Wat zijn instagram story advertenties?
Wat zijn Instagram Stories en hoe kan je hier adverteren?
Steeds meer mensen maken gebruik van social media. Hierdoor wordt adverteren via de diverse social media kanalen steeds interessanter voor bedrijven omdat het een manier is om gericht je doelgroep bereiken en effectief omgaan met je marketingbudget. Eén van de manieren om te adverteren op social media is door advertenties te plaatsen op Instagram Stories.
Een Instagram Story is een video of afbeelding, die voor 24 uur getoond wordt op het platform. Deze feature van Instagram lijkt enorm op het concept van Snapchat, maar is bij Instagram één van de features. Mensen die jou volgen of jouw account opzoeken kunnen je Stories bekijken. Tussen deze Stories is er ruimte om advertenties te laten zien, waar jij van kunt profiteren!
Het voordeel van Instagram Stories adverteren is dat je advertentie niet na 24 uur verdwijnt. Deze blijft zichtbaar totdat jouw advertentiebudget op is of je zelf de campagne stopzet. Zo kun je voor een lange periode jouw doelgroep gericht bereiken, doordat zij tussen het scrollen door steeds jouw advertentie tegenkomen. Maar waarom is deze marketingmethode zo handig? En waar moet je op letten bij het adverteren via Instagram Stories? In dit artikel vertellen we je er alles over!
Waarom adverteren via Instagram Stories?
Er zijn verschillende redenen om gebruik te maken van Instagram Story advertenties. Instagram is een gigantisch platform met zeer veel gebruikers (ruim 1 miljard!) waardoor een groot deel van de wereldbevolking actief is op dit social media platform. Hierdoor kun je verschillende doelgroepen vinden op de applicatie, wat handig kan zijn voor jouw bedrijf.
Net als op bijvoorbeeld Facebook kun je op Instagram gericht op jouw doelgroep adverteren. Zo kun je tussen de vele accounts zichtbaar zijn voor jouw doelgroep. Echter, dit geldt voor de gehele applicatie, dus niet alleen voor de Stories. Instagram Story advertenties zijn misschien wel de meest makkelijke manier om kijkers door te laten klikken.
Daarnaast is Stories zichtbaar op elke homepage van elke Instagram gebruiker. Hierdoor is deze feature eenvoudig te bereiken. Potentiële klanten kunnen daardoor eenvoudig bij jouw advertenties komen, aangezien zij met één klik bij de Stories zijn. Stories worden veel bekeken, doordat ze kijkers teasen.
Wanneer een account een Story heeft geplaatst, wordt dit bovenin de homepage weergeven, en daarnaast kun je het ook aan de cirkel om de profielfoto zien. Hierdoor weet de kijker dat iemand nieuwe content heeft geplaatst en is de verleiding groot om te ontdekken wat er is geplaatst. Eenmaal aangekomen bij iemand zijn Story, is het eenvoudig om door de klikken en andere Stories te ontdekken.
Op deze manier komen veel kijkers – die bij jouw doelgroep horen – in aanraking met verschillende Stories én tussendoor jouw advertenties. Doordat zowel de advertenties als de Stories kort zijn, is het belangrijk om direct de aandacht van de kijker te pakken.
Het grote voordeel van adverteren in de Instagram Stories
Instagram Story advertenties brengen verschillende voordelen met zich mee. Hierboven kon je al enkele pluspunten van de app en de mogelijkheden ontdekken, maar er zijn er nog veel meer! Zo is het adverteren via Instagram multifunctioneel en is het adverteren via Stories een aparte maar handige manier.
Instagram Story advertenties worden naadloos verwerkt in de Stories van een gebruiker. Zo hoeft het niet direct duidelijk te zijn dat jouw advertentie daadwerkelijk een advertentie is. Op deze manier lijkt jouw advertentie op de content die je normaliter in de Stories tegenkomt. Bovendien hoeft een gebruiker jouw account niet te volgen om een advertentie van jouw merk te zien. Wat nog een bijkomend voordeel is van Instagram Story advertenties.
Een ander voordeel is dat je een paar verschillende opties voor het opzetten van advertenties hebt. Je kunt je specifiek op Instagram Stories richten, maar je kunt ook gebruik maken van bijvoorbeeld carrousels of video’s. Een video-advertentie speelt tot 15 seconden, een beeldadvertentie speelt vijf seconden, en een carrousel advertentie kan 3 verschillende soorten content (video, foto’s, of beide) afspelen binnen één advertentie. Bij het maken van jouw Instagram Story advertenties is deze informatie belangrijk, omdat je zo achteraf niet te maken krijgt met vervelende verrassingen.
7 handige tips voor succesvolle Instagram Story Advertenties
Succesvolle Instagram Story advertenties kunnen een hoop tijd en energie kosten. Je moet immers eerst de advertentie bedenken en daarna uitvoeren en editen. Zeker wanneer je geen expert bent op het gebied van Instagram Stories en online advertenties, is dit in het begin een pittige klus. ROXTAR kan jou hierbij helpen, door met onze kennis en ervaring ervoor te zorgen dat jouw Instagram Story advertenties een groot succes worden!
Om ervoor te zorgen dat jouw Instagram Story advertenties een groot succes worden, nemen we hieronder een aantal tips met je door. Zo kun je ontdekken wat er allemaal komt kijken bij een goede advertentie op social media. Dus mocht je zelf aan de slag willen, dan is het handig om gebruik te maken van deze tips.
Instagram Stories uitbesteden
Instagram Story advertenties kunnen enorm effectief en succesvol zijn, waardoor veel bedrijven graag gebruik maken van deze strategie. Op een goede manier kan jouw doelgroep bereikt worden. Het bereiken van je doelgroep is echter geen einddoel. Het is belangrijk dat jouw advertentie de aandacht trekt en deze ook vasthoudt. Daarnaast is de juiste Call-to-Action nodig, om ervoor te zorgen dat de kijker jouw product koopt of op een andere manier bijdraagt aan jouw bedrijf.
Het verzinnen en maken van de perfecte Instagram Story advertenties kunnen een tijdrovende klus zijn. Zeker wanneer je niet thuis bent in deze vorm van adverteren, gaat hier veel tijd en energie in zitten. Daarom kan het handig zijn om deze activiteiten door specialisten uit te laten voeren, zodat je zelf bezig kan met de activiteiten waar jouw kracht en focus binnen het bedrijf ligt.
Kunnen wij jou helpen?
Bij ROXTAR staat ons team klaar om jou te helpen met Instagram Story advertenties! Dankzij onze kennis en ervaring weten we precies hoe jouw doelgroep bereikt kan worden via Instagram Story advertenties. Met een effectieve aanpak kunnen wij op deze manier jouw conversiepercentage verbeteren en daarmee de omzet van je bedrijf verhogen.
Naast Instagram Story advertenties maken we van vele andere social media advertenties gebruik. Voor de verschillende mogelijkheden van Instagram adverteren, maar ook andere social media kanalen of je eigen website, kun je gebruik maken van onze kennis en ervaring. Adverteren is voor elk bedrijf anders, waardoor een persoonlijk gebruik een goede eerste stap is!
Om te ontdekken wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen komen wij graag met je in contact en daarnaast zijn wij makkelijk te bereiken via het groene Whatsapp icoon. Benieuwd naar wat we bij ROXTAR nog meer bieden? Check hier onze diensten!
Gratis Strategiesessie
Wij jij jouw online marketing naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.