Online Marketing voor Tandartsen
Wil je het meeste uit je online marketing halen zonder daar zelf veel tijd aan kwijt te zijn? Dan is online marketing voor tandartsen een goed idee.
Geheel zorgeloos jouw online marketing uitbesteden en snel resultaten behalen. Wij helpen je graag om jouw tandartspraktijk te laten groeien en online op de kaart te zetten.
Betrokken & bereikbaar
We zijn proactief, kunnen snel schakelen en zijn makkelijk bereikbaar.
Altijd resultaat gedreven
We zijn altijd gemotiveerd om het beste resultaat voor onze klanten te boeken.
Transparant & duidelijk
Geen abracadabra. We laten alles zien wat we doen en altijd zo duidelijk mogelijk.
online marketing voor tandartsen & tandartspraktijken
Het meeste uit je online marketing halen zonder daar zelf veel tijd en/of onnodig veel geld aan kwijt te zijn? Het uitbesteden van online marketing is voor de meeste tandartsen een ideale oplossing! Zo kun je zorgeloos aan de slag met waar je goed in bent én snel resultaten behalen. Als online marketingbureau met een dubbele dosis kennis, ervaring en expertise op zak, helpen wij jou maar al te graag met het laten groeien van je tandartspraktijk.
Online marketing voor tandartsen: dé magneet voor jouw patiënten
Tegenwoordig mag online marketing niet langer aan jouw marketingstrategie ontbreken. Jouw online aanwezigheid is namelijk hét visitekaartje van je tandartspraktijk. Patiënten werven via offline marketing, zoals posters en flyers, is niet meer genoeg. Het publiek wil geprikkeld worden. En waar kan dat beter dan via de platformen waar de mensen zich tegenwoordig bevinden? Instagram, TikTok, Facebook, Google… We zijn er niet meer weg te slaan. Helemaal fantastisch toch?! Dit biedt jou namelijk de kans de doelgroep in één klap te bereiken. Maar dan moet je het natuurlijk wel goed doen. Geen idee waar je moet beginnen? No problem! Daar komt ROXTAR namelijk in het spel.
Dit zeggen onze klanten
De beste online marketing voor tandartsen en tandartspraktijken
Met de vele tandartspraktijken in ons land, heeft lang niet iedere tandarts zoveel patiënten als hij of zij graag zou willen. Op zoek naar de ideale manier om meer mensen voor jouw praktijk te laten kiezen? Met behulp van verschillende online marketingtechnieken kunnen we er samen voor zorgen dat jouw patiëntenbestand binnen no time de lucht in schiet! Maar hoe dan?! Dat kan op diverse manieren. Van het bouwen van een perfect werkende website tot het opzetten van online campagnes en het realiseren van een goede vindbaarheid: ROXTAR is van alle markten thuis. Meer relevante leads ontvangen? Check. Een hoger aantal bezoekers op je website? Check. Een (modernere) online aanwezigheid realiseren? Dubbelcheck. Van begin tot eind staan wij voor jou klaar. Meer weten? Op deze pagina lees je alles over waarom online marketing voor tandartsen een ideale uitkomst kan zijn!
Online nieuwe patiënten werven
Wanneer iemand problemen heeft met zijn of haar gebit, is de kans groot dat deze persoon eerst het één en ander googelt voordat er andere stappen ondernomen worden. Komt jouw website hoog in de zoekresultaten terecht? Dan is de kans niet alleen groot dat de persoon in kwestie een bezoekje zal brengen, maar word jij waarschijnlijk ook nog eens als dé expert gezien. Een goede vindbaarheid is dus de key to success. Althans, één van de keys. Wanneer de doelgroep jouw website makkelijk kan vinden, is dat namelijk een mooi begin. Echter houdt het daar zeker nog niet op. Zo is het ook belangrijk dat je website een professionele uitstraling heeft en over de juiste functionaliteiten beschikt. Denk bijvoorbeeld aan het inplannen van een online afspraak. Superhandig, toch?! Een goede indruk is al het halve werk.
Is online marketing voor tandartsen niet prijzig?
In vergelijking met de meeste offline marketinguitingen, is online marketing voor tandartsen zeer voordelig. Zeker als je kijkt naar wat het allemaal op zou kunnen leveren. Neem het gedrag van de meeste patiënten maar eens goed onder de loep. In veel gevallen gaan complete huishoudens naar dezelfde praktijk. Eén persoon overtuigd om zich in te laten schrijven? Dan is de kans groot dat je niet één, maar zelfs twee of meer inschrijvingen binnen hebt!
Bovendien kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Een online campagne hoeft namelijk helemaal niet per se veel geld te kosten. Je hebt dus zelf in de hand hoeveel je uitgeeft! Daarnaast zijn aan het laten bouwen van een goedwerkende website eenmalige kosten verbonden. Als deze eenmaal staat, heb je er – op hooguit een aantal kleine aanpassingen na – jarenlang plezier van.
Online marketing voor tandartsen uitbesteden
Wij vinden het belangrijk om online marketing zo leuk en begrijpelijk mogelijk te maken voor jou. In principe zit er niet heel veel verschil tussen de online marketing voor tandartsen en andere ondernemingen. Het einddoel is immers in grote lijnen hetzelfde: een betere vindbaarheid en zichtbaarheid op het internet. Hoe we daar precies komen, verschilt natuurlijk per branche en bedrijf. Daarom vinden wij het bij ROXTAR belangrijk om oog te hebben voor jouw wensen en behoeften. Op zoek naar een volledig pakket op maat? Dan ben je bij ons aan het juiste adres!
Wij weten als geen ander hoe tijdrovend het uitvoeren van online marketingactiviteiten kan zijn. Daarnaast vergt het ook de nodige kennis en expertise. Sommige dingen lijken misschien in het eerste opzicht vrij simpel, maar dat is het zeker niet! Je moet weten wat je doet en waarom je bepaalde keuzes maakt, anders is de kans groot dat het flopt. Bespaar jezelf daarom onnodige stress, tijd en geld door online marketing voor tandartsen uit te besteden. Zo kun jij je focussen op jouw vakgebied en zorgen wij er tegelijkertijd voor dat jouw praktijk goed op online kaart wordt gezet!
Vormen van online marketing voor tandartsen
Zoals we al eerder benoemden, is online marketing voor tandartsen een enorm breed begrip. Sommigen zullen denken aan het opzetten van campagnes, terwijl bij anderen het bouwen van een goed functionerende website als eerste te binnen schiet. Omdat elke tandarts (en bijbehorende praktijk) anders is, vinden wij het belangrijk om maatwerk te leveren. Wat de ene tandarts belangrijk vindt, kan voor de ander minder van waarde zijn. Daarom zullen we altijd eerst samen met jou om de tafel zitten. Zo kunnen we gezamenlijk kijken wat jouw wensen zijn en met welke marketingactiviteiten we hieraan kunnen voldoen. Om je een beeld te geven van de verschillende werkzaamheden die we voor je uit kunnen voeren, hebben we de belangrijkste onderstaand op een rijtje gezet.
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Je hebt een prachtige website, maar nu moet deze nog gevonden worden door het publiek. Want wat is een goed functionerende website zonder bezoekers? Juist, niet veel. Eén van de belangrijkste aspecten van een goede marketingstrategie betreft zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd. Je zou het kunnen zien als een strategie waarmee we ervoor zorgen dat bezoekers op organische wijze op jouw website terechtkomen. Jep, je kunt er ook gratis voor zorgen dat de doelgroep jouw website vindt. Maar dan moet je wel een aantal belangrijke tactieken toepassen! En laten wij nou eens precies weten welke tactieken dit zijn en hoe je deze het beste kunt implementeren.
Nice! Maar hoe werkt dat dan precies?
Goede vraag! Google – en andere zoekmachines – beoordelen jouw website op een groot aantal factoren. Wat al deze factoren precies zijn, weet niemand. Wel kunnen we een inschatting maken van de meest belangrijke aspecten waarop de zoekmachine jouw website zal ranken: techniek, content en autoriteit. Waar de technische factoren alles te maken hebben met de snelheid en gebruiksvriendelijkheid, heeft autoriteit alles te maken met de betrouwbaarheid van je website. En content dan? Dat heeft alles te maken met de relevantie voor de bezoeker. Hier kunnen we op inspelen door de juiste zoekwoorden te kiezen en deze in de teksten op jouw website te verwerken. Klinkt in eerste instantie misschien vrij easy, maar niets is minder waar! Het is namelijk een heuse truc om uit te vinden welke woorden relevant zijn, vaak gezocht worden en tegelijkertijd niet te veel concurrentie kennen.
Een uitgebreid zoekwoordenonderzoek
Door uit te vogelen welke woorden jouw doelgroep intypt op het moment dat ze op zoek zijn naar jouw diensten, zorgen we voor een hogere positie in de zoekresultaten. En het gevolg daarvan… Tja, dat kun je misschien wel raden! Juist, een groter aantal bezoekers op jouw website. Je klikt immers zelf hoogstwaarschijnlijk ook de eerste resultaten op de pagina aan. Maar op welke zoekwoorden kunnen we ons dan focussen? Welke we specifiek zullen kiezen, bepalen we in samenspraak met jou en aan de hand van een uitgebreide analyse. Echter kunnen we je al wel vertellen dat het voor een tandarts heel interessant is om lokaal vindbaar te zijn. Is jouw praktijk in Utrecht gevestigd? Dan is de kans groot dat een goede vindbaarheid op de zoekterm “tandarts Utrecht” je top resultaten oplevert!
Wij maken online marketing leuk
Waar en hoe worden deze zoekwoorden toegepast?
Nu we de juiste zoekwoorden gevonden hebben, is het natuurlijk nog de bedoeling dat deze op de juiste manier worden verwerkt. Omdat bij de mondzorg veel verschillende problematieken voorkomen waar leken meer over zouden willen weten, is het bijhouden van een blog de perfecte manier om informatie te delen én zoekwoorden te verwerken. Zo vang je direct twee vliegen in één klap! Het is namelijk nog een klein kunstwerkje om de uitgekozen zoekwoorden frequent genoeg, maar op natuurlijke wijze in de teksten te verwerken. De key is het vinden van een optimale balans tussen een hoge frequentie en een goede leesbaarheid. Gelukkig barst ons team van de woordengoochelaars die precies weten hoe ze dit voor elkaar moeten krijgen!
Langdurig resultaat
Een extra groot voordeel aan SEO is dat het gratis is én langdurig resultaat oplevert. Heb je eenmaal de juiste zoekwoorden in de pocket en deze goed geïmplementeerd? Dan zit je voorlopig wel even gebakken. In principe kun je de zoekmachine gewoon het werk laten doen! Maar dat betekent ook weer niet dat je forever achterover kunt leunen. Elke dag komen er steeds meer websites bij, en dat betekent dat ook jouw concurrentie groeit. Het is daarom van groot belang om up to date te blijven wat betreft je zoekwoorden, ervoor te zorgen dat de techniek van je website op en top blijft werken én je blijft bouwen aan de autoriteit van je domeinnaam.
Technische SEO
Alright, we hebben het stukje content nu vrij uitgebreid behandeld, maar hoe zit het stukje SEO techniek dan precies in elkaar? In principe spreekt het vrij voor zich: het is gewoon de bedoeling dat jouw website goed werkt. Dit betekent geen dode links, foutmeldingen, functionaliteiten die niet werken en een hoge laadtijd. Alles wat een hoge gebruiksvriendelijkheid tegengaat, zou vermeden moeten worden. Nu kan dat soms nog een best technisch verhaal worden. Een expert op dit gebied inschakelen is dus zeker geen overbodige luxe!
Hoe bouw je aan een hoge autoriteit?
En hoe zit het dan met de autoriteit? Zoekmachines vinden het belangrijk om hun gebruikers betrouwbare websites voor te schotelen. Hoe betrouwbaarder jouw website, hoe hoger jouw positie in de zoekresultaten. Maar hoe zorg je voor een hoge betrouwbaarheid? Dit wordt onder andere bepaald door het aantal websites dat naar jouw website verwijst, ook wel backlinks genoemd. Wanneer een andere, al betrouwbare, website naar jouw website verwijst, ziet de zoekmachine dit als een bevestiging dat jouw website ook betrouwbaar is. De kunst is dus om ervoor te zorgen dat andere websites naar die van jou zullen verwijzen. En laten wij nou net eens weten hoe we dat klusje moeten klaren!
Professioneel webdesign
Beschik je nog niet over een website? Of heb je wel een website, maar is deze niet heel professioneel ingericht? Een zeer belangrijk onderdeel van online marketing voor tandartsen is de aanwezigheid van een goed functionerende website. Ga jezelf maar eens na wanneer je op zoek gaat naar een dienst, zoals een kapper of loodgieter. Wat doe je als eerst als je nog niet weet welke aanbieder je wilt kiezen? Juist, je gaat googelen. De eerste optie die je bekijkt betreft een professioneel uitziende, goedwerkende website. De tweede optie betreft echter een website waarop alles kriskras door elkaar staat en veel functionaliteiten niet werken. De kans is groot dat je het bedrijf van de tweede optie als minder betrouwbaar beschouwt en voor de eerste optie kiest.
Waarom is een professionele website zo belangrijk?
Zo maakt jouw doelgroep dus ook een keuze wanneer zij op zoek gaan naar een tandartspraktijk. Daarnaast is het belangrijk in acht te nemen waar men tegenwoordig waarde aan hecht. Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid om snel en eenvoudig een afspraak in te plannen en contact op te nemen voor vragen. Een goede website verhoogt dus niet alleen je betrouwbaarheid, maar biedt ook een stukje service aan je (potentiële) patiënten. Een enkel linkje naar de KNMT is – helaas – niet meer voldoende. De oplossing? Jouw bestaande of nieuwe website eens goed onder handen laten nemen door een professional! En laten we bij ROXTAR nou eens net de benodigde kennis en ervaring op zak hebben om jouw website om te toveren tot een goed functionerend prachtplaatje.
Hoe ziet een goede website eruit?
Een website vormt de basis van een goede online marketingstrategie voor tandartspraktijken. Maar hoe ziet een goede en effectieve website er nou precies uit? Ten eerste is het belangrijk dat je je weet te onderscheiden van de concurrentie. Waarom moeten potentiële patiënten voor jou kiezen? Licht jouw USP’s (Unique Selling Points) zo duidelijk mogelijk uit. Bovendien is het belangrijk om de bezoeker een indruk te geven van jouw praktijk. Probeer daarom Stock foto’s zoveel mogelijk te vermijden. Idealiter maak je slechts gebruik van echte actiefoto’s bij jou in de praktijk. Bezoekers moeten een vertrouwd gevoel krijgen en het idee hebben dat ze in goede handen zijn, zelfs voordat ze überhaupt een stap in de praktijk gezet hebben.
Benieuwd hoe we jou verder kunnen helpen?
Hoe zorg ik voor een goede huisstijl?
We hebben nu al een aantal keer benoemd hoe belangrijk het is om een vertrouwde en persoonlijke uitstraling te creëren. Maar wat nou als je hier zelf totaal geen kaas van gegeten hebt? Dat is helemaal niet erg! Jij bent immers gespecialiseerd in een hele andere branche: de mondzorg. Dus heb je (nog) geen huisstijl of ben je niet tevreden met jouw huidige huisstijl? No stress. Wij hebben een heel team aan creatievelingen die maar al te graag hun handen uit de mouwen steken om voor jou een unieke huisstijl te ontwikkelen. De online beleving van jouw praktijk gaat echter verder dan alleen het uitzoeken van mooie kleuren en lettertypen. Zo is het ook mogelijk om samen met ons een passende tone of voice te bepalen, aan de hand waarvan onze copywriters vervolgens aan de slag gaan met het schrijven van informatieve teksten voor jouw blog. Pak je (een aantal van) deze dingen liever zelf op? Dan is dat ook helemaal prima! Als one-stop-shop marketingbureau staan wij voor jou klaar, waar je onze expertise ook voor nodig hebt.
Een website bouwen: het proces
Uiteraard doen we dat niet volledig op eigen houtje, we hebben namelijk wel jouw hulp nodig. Hoe kunnen we anders jouw missie en visie overbrengen? Het is immers jouw praktijk. En net zoals jij, is ook jouw praktijk uniek. Daarom gaan we samen om de tafel zitten om te bepalen hoe jouw website eruit moet komen te zien, over welke functionaliteiten deze moet beschikken en welke inhoudelijke aspecten van groot belang zijn. Als je al over een website beschikt, nemen we deze goed onder de loep. Waar liggen eventuele pijnpunten en wat kan beter? Zijn we daar allemaal over uit? Top, dan gaan onze creatieve designers aan de slag met een uniek ontwerp dat perfect aansluit op de huisstijl van jouw praktijk. Na jouw goedkeuring en eventueel een aantal aanpassingen is het tijd voor de volgende stap. Onze developers steken de handen uit de mouwen om het ontwerp om te zetten in een daadwerkelijke website. Alle functionaliteiten worden vervolgens uitgebreid getest en voilà! Jouw website is klaar om aan het publiek getoond te worden.
Conversie Optimalisatie (CRO)
Heb je er nog nooit van gehoord, dan kan dit misschien overkomen als een vrij lastige term. In principe behoort dit onderdeel ook niet helemaal bij het bouwen van een website, maar komt het op een later moment wel van pas. Een conversie is namelijk de gewenste actie die een bezoeker op jouw website uitvoert. In het geval van een tandartsenpraktijk zal dit met name het inplannen van een afspraak betreffen. Beschikt jouw website (nog) niet over een dergelijke functionaliteit? Dan zou het achterlaten van contactgegevens bijvoorbeeld een goede conversie kunnen zijn. Bij Conversie Optimalisatie nemen we jouw website uitgebreid onder de loep. Hoe bewegen bezoekers zich door jouw website heen en waar lopen zij eventueel tegenaan? Hoe kunnen we jouw website dusdanig beter inrichten dat het aantal conversies een stijgende lijn zal kennen? Hebben we dit uitgevogeld en de aanpassingen doorgevoerd? Dan kun jij binnen de kortste keren een stijging in het aantal inschrijvingen verwachten!
Zoekmachine Adverteren (SEA)
Ondanks het feit dat veel tandartsen terughoudend zijn over het voeren van Google Ads campagnes, is het toch van groot belang om hier aandacht aan te besteden. Het aantal tandartspraktijken in ons land blijft groeien, en de kans is groot dat nieuwe patiënten voor een praktijk zullen kiezen die makkelijk online te vinden is. Wist je dat het best zo zou kunnen zijn, dat men niet eens van het bestaan van jouw praktijk afweet wanneer deze online niet vindbaar is? Dat zou toch hartstikke zonde zijn?! Bedenk je eens hoeveel potentiële patiënten je mis zou lopen. Dat willen we natuurlijk voorkomen!
Hoe kan SEA bijdragen aan online marketing voor tandartsen?
Met behulp van de juiste strategieën op het gebied van zoekmachine adverteren, ook wel SEA genoemd, zorgen we ervoor dat jij op de meest relevante zoektermen bovenaan de resultaten op Google komt te staan. Als internetgebruiker weet je namelijk vast en zeker als geen ander hoe vaak op deze eerste resultaten geklikt wordt. Om dit te realiseren, steken we onze koppen eerst even goed bij elkaar. Welke zoektermen zijn relevant voor jouw praktijk? Ben je bijvoorbeeld in Den Bosch gevestigd? Dan is een term als “tandarts Den Bosch” hoogstwaarschijnlijk mega relevant voor jou. Na een uitgebreid zoekwoordenonderzoek pikken we samen de beste en meest relevante zoektermen/-woorden eruit. Top, de basis voor het creëren van een goede Google Search campagne is een feit! Dan is het nu tijd voor het schrijven van pakkende koppen en beschrijvingen en het uitkiezen van de juiste extensies. Ready? Laat die extra inschrijvingen maar komen!
Wat werkt wel en wat werkt niet bij SEA voor tandartsen?
Zoals eerder beschreven speel je bij SEA in op de zoektermen die jouw doelgroep invoert in de zoekbalk van Google (of eventuele andere zoekmachines). Gebruikers die bewust op zoek gaan naar een (nieuwe) tandarts zijn dus eenvoudig te bereiken. Kijk maar eens naar het gedrag van een gebruiker die zich in wilt schrijven bij een (nieuwe) tandarts. Wat deze persoon waarschijnlijk intypt in de zoekbalk spreekt vrij voor zich. De kans is groot dat dit iets in de trant van “tandarts [plaatsnaam]” zal zijn. Eventueel met extra zoekwoorden zoals “inschrijven” of “controle” of “afspraak maken”. De gebruiker zal vervolgens de verschillende resultaten met elkaar vergelijken en hier een keuze uit maken.
Wanneer het gaat om een complexere behandeling, zoals een wortelkanaalbehandeling, wordt het iets lastiger. Vaak gaan gebruikers in dergelijke gevallen namelijk op zoek naar informatie over het betreffende probleem. Er wordt dus veel geklikt, maar niet veel contact gelegd. Daarentegen werkt adverteren voor spoedbehandelingen wel weer erg goed. Men wil immers zo snel mogelijk geholpen worden en zoekt naar de eerste beste optie waar zij terechtkunnen. Denk bijvoorbeeld aan kiespijn, uitgevallen kronen of afgebroken tanden. Houd er echter wel rekening mee dat je in dit geval snel beschikbaar moet zijn, anders kan een dergelijke advertentie averechts werken.
Overige vormen van SEA
Overigens is het hoger verschijnen in de zoekresultaten van Google niet de enige vorm van SEA. Zo kun je jouw advertenties bijvoorbeeld ook op partnerwebsites van Google laten verschijnen in de vorm van een banner. Misschien niet met de directe intentie om het aantal inschrijvingen te verhogen, maar dit is dus wel dé ideale manier om meer naamsbekendheid te verkrijgen! Denk bijvoorbeeld eens aan een mooie banner van jouw praktijk op YouTube, die alleen getoond wordt aan jouw doelgroep. Geen twijfel over mogelijk of men jouw bedrijfsnaam zal onthouden! Benieuwd naar de andere mogelijkheden en zou je graag willen weten of deze ook relevant zijn voor jouw online marketingstrategie? Je kunt ons altijd geheel vrijblijvend contacteren!
Social Advertising
Het is misschien niet het allereerste waar je aan zou denken wanneer je het hebt over online marketing voor tandartsen, maar social advertising kan zeker positief bijdragen aan jouw online zichtbaarheid. Tegenwoordig worden we nog net niet doodgegooid met alle reclame die we niet alleen op straat, maar ook op onze telefoons, laptops, computers en tablets tegenkomen. Het creëren van een echte beleving gaat dus een stuk verder dan alleen de mondzorg beleving die in jouw praktijk aangeboden wordt. Nu zal het communiceren van aanbiedingen en dergelijke lastig worden in jouw branche, vooral omdat er veel met vaste prijzen gewerkt wordt. Maar dit is zeker niet het enige waar social advertising goed voor is!
Hoe kan social advertising dan wél ingezet worden voor tandartsen?
Social advertising zal misschien niet direct een enorme stijging in het aantal inschrijvingen laten zien, maar kan wel voor een flinke boost van je naamsbekendheid zorgen. Zorg voor content waar jouw doelgroep op zit te wachten, zoals bijvoorbeeld tips voor het verzorgen van je gebit en preventieve checks om terugkerende klachten te voorkomen. Beschouwt het online publiek jou als een expert op het gebied van mondverzorging? Dan zal dat in de realiteit ook zo zijn! Een goede naam is het halve werk, ook wanneer je die goede naam online hebt vergaard. Meer weten over de mogelijkheden en verschillende platformen die doeltreffend kunnen zijn voor jouw praktijk? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op en wij helpen je graag verder!
E-mailmarketing
Dat online marketing voor tandartsen een positieve bijdrage levert wanneer het gaat om het werven van nieuwe patiënten is inmiddels wel duidelijk. Maar ook bestaande patiënten verdienen de nodige aandacht! Het is immers wel zaak dat ze ook patiënt blijven. Dit doe je natuurlijk door een hoog kwalitatieve service aan te bieden, maar ook online after care draagt hieraan bij. En hoe doe je dat effectiever en persoonlijker dan via e-mailmarketing? Jep, niet! E-mailmarketing is de ideale manier om jouw bestaande patiëntenbestand op de hoogte te houden van belangrijke updates en te voorzien van de juiste nazorg.
Hoe ziet dit er dan precies uit?
Tegenwoordig is het door alle online mogelijkheden nog makkelijker om jouw service door te trekken tot na de behandeling. Denk bijvoorbeeld aan een gepersonaliseerde mail die een week na de behandeling verstuurd wordt, waarin je aan de patiënt vraagt hoe het met hem of haar gaat? Op deze manier laat je zien dat je om de patiënt geeft, je ze niet vergeten bent én bied je ze de vrijblijvende mogelijkheid om terug te komen (in het geval dat deze toch nog ergens last van heeft). Zo vergroot je de kans dat ze nog een keer langskomen, omdat de klachten toch nog niet volledig verholpen zijn. Overigens is e-mailmarketing niet alleen ideaal voor de nazorg, maar komt het ook van pas tussen behandelingen in. Bijvoorbeeld in het geval van een behandeltraject, waarbij een opvolging van afspraken en eventuele tips en adviezen duidelijk met de patiënt gecommuniceerd kunnen worden.
Kost het versturen van dergelijke e-mail niet enorm veel tijd?
Dit is een logische vraag, maar gelukkig is niets minder waar! Tegenwoordig bestaan er talloze softwareprogramma’s waarmee snel en eenvoudig een e-mail flow opgezet kan worden. Aan de hand van een dergelijk programma zorg je voor een vaste opzet van een e-mail die automatisch ingevuld wordt met gegevens van een specifieke patiënt. Zo kun je snel en efficiënt betrokken blijven bij de patiënten en hoef je in principe slechts één keer een aantal goede mails op te stellen! Ideaal toch? Uiteraard hoef je dat niet allemaal op eigen houtje te doen en staat ons team aan ervaren marketing specialisten klaar om jou te ondersteunen in het gehele proces! Benieuwd hoe dat er precies uitziet? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Google Mijn Bedrijf
Tegenwoordig bevindt de beleving van een dienst zich niet meer alleen in de realiteit, maar ook online. Zo begint het eigenlijk al met het inwinnen van informatie en het (online) maken van een afspraak. Jouw website vormt dus hét centrum van de online mondbeleving van jouw (potentiële) patiënten. Maar hoe zorg je nou – naast SEO, SEA en andere vormen van advertising – ervoor dat men jouw website kan vinden? Ga zelf eens na hoe je te werk gaat wanneer je bijvoorbeeld op zoek bent naar een fysiotherapeut of kapper bij jou in de buurt. Ben je woonachtig in Den Haag? Dan is de kans groot dat je googelt naar “fysiotherapeut Den Haag”. Je bent het vast wel eens tegengekomen: het lijstje met relevante bedrijven dat tevoorschijn komt wanneer je zo’n lokale zoekopdracht uitvoert. Wanneer je erop klikt, krijg je een mooi overzicht van alle relevante bedrijven in de buurt met een locatie op Google Maps. Dit heet lokale SEO. Got it? Top, want daar komt Google Mijn Bedrijf in het spel.
Wat is Google Mijn Bedrijf precies?
Oké, we hadden het net over het lijstje met relevante bedrijven die tevoorschijn piept wanneer je een lokale zoekopdracht uitvoert. Daarmee bedoelen we een zoekopdracht die specifiek gericht is op een bepaald(e) gebied, stad, dorp, etc. Je kunt je vast wel voorstellen hoe handig het is wanneer jouw bedrijf in dat lijstje staat: gebruikers weten je op die manier namelijk makkelijker te vinden. Maar Google Mijn Bedrijf is veel meer dan dat! Wanneer je op zoek gaat naar een specifiek bedrijf zie je aan de rechterkant van de zoekresultaten vaak een vlak met bedrijfsinformatie verschijnen. Denk bijvoorbeeld aan het adres, de openingstijden, contactgegevens, een link naar de website en reviews. Dit is jouw unieke Google Mijn Bedrijf profiel! Buiten het feit dat je dus lokaal gemakkelijker gevonden kunt worden, bied je op deze manier nog een extra stukje service aan gebruikers. Belangrijke informatie kun je namelijk direct in dit vakje tonen, zonder dat men eerst een bezoek aan je website moet brengen.
Welke mogelijkheden biedt Google Mijn Bedrijf?
Heb je een Google Mijn Bedrijf profiel aangemaakt? Dan is het van belang om deze zo volledig mogelijk in te vullen! Dat begint natuurlijk met de naam van je praktijk, het adres en contactgegevens. Ook kun je foto’s van je praktijk en personeel toevoegen. Ideaal om potentiële patiënten alvast een indruk te geven! Bovendien draagt het ook nog eens positief bij aan de betrouwbaarheid van je bedrijf. Extra handig is dat je een koppeling kunt maken met Google Maps. Zo kunnen gebruikers met één druk op de knop zien hoe ze bij jouw praktijk kunnen komen. Met behulp van de navigatieknoppen zorg je ervoor dat gebruikers in een handomdraai kunnen navigeren, labelen, bellen of een bezoekje aan je website kunnen brengen. Voeg informatieve updates toe door dit onder het kopje “posts” te plaatsen, zorg voor een duidelijk overzicht van je openingstijden, geef onder “producten” weer welke behandelingen je uitvoert en laat aan de hand van “reviews” zien hoe andere patiënten jouw service ervaren. Tot slot kun je onder het kopje “over” een uitgebreide beschrijving van je praktijk toevoegen en vragen van gebruikers beantwoorden.
Google Mijn Bedrijf voor jouw praktijk?
Zoals je inmiddels misschien al door hebt, mag een Google Mijn Bedrijf profiel eigenlijk echt niet ontbreken aan de online marketingstrategie voor tandartsen. Het draagt immers niet alleen bij aan een betere lokale vindbaarheid, maar op deze manier bied je ook nog eens extra service en gebruiksvriendelijkheid aan (potentiële) patiënten. Gebruikers zien in één overzicht wat je openingstijden zijn, hoe ze je kunnen bereiken, waar je bent gevestigd, hoe je praktijk eruit ziet, welke behandelingen je uitvoert en hoe anderen jouw service hebben ervaren. Benieuwd geworden en meer weten over de positieve bijdrage die Google Mijn Bedrijf voor jouw praktijk kan leveren? Neem geheel vrijblijvend contact op om de mogelijkheden met ons door te nemen!
Samen laten we jouw tandartspraktijk groeien!
Bestaat jouw praktijk een langere tijd? Dan is de kans groot dat je al over enige vorm van online marketing beschikt. In dat geval kunnen we samen kijken hoe en waar we deze aan kunnen scherpen en verbeteren. Heb jij er totaal geen kaas van gegeten en doe je momenteel (nog) helemaal niks aan online marketing? Ook dan staan wij natuurlijk voor jou klaar. We beginnen altijd door samen met jou om de tafel te zitten. Waar loop je tegenaan? Wat zou je graag willen zien? Welke strategieën pas je momenteel al toe? Hoe werf je op dit moment nieuwe patiënten? Aan de hand van jouw wensen en behoeften stellen we samen een nieuwe strategie op, speciaal ingespeeld op online marketing voor tandartspraktijken. Zo creëren we een maatwerk plan, aan de hand waarvan we precies naar jouw gewenste resultaten toe kunnen werken.
Optimalisatie van bestaande gegevens
Wist je dat een nieuwe website niet alleen voordelig kan zijn voor jouw (potentiële) patiënten, maar ook nog eens voor jouzelf? Zoals eerder benoemd bieden moderne functionaliteiten de perfecte gelegenheid om de gebruiksvriendelijkheid te verhogen. Denk bijvoorbeeld aan het online inplannen van afspraken met de keuze uit verschillende behandelingen, data en tijdstippen. Helemaal geweldig voor de patiënt, maar ook voor jou! Zo’n dergelijke functionaliteit zorgt er namelijk ook voor dat jij inzicht krijgt in een volledig overzicht van alle soorten behandelingen die op een specifieke dag op de planning staan. Het gevolg? Nog efficiënter te werk kunnen gaan én zeker stellen dat jouw patiënten nog beter – en sneller! – geholpen kunnen worden.
Als tandarts online nieuwe patiënten werven?
Ben jij een tandarts en/of heb jij een tandartspraktijk en ben je op zoek naar de perfecte manier om jouw bedrijf op de kaart te zetten? Neem dan vandaag nog contact met ons op om een afspraak in te plannen! Ons team van ervaren experts gaat graag samen met jou om de tafel zitten om te kijken wat er eventueel nog verbeterd zou kunnen worden. Of je nu behoefte hebt aan zoekmachine optimalisatie, een nieuwe website, e-mailmarketing, online advertising of een combinatie van deze dingen: bij ROXTAR ben je aan het juiste adres. Geen gehannes met verschillende partijen die allemaal dezelfde huisstijl moeten bewaken, maar één aanspreekpunt die jou ondersteunt bij alle werkzaamheden. Bovendien ben je bij ons 100% zeker van kwaliteit én transparantie. Wacht dus niet langer en plan vandaag nog een afspraak in. En wie weet, gaan wij volgende week al aan de slag met jouw unieke marketingstrategie!
Gratis Strategiesessie
Wij helpen jouw tandartspraktijk naar een volgend niveau te tillen. Vraag nu een vrijblijvend gesprek aan.