Pinterest adverteren uitbesteden

Pinterest adverteren 

Wil je als bedrijf adverteren, dan heb je veel mogelijkheden. Het is dan ook zeker goed om te adverteren op social media. Dit heeft namelijk veel voordelen en dit helpt jou om jouw bedrijf te laten groeien. Denk bij social media adverteren aan platformen als Facebook, Instagram, TikTok en Snapchat. Maar ook Pinterest is een platform dat we niet mogen vergeten te benoemen. Dit is een kanaal waar gebruikers inspiratie over van alles en nog wat verzamelen. Je vindt hier talloze foto’s die inspiratie bieden. Deze foto’s hebben betrekking op bijvoorbeeld kleding, interieur, haarstijlen, auto’s, trends en ga zo maar door.

Pinterest is een platform dat door veel mensen wordt gebruikt en het is daardoor zeer interessant voor bedrijven. Pinterest adverteren is dan ook een goede optie. Hier kun je zelf mee aan de slag gaan, maar ook uitbesteden is een mogelijkheid. ROXTAR kan jou hierbij op weg helpen door effectieve Pinterest advertenties op te stellen die helpen bij het behalen van jouw doelstellingen. Dat is een toegevoegde waarde voor jou bedrijf! Meer weten? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Wil je eerst meer weten over wat Pinterest adverteren inhoudt en wat hier allemaal bij komt kijken? Lees dan snel verder, wij vertellen je alle ins en outs.

Gratis Strategiesessie

Wil jij jouw website naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.

Gratis Strategiesessie

Wil jij jouw website naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.

Hoe Pinterest werkt

Voordat je kunt bepalen of Pinterest adverteren interessant is voor jouw bedrijf, is het goed om op de hoogte te zijn van het platform. Als je hier nog geen gebruik van maakt, leggen wij uit hoe dit platform werkt. Op Pinterest is het mogelijk om zogeheten pins aan te maken. Zie het platform maar als een grote catalogus van afbeeldingen. Waar je ook naar op zoek bent, de kans is groot dat je het vindt. Op dit platform geef je jouw interesses aan, maak je borden en is het mogelijk om allerlei afbeeldingen op te slaan. Met zo’n pin stel je dus jouw favoriete afbeeldingen vast. 

Op Pinterest is het niet alleen mogelijk om de afbeeldingen te zien, ook kan er een link met informatie worden toegevoegd die jou naar een website leidt. Er zijn reguliere pins, maar ook gesponsorde pins worden gebruikt. Het voordeel hieraan is dat het bij een gesponsorde pin niet duidelijk te zien is dat het om sponsored content gaat. En dat is natuurlijk voor bedrijven fijn, want zo voorkom je dat gebruikers het vervelend gaan vinden als je telkens voorbij komt. Zelf scroll je misschien ook wel verder als je heel duidelijk ziet dat het om een gesponsorde advertentie gaat.

Naast de gesponsorde pins die in te zetten zijn, zijn er nog andere manieren om te Pinterest adverteren. Wij gaan later in op deze en de andere advertentievormen.

pinterest adverteren

De voordelen van Pinterest adverteren

Nu je meer weet over het platform, is het goed om op de hoogte te zijn van de voordelen van Pinterest adverteren. Het heeft diverse voordelen waar jij met je bedrijf profijt van hebt. Om jou een beter beeld te geven van de voordelen, sommen wij ze hieronder voor je op:

  • Effectieve manier om jouw producten of diensten in kaart te brengen bij de doelgroep
  • Doelgroep kan gespecificeerd worden, waardoor jouw advertenties getoond worden aan de juiste personen
  • Het bereik is heel groot
  • Kosten per klik zijn relatief laag
  • Snel resultaat boeken
  • Nauwkeurig een doel, doelgroep en budget bepalen
  • Ideaal om je naamsbekendheid te vergroten

Kortom: Pinterest adverteren heeft een hoop interessante voordelen. Omdat adverteren op Pinterest nog minder populair is dan adverteren op bijvoorbeeld Facebook en Instagram, heb je hier minder te maken met concurrentie. Dat betekent dat je een groot bereik kunt behalen en de doelgroep dus goed kunt aanspreken. Omdat de kosten per klik bovendien relatief laag zijn ten opzichte van andere kanalen, is het mogelijk om met minder budget meer klikken te genereren. En dat leidt ertoe dat je snel resultaat boekt en jouw bedrijf laat groeien.

De advertentiemogelijkheden van Pinterest

Als je het ziet zitten om te beginnen met Pinterest adverteren, is het goed om te weten dat er verschillende advertentiemogelijkheden zijn. Om te kijken naar welke het beste aansluit bij de doelstellingen van jouw bedrijf, plaatsen wij hieronder een korte omschrijving per advertentievorm.

Gesponsorde pins

Over deze vorm van Pinterest adverteren hebben we het hierboven al even over gehad. De meest voor de hand liggende advertentievorm zijn de gesponsorde pins. Met deze pins zorg je er met je bedrijf voor dat je advertenties worden getoond in de feed van gebruikers. Dit is een goede manier van adverteren, omdat deze gesponsorde pins onopvallend tussen de feed van gebruikers komt te staan. Als je het ziet, denk je dus niet meteen dat het een gesponsorde advertentie is.

Carrousel pins

Naast gesponsorde pins zijn ook carrousel pins een optie. Bij deze vorm van Pinterest adverteren worden drie afbeeldingen met elkaar afgewisseld. Wat een gebruiker te zien krijgt, is dus verschillend. Ligt de focus met jouw bedrijf op het verkopen van verschillende producten? Dan is deze advertentievorm zeer geschikt. Met deze advertentievorm zijn namelijk eenvoudig verschillende producten te promoten.

Video pins

De naam geeft het al aan: ook video pins zijn een manier van adverteren op Pinterest. Dit is ideaal als je aan een afbeelding niet genoeg hebt om jouw dienst of product uit te leggen. Wel is het zo dat deze video’s maximaal een kwartier mogen duren. Als je ervoor kiest voor Pinterest adverteren met een video, zorg er dan voor dat deze pakkend is. Wanneer de video niet catchy genoeg is, zullen veel gebruikers snel doorscrollen. Korte video’s zijn daarom efficiënter. Maak de video niet te lang en probeer het kort en bondig te houden. Zo maak je jouw boodschap direct duidelijk. 

Doelgroep specifiek maken

Als je gaat Pinterest adverteren, zijn er diverse mogelijkheden om je doelgroep te specificeren. Een manier hoe je dit kunt aanpakken, is door specifieke zoektermen aan te geven waaronder jouw pin dus getoond moet worden. Het is van belang dat je hier goed over nadenkt, het is wel belangrijk dat de advertenties aan de juiste personen worden getoond.

Per advertentie krijg je de kans om 25 zoektermen in te stellen. Hoe breder deze zoektermen zijn, hoe groter het bereik is. Wel is het zo dat wanneer je specifieker bent, je een grotere kans hebt op conversies. Het kiezen van de juiste zoektermen kan lastig zijn, zeker als je dit niet eerder hebt gedaan. Voor inspiratie kun je bij het platform of bij Google in de zoekbalk kijken naar wat er tevoorschijn komt als je een bepaald woord intypt.

Wij begrijpen dat het lastig is om de beste zoektermen te bedenken. Pinterest adverteren uitbesteden aan ROXTAR is dan de juiste keuze. Met onze ervaring weten wij als geen ander welke zoekwoorden interessant zijn om de doelgroep te bereiken. 

Naast gebruikmaken van zoektermen is er nog een manier om de doelgroep te bereiken in je advertenties. Pinterest adverteren biedt namelijk de optie: doelgroepen. Deze optie maakt het mogelijk om heel specifiek de doelgroep aan te geven. Van het uploaden van een klantenbestand tot retargeting: je hebt hierbij veel mogelijkheden. 

Hier moet een goede Pinterest advertentie aan voldoen

Succesvol Pinterest adverteren je niet zomaar. Om je doelgroep actie te laten ondernemen, is het creëren van goede, kwalitatieve content belangrijk. Een eerste handige tip om dit te bereiken is het gebruiken van professionele foto’s in je advertenties. Het is van belang dat jouw foto’s van hoge kwaliteit zijn, zodat ze meteen opvallen. Heb je geen duidelijke foto? Dan is de kans groot dat jouw campagne niet loopt zoals je had verwacht. Naast een professionele foto is het ook belangrijk dat jouw beeld opvalt. Jouw beeld moet er tussenuit springen ten opzichte van de andere afbeeldingen op de feed van gebruikers.

Niet alleen het beeld zelf is van belang bij het opzetten van een sterke advertentie. Het is essentieel dat alles tot in detail klopt. Dit betekent een scherpe afbeelding, interessante pins én de juiste doelgroep. In de wilde weg een advertentie opzetten is geen goed idee. Dit is zonde van het budget dat je hierin steekt. Als je geen ervaring hebt in het opzetten van campagnes op Pinterest, schakel dan vooral hulp in. Met de ervaring die wij bij ROXTAR in huis hebben zorgen wij ervoor dat jouw budget wél nuttig wordt besteed.

pinterest adverteren

Waarom Pinterest adverteren uitbesteden?

Waar je zelf als bedrijf aan de slag kunt gaan met Pinterest adverteren, is het ook een mogelijkheid om dit uit te besteden. Hiervoor is ROXTAR de juiste partij. Er zijn meerdere voordelen van het uitbesteden van Pinterest adverteren. Ten eerste scheelt jou dit een hoop tijd en moeite. Daarnaast profiteer je door het uit te besteden van de expertise van specialisten op dit gebied. Bij ROXTAR zijn jouw campagnes in goede handen.

Waarom kiezen voor ROXTAR voor het uitbesteden van Pinterest adverteren?

Je bent inmiddels al op de hoogte van de voordelen van Pinterest adverteren, maar welke voordelen heeft het voor jou als je kiest voor ROXTAR? Bij ons profiteer je van:

Betrokken & bereikbaar

We zijn proactief, kunnen snel schakelen en zijn makkelijk bereikbaar.

Altijd resultaat gedreven

We zijn altijd gemotiveerd om het beste resultaat voor onze klanten te boeken.

Transparant & duidelijk

Geen abracadabra. We laten alles zien wat we doen en altijd zo duidelijk mogelijk.

Het maken van interessante pins, het adviseren over het geschikte budget en het creëren van interessante content: ROXTAR doet het voor je. Wij blijven jouw campagnes optimaliseren en willen hierin duidelijk en transparant zijn, zodat ook jij het verloop van de campagne goed begrijpt. Zo weet je precies wat je aan Pinterest adverteren hebt.

pinterest adverteren uitbesteden

Adverteren op andere social media platformen

Niet alleen Pinterest adverteren is interessant voor bedrijven, er zijn nog andere social media kanalen die het overwegen waard zijn. Denk hierbij aan kanalen als Facebook, Instagram, TikTok of Snapchat. Aangezien veel gebruikers tijd op social media kanalen doorbrengen, is het goed om hier met je bedrijf op in te spelen. Ga daarom na welke kanalen passen bij de doelstellingen van je bedrijf. Als je hier graag advies over ontvangt, laat ons dit dan weten. ROXTAR is gespecialiseerd in social media advertising. Op basis van een analyse geven wij jou advies over welke platformen interessant zijn.

Waarom je als bedrijf niet meer zonder social media kan? 

  • Handige manier om meer naamsbekendheid te genereren
  • Een manier om dichtbij de doelgroep te komen
  • Mogelijk om een groot bereik behalen
  • De kans om persoonlijkheid uit te stralen

Social media marketing is een efficiënte manier om bovenstaande punten te bereiken. Als je hier met je bedrijf dus nog niet op focust, maar wel een omzettoename wilt realiseren, is het een aanrader om hiermee aan de slag te gaan. Social media marketing is dé manier om je bedrijf beter op de kaart te zetten. Niet alleen zijn wij gespecialiseerd in social media marketing, ook voor zoekmachine optimalisatie, zoekmachine adverteren en webdevelopment ben je bij ons aan het juiste adres. Wij tillen de online marketing van jouw bedrijf naar een hoger niveau!

Neem contact op met onze specialisten

Denk je dat jouw doelgroep goed te bereiken is via Pinterest? Dan raden wij je aan om met Pinterest adverteren aan de slag te gaan. Om er zeker van te zijn dat jouw advertenties op de juiste manier worden ingesteld, biedt ROXTAR jou graag de hulp die je nodig hebt. Neem bij interesse contact met ons op, zodat we geheel vrijblijvend de mogelijkheden kunnen bespreken. 

Zit je nog met één of meerdere vragen over Pinterest adverteren? Als je nog niet zo bekend met dit platform, is dat volkomen logisch. Welke vragen je ook hebt, ROXTAR beantwoordt deze vragen graag voor je. Wij hopen jou met onze antwoorden te helpen bij het bepalen of Pinterest adverteren wel iets voor jouw bedrijf is of juist niet. Contact opnemen is mogelijk door ons te bellen via 0031 850 600 870 of ons een mailtje te sturen. Rechtsonderin je beeldscherm kun je een WhatsApp icoontje vinden, hiermee stuur je binnen no time een WhatsApp bericht naar ons, die wij dan zo snel mogelijk voor je beantwoorden.

Gratis Strategiesessie

Wij jij jouw online marketing naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.

Maak kennis met ons team