Snapchat adverteren uitbesteden

Snapchat adverteren uitbesteden

Snapchat is een social media kanaal dat in de afgelopen jaren enorm in populariteit is gegroeid. Het kanaal wordt voornamelijk veel gebruikt door jongeren. Als dit jouw doelgroep is, is het dus zeker interessant om meer over dit kanaal te weten. Het is een platform waarop mensen foto’s met elkaar kunnen delen. Deze foto’s blijven echter niet altijd zichtbaar, want ze verdwijnen na enkele seconden alweer.

Naast het delen van foto’s is het ook mogelijk om op het platform stories van gebruikers en de categorie uitgelicht te bekijken. Met een story is het mogelijk om een beeld te delen die door alle snapchat vrienden voor 24 uur bekeken kunnen worden. De categorie uitgelicht bestaat uit gesponsorde en uitgelichte video’s en foto’s. 

Gratis Strategiesessie

Wil jij jouw website naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.

Gratis Strategiesessie

Wil jij jouw website naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.

Als je met je bedrijf wilt adverteren op Snapchat, dan komt jouw advertentie in de story of in de categorie uitgelicht te staan. De mogelijkheden van Snapchat adverteren zijn echter nog veel uitgebreider dan dat, het is op dit kanaal mogelijk om op verschillende manieren te adverteren om je doelgroep te bereiken. We vertellen je hier later meer over. Snapchat adverteren is iets wat je zelf kunt oppakken, maar het is verstandiger om dit uit te besteden en over te laten aan de experts. Hiervoor zit je bij ROXTAR goed.

Wil je gelijk meer weten over wat wij voor je kunnen betekenen? Aarzel dan niet en neem contact met ons op. Eerst meer informatie over waarom Snapchat adverteren interessant is? Wij vertellen je alle ins en outs, dus lees snel verder als je hier meer over te weten wilt komen.

Wil je Snapchat adverteren uitbesteden? Neem dan direct contact met ons op, zodat onze specialisten een effectieve campagne voor je kunnen opzetten. Wil je meer weten over Snapchat adverteren? Lees dan verder! Hieronder lees je namelijk hoe Snapchat adverteren werkt.

Waarom moet je met jouw bedrijf adverteren op Snapchat?

Biedt jouw bedrijf een dienst of product aan dat vooral geschikt is voor jongeren? Als jouw doelgroep jongeren is, is Snapchat zeker interessant als kanaal om mee te adverteren. Snapchat adverteren heeft meerdere voordelen. Onderzocht is dat een Snapchat advertentie twee keer meer aandacht krijgt dan een advertentie op Facebook en 1,5 keer meer dan een advertentie op Instagram en Youtube.

Wat ook een voordeel is aan Snapchat adverteren, is dat advertenties hierbij full-screen zijn, wat bij veel andere social media kanalen niet het geval is. Omdat deze advertenties maar een beperkte tijd mogen duren, zal het ook niet snel irritaties opwekken bij de doelgroep. Een groot voordeel is dat je voor conversie zult zorgen, meer traffic zult krijgen of bewustzijn kunt creëren met een Snapchat advertentie. Mocht je jongeren graag willen aanspreken, dan is dit kanaal een uitstekende keuze. Hieronder vertellen je meer over de advertentiemogelijkheden van dit platform.

De diverse advertentiemogelijkheden van Snapchat

Kies je voor Snapchat adverteren, dan heb je volop mogelijkheden voor adverteren. Er zijn namelijk verschillende vormen waar je voor kunt kiezen. Denk hierbij aan Snap Ads, Story Ads, Collection Ads, lenzen en filters. Welke advertentievorm het meest interessant is voor jou, hangt af van wat je met het adverteren wilt bereiken. Wij vertellen je hieronder meer over de verschillende advertentievormen, zodat het voor jou wellicht makkelijker wordt om te bepalen welke vorm voor jouw bedrijf het meest geschikt is.

Wil je Snapchat adverteren uitbesteden aan ROXTAR? Dan denken wij graag met je mee en kijken we naar de perfecte advertentievorm voor jouw doelstellingen. Ons team bestaat uit experts die als geen ander weten wat nodig is om topresultaten te behalen. Het uitbesteden van je Snapchat Advertenties kun je met een gerust hart aan ons overlaten.

snapchat adverteren uitbesteden

Snap Ads

Als we het hebben over Snapchat adverteren, dan kom je al vrij snel terecht bij Snap Ads. Dit zijn filmpjes van maximaal 10 seconden die de doelgroep ziet tussen stories van andere gebruikers. Omdat je slechts 10 seconden hebt om indruk te maken met jouw advertentie, is het van belang om deze pakkend te maken. Het is tenslotte de bedoeling dat de doelgroep geboeid raakt en actie onderneemt. Een professioneel filmpje is daarom een must. Zorg ervoor dat de advertentie een goed beeld omvat van wat jij aanbiedt, zodat dit direct duidelijk is bij de doelgroep. Houd er bij het maken van een video rekening mee dat deze verticaal moet zijn, want zo wordt de advertentie getoond.

Collection Ads

Bij Snapchat adverteren is ook Collection Ads iets waar je voor kunt kiezen. Deze vorm van adverteren heeft heel veel weg van Snap Ads, waar we het hierboven over hebben gehad. Het verschil is alleen dat bij Collection Ads ook een catalogus getoond kan worden onder de video waarmee je adverteert. Dit maakt het mogelijk om de doelgroep door te verwijzen naar bijvoorbeeld je website of een contactformulier. Dit is een zeer effectieve manier van Snapchat adverteren, omdat men hiermee meteen actie kan ondernemen. 

Lenzen

Op Snapchat maakt men gebruik van zogeheten lenzen. Met een lens kan Snapchat gezichten herkennen en deze lens hier bovenop plaatsen. Dit kan een grappig effect hebben, want door de lens kan de gebruiker bijvoorbeeld een bril of gek gezicht hebben. Er zijn talloze lenzen beschikbaar, waardoor hiermee goed te variëren is. Je kunt ook een lens maken met de naam van jouw bedrijf. Het is mogelijk om gesponsorde lenzen aan te maken en dit kan interessant zijn voor jouw bedrijf.

Filters

Net als lenzen wordt er bij Snapchat ook gebruikgemaakt van filters. Dit werkt net als bij Instagram, waarbij je dus over een video of beeld een filter kan toepassen. Het is mogelijk om te adverteren met een gesponsorde filter. Hiermee worden foto’s en video’s leuker en wordt het voor de doelgroep makkelijker om je bedrijf te herkennen en te onthouden. 

ROXTAR Online Marketing

Benieuwd hoe we jou verder kunnen helpen?

Wat kost Snapchat adverteren?

Binnen de meeste socialmediakanalen betaal je standaard per klik die je betaalt. Op Snapchat werkt dat net iets anders. Bij Snapchat Ads betaal je namelijk per view. De CPV (cost per view) hangt af van hoe groot je doelgroep is. Hoe meer mensen je bereikt met je advertenties, hoe meer je betaalt. Belangrijk is dus ook dat je advertenties zo efficiënt mogelijk worden ingericht. Het is aan te raden om de doelgroep goed te specificeren en om goed na te denken over de content van de advertenties.

Je kunt bij Snapchat adverteren zelf aangeven wat je budget is. Zo kun je voor een dagelijks budget kiezen, maar je kunt ook aangeven wat je totale budget voor de Snapchat campagne is. Op die manier hoef je niet bang te zijn dat je jouw advertentiebudget overschrijdt.

Hoe je de doelgroep kunt bereiken

Bij het Snapchat adverteren is het goed om te weten hoe je de doelgroep het beste kunt bereiken. Hiervoor is het slim om gebruik te maken van targeting. Hiermee bepaal jij wie jouw advertenties te zien krijgen. Om ervoor te zorgen dat je meer bezoekers op je website krijgt, iemand je product besteld of informatie opvraagt, is het belangrijk dat jouw advertentie wordt getoond aan de juiste doelgroep. Adverteer je niet met de juiste doelgroep? Dan kan dit tot negatieve resultaten leiden. Zorg er daarom eerst voor dat je goed weet wat jouw doelgroep is voordat je gaat adverteren. Zodra je hier een goed beeld van hebt, wordt het op deze manier veel makkelijker om gericht te adverteren. 

Wat ook mogelijk is op dit kanaal, is om een klantenlijst te uploaden. Dit is effectief als het jouw doel is om bestaande klanten te benaderen. Je kunt bij Snapchat adverteren ook kiezen voor de functie Lookalike Audiences. Dit is interessant als je een klantenbestand gaat uploaden. Met deze functie zorgt het kanaal er namelijk voor dat ook vergelijkbare gebruikers jouw advertentie voorbij zien komen.

snapchat adverteren uitbesteden

Je kunt targeten op doelgroep, maar dit kan veel uitgebreider. Het is mogelijk om te targeten op locatie, interesses, apparaten of demografische gegevens. Dit zorgt ervoor dat je echt de juiste mensen bereikt.

Naast targeting is het ook mogelijk om aan de slag te gaan met retargeting. Dit is zeker een aanrader om te doen, omdat je hiermee de kans op conversie verhoogt. Door te retargeten kun je jouw advertentie aan mensen laten zien die eerder al actie hebben ondernomen. Bijvoorbeeld door omhoog te swipen. Omdat deze gebruiker jouw bedrijf nu al kent, is het slim om hierop in te spelen. Door te retargeten krijgt deze gebruiker wederom een advertentie van jou te zien en dit vergroot de kans op succes.

Snapchat adverteren uitbesteden aan ROXTAR

Als je nog niet eerder met Snapchat gewerkt is, kan het best lastig zijn om hiermee te adverteren. Omdat er diverse advertentiemogelijkheden zijn, is het niet vanzelfsprekend dat je dit direct begrijpt. Het is daarom een aanrader om Snapchat adverteren uit te besteden aan experts. ROXTAR is hiervoor de juiste partij. Wij helpen jou graag bij het opzetten van effectieve campagnes en het behalen van je doelstellingen. Kiezen voor ROXTAR als jouw Snapchat advertentie partner heeft diverse voordelen. Om jou hier een goed beeld van te geven, zetten wij hieronder op een rij wat je van ons mag verwachten:

Betrokken & bereikbaar

We zijn proactief, kunnen snel schakelen en zijn makkelijk bereikbaar.

Altijd resultaat gedreven

We zijn altijd gemotiveerd om het beste resultaat voor onze klanten te boeken.

Luisteren naar jouw wensen

Voor ons is klant koning, daarom luisteren wij altijd naar wat jij wilt.

Wij vinden het belangrijk dat ook jij begrijpt waar we mee bezig zijn. Bij ons zijn jouw campagnes in goede handen, maar wij streven ernaar om dit voor jou zo duidelijk mogelijk te maken. Zo weet je waar we mee bezig zijn en ontstaan er geen onduidelijkheden. Bovendien kun je hiervan leren en dit kan in een later stadium nog goed van pas komen.

Wij zijn transparant en duidelijk en nemen je mee in het hele proces. Dit doen wij door jou regelmatig op de hoogte te brengen van de resultaten middels rapportages. Uiteraard kunnen wij je ook precies vertellen wat we gedaan hebben of hoe we de komende tijd voor je aan de slag gaan. Successen behalen doe je met ROXTAR!

Adverteren op andere social media kanalen

Snapchat is een interessant social media kanaal voor bedrijven, maar dit is niet het enige platform dat de moeite waard is als je graag wilt adverteren. Omdat heel veel mensen gebruikmaken van social media, is het slim om hier met je bedrijf op in te spelen. Naast Snapchat zijn bijvoorbeeld ook Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn en Pinterest platformen waar je veel profijt van kunt hebben als bedrijf. Adverteren op social media heeft als voordelen dat het een groot bereik heeft, je de doelgroep gericht kunt bereiken, het mogelijk is om te targeten en retargeten, het persoonlijker is en dat het goed meetbaar is, waardoor het mogelijk is om je prestaties telkens te verbeteren.

Als je met jouw bedrijf nog geen gebruikmaakt van advertenties op social media, dan is het tijd voor verandering. Om niet achter te blijven op de concurrentie is het heel slim om hiermee bezig te zijn met je bedrijf. Heb je hier zelf geen tijd voor of wil je niet de moeite nemen om hier helemaal in te duiken? Dan is uitbesteden ideaal voor jou. Hiervoor ben je bij ROXTAR aan het juiste adres. Als professioneel online marketing bureau helpen wij je bij het behalen van succes op social media. 

snapchat adverteren
snapchat adverteren uitbesteden

We zijn naast Snapchat adverteren ook gespecialiseerd in andere social media, maar dat is niet het enige wat we voor jou als bedrijf kunnen betekenen. Zo zit je bij ons ook goed voor zoekmachine optimalisatie, zoekmachine adverteren en webdevelopment. ROXTAR biedt diverse online marketing diensten aan met het doel om jouw bedrijf online goed op de kaart te zetten. Van het schrijven van ijzersterke SEO teksten en het verzorgen van linkbuilding tot effectieve campagnes op Google Ads of het maken van een professionele website: bij ons is er van alles mogelijk.

Je kunt één dienst bij ons uitbesteden, maar ook meerdere diensten om de kans op online succes te vergroten. Meer weten over Snapchat adverteren, onze diensten of wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan vooral contact met ons op.

Neem contact met ons op

Enthousiast geworden over Snapchat adverteren en wil je dit bij ons uitbesteden? Leuk, we gaan graag voor je aan de slag om jouw doelstellingen te behalen.

Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Neem snel contact met ons op als je de samenwerking met ons aan wilt gaan, zodat we geheel vrijblijvend een gesprek met elkaar kunnen inplannen om de mogelijkheden te bespreken.

Dit kun je doen door ons te bellen via 0031 850 600 870, te mailen of ons contactformulier in te vullen. Ons snel een WhatsApp berichtje sturen is ook mogelijkvia het Whatsappicoontje rechtsonder. Hiermee is het mogelijk om ons snel een berichtje te sturen. Wij zorgen er dan voor dat deze snel wordt beantwoord. Interesse in een andere online marketing dienst? Schroom ook dan niet om ons te benaderen. 

Heb je op de een of andere manier eerst nog wat vragen over Snapchat adverteren uitbesteden of een andere dienst? Geen probleem! Stel deze vragen vooral aan ons. Wij voorzien je graag van antwoorden, zodat jij kunt bepalen of het uitbesteden van online marketing iets voor jou is. 

Gratis Strategiesessie

Wij jij jouw online marketing naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.

Maak kennis met ons team