Wat zijn Instagram Story advertenties?

Instagram Story advertenties zijn verticale advertenties die je kan uitvoeren binnen de Instagram’s Stories functionaliteit. (Om het kort samen te vatten, Instagram Stories zijn foto’s en video’s die 24 uur lang zichtbaar zijn voor het publiek van een Instagram-account en worden apart gepubliceerd van de inhoud die je op je Instagram-profiel vindt).

Door gebruik te maken van de advertentiefunctionaliteit kan je iedere dag duizenden mensen bereiken via de Instagram stories. Maak een keuze uit de diverse doelstellingen zoals bereik, videoweergaven, verkeer, conversies, app-installaties en naamsbekendheid. Bovendien, in tegenstelling tot een organische Instagram Story, verdwijnt een Instagram Story advertentie niet na 24 uur – in plaats daarvan kan je de lengte van de campagne en de frequentie van de advertenties op het advertentieplatform van Facebook kiezen, zoals elke andere advertentie die voor Instagram of Facebook wordt gemaakt.

Lees ook: adverteren op Instagram

Het grote voordeel van adverteren in de instagram stories

Een Instagram Story advertentie wordt naadloos verwerkt in de Stories van een gebruiker. Bovendien hoeft een gebruiker jouw account niet te volgen om een advertentie van jouw merk te zien. Dit is één van de grootste voordelen van deze advertentiefunctionaliteit.

Je hebt een paar verschillende opties voor het opzetten van advertenties, waaronder video, foto of carrousels. Een video-advertentie speelt tot 15 seconden, een beeldadvertentie speelt vijf seconden, en een carrouseladvertentie kan 3 verschillende soorten content (video, foto’s, of beide) afspelen binnen één advertentie.