en wat wij specifiek voor jouw website kunnen betekenen? Wij kennen het geheim van Google en delen onze kennis maar al te graag met jou!

Hoe gaan wij te werk?

Bij ROXTAR hechten we veel waarde aan transparantie. Daarom vinden we het belangrijk om van tevoren in kaart te brengen wat je van onze dienstverlening kunt verwachten. Gezamenlijk zorgen we ervoor dat jouw website een prominente plek op het internet krijgt en beter vindbaar wordt. Dit doen we aan de hand van een duidelijke en transparante SEO strategie, waarbij we als volgt te werk gaan:

Wij kennen het geheim van Google, en dat is geen magie of een speciale ‘truc’. Het is simpel gezegd gewoon een strategie gebaseerd op best practices. Om te beginnen willen we dus graag kennis maken met jouw bedrijf, jouw doelgroep/ideale klant en de huidige online conversie. Vervolgens kunnen we aan de slag met een volledige analyse van jouw website, speciaal op maat gemaakt.

Om te bepalen welke factoren jouw website nog mist en hoe we dit kunnen verbeteren, is een strategie nodig. De kans is groot dat jouw website op een aantal punten al goed scoort en op andere wat minder. Hierbij is het ons doel om de verbeterpunten in kaart te brengen en aan de hand van een strakke planning deze bij de kern aan te pakken.

Hoe brengen wij jou naar een hoger niveau?

Wij kennen het geheim van Google en zien daarbij graag hoe onze kennis zich in de praktijk manifesteert. Daarom worden alle resultaten gemonitord. Na het inzetten van onze succesvolle formule, zal jouw website consequent meer verkeer aantrekken. Natuurlijk brengen wij hier regelmatig verslag van uit, zodat je precies kunt volgen wat de impact van onze werkzaamheden is

Het behalen van een optimaal SEO resultaat gaat veel verder dan de juiste content creëren, een hoge laadsnelheid en verschillende backlinks werven. Het gehele proces vergt geduld, vertrouwen en een goede samenwerking. Om een optimaal resultaat te behalen bedenken wij een strategie die perfect aansluit op jouw bedrijf, wensen en behoeften. Maar eerst willen we gezamenlijk de kansen in kaart brengen. Ben jij toe aan meer conversie, betere cijfers en hogere naamsbekendheid? Heb je zelf geen idee waar je moet beginnen en ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Wij kennen het geheim van Google en delen dit graag met jou

Wij kennen het geheim van Google en staan te popelen om dat samen met jou toe te passen. Neem vandaag nog geheel vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Zo komen wij graag langs om samen je website door de nemen, een gratis SEO check uit te voeren en jouw kansen in kaart te brengen.

Met behulp van een succesvolle SEO strategie maken wij jouw site aantrekkelijk voor zowel zoekmachines als gebruikers. Een combinatie van marketing en techniek, waarmee een toename van het aantal klanten op lange termijn gerealiseerd kan worden.

Gratis Strategiesessie

Wil jij jouw online marketing naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.

Maak kennis met ons team