Wat zijn instagram advertenties?

Wat zijn Instagram advertenties, en wat kun je er mee?

Instagram-advertenties zijn posts of verhalen die een bedrijf betaalt om te promoten in de Instagram-feeds van gebruikers. Ze kunnen er net zo uitzien als gewone Instagram-berichten, maar worden altijd aangeduid met een ‘Gesponsord’ label. Ze kunnen ook een call-to-action-knop bevatten om meer verkeer of conversies te genereren.

Lees ook: Alles over adverteren op Instagram

8 Soorten Instagram-advertenties

Instagram biedt verschillende advertentie-indelingen:

  • Verhalen advertenties
  • Fotoadvertenties
  • Videoadvertenties
  • Carrousel-advertenties
  • Collectie advertenties
  • Ontdek advertenties
  • IGTV-advertenties
  • Instagram Shopping-advertenties

Elk advertentietype werkt voor verschillende bedrijfsdoelen en heeft verschillende call-to-action-opties beschikbaar. We zullen hieronder in detail treden.

Instagram-statistieken:

Volgens Statista.com zijn er alleen al in Nederland meer dan 7.75 miljoen Instagram-gebruikers; een aantal dat naar verwachting alleen maar zal groeien.

Ongeveer 59% van de internetgebruikers tussen 18 en 29 jaar oud gebruikt Instagram en ongeveer 33% van de internetgebruikers tussen 30 en 49 jaar oud gebruikt Instagram.
Instagram is ongetwijfeld de perfecte plaats geworden om nieuwe inhoud te ontdekken: artikels, video’s, foto’s van vrienden, het dagelijkse leven van beroemdheden, posts van merken, enz.
Het platform van Instagram stelt ons in staat om campagnes uit te voeren die zijn afgestemd op elke fase van de conversietrechter.
Met zulke cijfers is het duidelijk dat Instagram Ads een kracht zijn om rekening mee te houden om je doelmarkt te bereiken en de doelstellingen, verkoop en merkbekendheid van je bedrijf te verbeteren.

Wat zijn instagram advertenties?
Instagram advertenties zijn er in verschillende soorten en maten