Instagram adverteren uitbesteden

Instagram adverteren uitbesteden

Je kunt op verschillende manieren voor jouw bedrijf adverteren. De populariteit van adverteren via social media groeit elk jaar meer. En ook jij kan niet achterblijven. Facebook biedt handige tools waarmee je super gericht een bepaalde doelgroep aan kunt spreken. Bovendien is Facebook adverteren relatief goedkoop. Ideaal voor kleine bedrijven en start-ups dus! Helaas is Facebook adverteren niet zo makkelijk als dat het op het eerste gezicht misschien lijkt.

Met de juiste kennis en ervaring kun je veel waarde uit je advertenties halen! Facebook adverteren uitbesteden aan een professioneel online marketing bureau is de beste keuze wanneer je niet bekend bent met social media advertenties. En bij ROXTAR hebben we alles in huis om jouw Facebook advertenties tot ware trekpleisters om te toveren.

Echter, het ontdekken van de beste manier om te adverteren op Instagram kan een hele uitdaging zijn. Er zijn verschillende manieren om jouw zichtbaarheid op het platform te vergroten, maar daarbij is het ook belangrijk dat je Instagram goed kent. Het adverteren via Instagram brengt daarom de nodige uitdaging met zich mee. Gelukkig kun je Instagram adverteren uitbesteden, zodat je weet dat jouw bedrijf via Instagram bij de juiste doelgroep in de schijnwerpers komt te staan! 

Gratis Strategiesessie

Wil jij jouw website naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.

Gratis Strategiesessie

Wil jij jouw website naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.

Eén van de meest populaire social media kanalen is Instagram, met in totaal meer dan een miljard gebruikers. Dit is een enorme hoeveelheid mensen, waaronder jouw doelgroep! In de beginjaren van Instagram werd de app voornamelijk gebruikt door jongeren, maar ook andere leeftijdscategorieën vinden steeds meer de weg naar Instagram.

Doordat enorm veel mensen gebruik maken van Instagram, is het mogelijk om enorm veel mensen te bereiken via dit platform. Samen met TikTok behoort Instagram tot de snelst groeiende social media platformen van dit moment! Het adverteren op Instagram kan daarom een uitstekende keuze zijn, indien je gericht jouw doelgroep gaat bereiken.

Echter, het ontdekken van de beste manier om te adverteren op Instagram kan een hele uitdaging zijn. Er zijn verschillende manieren om jouw zichtbaarheid op het platform te vergroten, maar daarbij is het ook belangrijk dat je Instagram goed kent. Het adverteren via Instagram brengt daarom de nodige uitdaging met zich mee. Gelukkig kun je Instagram adverteren uitbesteden, zodat je weet dat jouw bedrijf via Instagram bij de juiste doelgroep in de schijnwerpers komt te staan! 

instagram adverteren uitbesteden

Op welke manieren kun je adverteren op Instagram?

Het social media platform van Instagram heeft verschillende mogelijkheden om jouw zichtbaarheid op het platform te verbeteren. Welke methode je ook gebruikt om te adverteren op Instagram, het uitwerken van advertenties en het bereiken van de juiste doelgroep kan een enorm tijdrovende klus zijn. Daarom kan het uitbesteden van Instagram advertenties dit probleem oplossen.

Wil je graag Instagram advertenties uitbesteden? ROXTAR is bekend met het adverteren via Instagram en weet hoe je dit succesvol via Instagram kunt doen. Er zijn verschillende manieren om jouw doelgroep via Instagram te bereiken, die voor ons geen geheimen hebben. Onze specialisten gaan voor jou op zoek naar de beste manier om te adverteren op Instagram die beste resultaten heeft voor jouw bedrijf. 

Klinkt dit voor jou als muziek in de oren? We vertellen je graag meer over de mogelijkheden om te adverteren op Instagram. Daarom kun je hieronder meer te weten komen over de verschillende advertentievormen.

Wij zijn specialisten op het gebied van online marketing en voor ons heeft Instagram geen geheimen. Ben je benieuwd wat ROXTAR voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan via het groene Whatsapp icoon rechtsonder contact met ons op! Op deze pagina kun je ontdekken wat er allemaal mogelijk is op Instagram en wat voor meerwaarde het adverteren via Instagram heeft!

Fotoadvertenties

Om te beginnen heb je de fotoadvertenties. Dit zijn advertenties waarbij je een foto plaatst, zoals de gebruikers van Instagram ook doen. Hierdoor komt jouw advertentie te staan tussen de foto’s van andere gebruikers, wat een natuurlijke uitstraling heeft. Mensen die door alle foto’s scrollen zullen vaak niet eens doorhebben dat jouw foto een advertentie is.

Fotoadvertenties

Om te beginnen heb je de fotoadvertenties. Dit zijn advertenties waarbij je een foto plaatst, zoals de gebruikers van Instagram ook doen. Hierdoor komt jouw advertentie te staan tussen de foto’s van andere gebruikers, wat een natuurlijke uitstraling heeft. Mensen die door alle foto’s scrollen zullen vaak niet eens doorhebben dat jouw foto een advertentie is.

Instagram Stories

Eén van de functies op Instagram zijn de Stories. Deze functie lijkt op de app Snapchat, waar je korte foto’s en video’s met andere mensen kunt delen. Indien je een openbaar profiel hebt, kunnen mensen buiten je connecties op Instagram, ook jouw Stories bekijken. Kortom, op deze manier is het mogelijk om veel mensen te bereiken.

Zeker wanneer je gaat adverteren op andermans Story. Tegen betaling is het bij veel mensen mogelijk om via hun Instagram account reclame te maken. Een Story is 24 uur zichtbaar, waardoor jouw advertentie een hele dag lang getoond kan worden. Bij deze manier van adverteren kun je zowel video’s als afbeeldingen gebruiken.

Door goed onderzoek te doen naar de juiste Instagram accounts, die aansluiten bij jouw doelgroep en representatief zijn voor jouw bedrijf, kun je deze manier van adverteren succesvol toepassen. Naast een groot bereik, kan deze manier van adverteren ook effect hebben op je imago. Wanneer jouw doelgroep graag content bekijkt van een bepaalde influencer, dan is de kans groot dat zij jouw bedrijf ook sneller vertrouwen of een goed gevoel bij hebben.

Instagram Stories

Eén van de functies op Instagram zijn de Stories. Deze functie lijkt op de app Snapchat, waar je korte foto’s en video’s met andere mensen kunt delen. Indien je een openbaar profiel hebt, kunnen mensen buiten je connecties op Instagram, ook jouw Stories bekijken. Kortom, op deze manier is het mogelijk om veel mensen te bereiken.

Zeker wanneer je gaat adverteren op andermans Story. Tegen betaling is het bij veel mensen mogelijk om via hun Instagram account reclame te maken. Een Story is 24 uur zichtbaar, waardoor jouw advertentie een hele dag lang getoond kan worden. Bij deze manier van adverteren kun je zowel video’s als afbeeldingen gebruiken.

Door goed onderzoek te doen naar de juiste Instagram accounts, die aansluiten bij jouw doelgroep en representatief zijn voor jouw bedrijf, kun je deze manier van adverteren succesvol toepassen. Naast een groot bereik, kan deze manier van adverteren ook effect hebben op je imago. Wanneer jouw doelgroep graag content bekijkt van een bepaalde influencer, dan is de kans groot dat zij jouw bedrijf ook sneller vertrouwen of een goed gevoel bij hebben.

Carrousel advertenties

Carrousel advertenties zijn net iets uitgebreider dan fotoadvertenties, maar nog wel laagdrempelig voor de gebruiker. Een carrousel advertentie bestaat namelijk uit meerdere afbeeldingen. Deze afbeeldingen zijn in één post gestopt en is op dezelfde manier zichtbaar als een fotoadvertentie. Hierbij kan de gebruiker swipen tussen de verschillende afbeeldingen, wat zorgt voor extra mogelijkheden wat betreft het adverteren op Instagram.

Met een carrousel advertentie kun je een verhaallijn opzetten of extra informatie geven aan de gebruiker. Je kunt dit type advertentie bovendien ook gebruiken om meerdere producten of diensten onder de aandacht te brengen. Daarbij is het wel belangrijk dat je zorgt dat de gebruiker daadwerkelijk gaat scrollen. Daarom is het belangrijk dat carrousel advertenties opvallend zijn en daarnaast de gebruiker nieuwsgierig maken, zodat alle afbeeldingen van de carrousel worden bekeken.

Carrousel advertenties

Carrousel advertenties zijn net iets uitgebreider dan fotoadvertenties, maar nog wel laagdrempelig voor de gebruiker. Een carrousel advertentie bestaat namelijk uit meerdere afbeeldingen. Deze afbeeldingen zijn in één post gestopt en is op dezelfde manier zichtbaar als een fotoadvertentie. Hierbij kan de gebruiker swipen tussen de verschillende afbeeldingen, wat zorgt voor extra mogelijkheden wat betreft het adverteren op Instagram.

Met een carrousel advertentie kun je een verhaallijn opzetten of extra informatie geven aan de gebruiker. Je kunt dit type advertentie bovendien ook gebruiken om meerdere producten of diensten onder de aandacht te brengen. Daarbij is het wel belangrijk dat je zorgt dat de gebruiker daadwerkelijk gaat scrollen. Daarom is het belangrijk dat carrousel advertenties opvallend zijn en daarnaast de gebruiker nieuwsgierig maken, zodat alle afbeeldingen van de carrousel worden bekeken.

Videoadvertenties

Een andere manier om te adverteren op Instagram is door gebruik te maken van videoadvertenties. Deze advertenties mogen maximaal 30 seconden duren, dus het is belangrijk om goed met deze korte tijd om te gaan. Daarnaast is het belangrijk dat de kwaliteit ook goed is, om zo de kijker geïnteresseerd te houden en alle aandacht aan jouw video te laten geven.

Daarom kan het maken van videoadvertenties een behoorlijke uitdaging zijn. Je moet immers zelf de video bedenken en uitwerken, maar ook opnemen en monteren. Zo zullen er enorm veel uren werk in video’s van uiterlijk 30 seconden zitten! Om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf pakkende video’s als advertentie kan gebruiken, kan ROXTAR deze klus jou volledig uit handen nemen. Zo kun je profiteren van onze kennis en ervaring, terwijl je zelf de focus op je bedrijf kan houden!

Videoadvertenties

Een andere manier om te adverteren op Instagram is door gebruik te maken van videoadvertenties. Deze advertenties mogen maximaal 30 seconden duren, dus het is belangrijk om goed met deze korte tijd om te gaan. Daarnaast is het belangrijk dat de kwaliteit ook goed is, om zo de kijker geïnteresseerd te houden en alle aandacht aan jouw video te laten geven.

Daarom kan het maken van videoadvertenties een behoorlijke uitdaging zijn. Je moet immers zelf de video bedenken en uitwerken, maar ook opnemen en monteren. Zo zullen er enorm veel uren werk in video’s van uiterlijk 30 seconden zitten! Om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf pakkende video’s als advertentie kan gebruiken, kan ROXTAR deze klus jou volledig uit handen nemen. Zo kun je profiteren van onze kennis en ervaring, terwijl je zelf de focus op je bedrijf kan houden!

Instagram Reels

De videoadvertenties op Instagram worden geplaatst tussen andere video’s op het platform, die bekend zijn onder de naam Reels. Instagram Reels is vaak een zeer handige tool om veel kijkers te krijgen. Veel kijkers betekent dat de kans groot is dat je social media kanalen meer volgers krijgen en je website meer bezoekers zal ontvangen. Daarom zijn Reels onder veel bedrijven en Instagram accounts zeer geliefd.

Je kunt deze video’s op Instagram vergelijken met de korte video’s van bijvoorbeeld TikTok. Doordat er meestal korte en snelle video’s worden afgespeeld, is het zeer aantrekkelijk om door te blijven scrollen. Dit zorgt voor veel views op verschillende video’s en daarnaast ook voor veel kijkers bij de advertenties tussen de video’s door.

Het gevaar hierbij is dat kijkers snel doorscrollen, om weer vermaakt te worden door een nieuwe video. Echter, door ervoor te zorgen dat je een pakkende en duidelijke advertentie hebt, kun je de aandacht van kijkers vasthouden en ervoor zorgen dat jouw advertentie ook effect gaat hebben. De videoadvertenties zijn daarom zeer handig wanneer je snel veel kijkers wil hebben. Instagram maakt gebruik van de data van bezoekers, zodat jouw doelgroep goed vindbaar is op dit social media platform. 

Instagram Reels

De videoadvertenties op Instagram worden geplaatst tussen andere video’s op het platform, die bekend zijn onder de naam Reels. Instagram Reels is vaak een zeer handige tool om veel kijkers te krijgen. Veel kijkers betekent dat de kans groot is dat je social media kanalen meer volgers krijgen en je website meer bezoekers zal ontvangen. Daarom zijn Reels onder veel bedrijven en Instagram accounts zeer geliefd.

Je kunt deze video’s op Instagram vergelijken met de korte video’s van bijvoorbeeld TikTok. Doordat er meestal korte en snelle video’s worden afgespeeld, is het zeer aantrekkelijk om door te blijven scrollen. Dit zorgt voor veel views op verschillende video’s en daarnaast ook voor veel kijkers bij de advertenties tussen de video’s door.

Het gevaar hierbij is dat kijkers snel doorscrollen, om weer vermaakt te worden door een nieuwe video. Echter, door ervoor te zorgen dat je een pakkende en duidelijke advertentie hebt, kun je de aandacht van kijkers vasthouden en ervoor zorgen dat jouw advertentie ook effect gaat hebben. De videoadvertenties zijn daarom zeer handig wanneer je snel veel kijkers wil hebben. Instagram maakt gebruik van de data van bezoekers, zodat jouw doelgroep goed vindbaar is op dit social media platform. 

De juiste doelgroep bereiken via Instagram adverteren

Als ondernemer ken je de doelgroep van jouw bedrijf, maar hoe spreek je deze doelgroep aan? Ook voor het adverteren op Instagram is het belangrijk om zichtbaar te zijn voor jouw doelgroep, zodat je gericht reclame kunt maken. Gelukkig heeft Instagram, net als bijvoorbeeld Facebook, zeer uitgebreide opties om advertenties op jouw doelgroep te richten. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor mensen uit een bepaalde regio of filteren op interesses en gedrag.

Deze opties zorgen ervoor dat jouw advertenties op gebruikers zijn gericht, die zeer specifieke kenmerken kunnen hebben. Daarom is het belangrijk dat je goed in kaart hebt wat jouw doelgroep is. Gelukkig kun je de instellingen bij het adverteren aanpassen, zodat je ook kunt experimenteren met alle opties. Echter, advertenties kosten geld, dus de meest eenvoudige manier om succesvol te adverteren via Instagram is door een externe partij in te schakelen, die weet wat de beste manieren zijn om te adverteren via Instagram.

Waarom kiezen voor Instagram adverteren?

Naast Instagram zijn er verschillende social media kanalen, fora en webpagina’s, waar je ook kunt adverteren. Waarom zou je dan gebruik maken van Instagram? Social Media Advertising op dit platform is een zeer interessante optie, dankzij de hoeveelheid gebruikers en de verschillende opties die het platform te bieden heeft. Daarnaast zijn de verschillende manieren van adverteren, die zeer gedetailleerd op jouw doelgroep kan worden gericht, ook een groot pluspunt voor adverteerders.

Instagram heeft meer dan een miljard gebruikers en hierdoor kun je in potentie enorm veel mensen bereiken. Echter, het is belangrijk dat je de juiste mensen bereikt, die jouw bedrijf interessant vinden en graag gebruik maken van jouw producten of diensten. Daarom is het uitbesteden van Instagram advertenties een belangrijk onderdeel van je bedrijf. Door specialisten het werk te laten doen, weet je zeker dat je de juiste doelgroep bereikt, terwijl je hier geen tijd aan kwijt bent!

instagram-adverteren-uitbesteden

Het bepalen van je doelstellingen

Wanneer je gaat adverteren doe je dit met een reden. Adverteren is nodig om jouw doelen te bereiken. Wanneer je bijvoorbeeld op zoek bent naar meer naamsbekendheid of een hoger conversiepercentage, dan kan het adverteren helpen bij het bereiken van jouw doelstellingen. Met een opgesteld plan en bijbehorende doelstellingen kun je gericht aan de slag om jouw doelstellingen te verwezenlijken.

Daarom is het belangrijk om vooraf bepaalde doelen voor ogen te hebben die jij wil bereiken om jouw bedrijf verder te helpen. Samen kunnen we deze doelen doornemen en bespreken hoe we deze doelen gaan bereiken. Op basis van jouw doelen creëren we een plan van aanpak en gaan we aan de slag met het maken van de juiste advertenties, die op jouw ideale doelgroep worden gericht.

Wat is jouw doel bij het adverteren op Instagram?

Hierboven werden al enkele mogelijke doelstellingen voor het adverteren benoemd, maar wat zijn jouw doelen bij het adverteren op Instagram? Het is belangrijk om deze doelen voor jezelf duidelijk te hebben, om aan de hand van deze doelen een plan op te stellen. Met de onderstaande voorbeelden hopen wij jou te inspireren!

Meer naamsbekendheid

Hierboven heb je al het een en ander kunnen lezen over het vergroten van de naamsbekendheid. Veel bedrijven kiezen ervoor om regelmatig advertenties te lanceren, waardoor mensen bekend raken met het bedrijf. Wanneer je een bepaald bedrijf meerdere keren langs ziet komen op social media, dan krijg je het gevoel dat je het bedrijf al kent. Hierdoor kan jouw naamsbekendheid ervoor zorgen dat je betrouwbaar overkomt. Het winnen van het vertrouwen van de klant is een belangrijke zaak, die voordelig kan zijn voor je omzet.

Meer conversies

Voor nagenoeg elk bedrijf geldt dat een hogere omzet behoort tot de doelstellingen. Het motief achter meer conversies is daarom geen verrassing. Toch is het een kunst om ervoor te zorgen dat jouw doelgroep jouw advertenties bekijkt en aan de hand hiervan een Call to Action volgt.

Meer engagement

Steeds meer bedrijven zijn zich ervan bewust dat loyale klanten belangrijk zijn voor een bedrijf. Door interessant te blijven voor klanten, zul je ervoor zorgen dat jouw klanten niet overstappen naar de concurrentie. Wanneer jouw klanten reageren op jouw advertenties en andere activiteiten op social media, kan dit een manier zijn om de klanten verbonden te houden. Een bijkomend voordeel hiervan is dat bekenden van mensen die reageren ook jouw content zien. Daarnaast is het mogelijk dat jouw content wordt voorgesteld aan deze groep, omdat jouw klanten jou volgen.

Wanneer er veel positieve reacties onder jouw posts staan, ontstaat er een positief gevoel dat kan overslaan op de andere lezers. Hierdoor ontstaat een soort gemeenschap, waar mensen die jouw bedrijf interessant vinden elkaar ook kunnen ontmoeten. Deze sociale activiteiten kunnen van grote waarde zijn voor jouw bedrijf!

Veelgestelde vragen

Hoeveel kost adverteren op instagram?

Instagram-advertenties werken op hetzelfde systeem als Facebook-advertenties. De kosten zijn afhankelijk van een aantal factoren, waaronder je budget en of je handmatig of automatisch bieden selecteert. Instagram-advertentie kost je echter nooit meer dan je te besteden hebt. Als je een budget hebt van €15 per dag, kost Instagram Ads je nooit meer dan € 15 per dag.

Moet ik mijn advertenties zowel op Facebook als Instagram weergeven?

Wij raden dit wel aan. Wanneer je advertenties op beide platforms weergeeft, optimaliseert Facebook jouw advertentieplaatsing om de meeste en beste resultaten te behalen tegen de laagste kosten. Dat gezegd hebbende, is het waarschijnlijk wel de moeite waard om te overwegen of jouw Facebook- en Instagram-strategieën op elkaar zijn afgestemd en ook te kijken of je Facebook-advertentie wel geschikt is voor Instagram.

Waarom Instagram adverteren uitbesteden aan ROXTAR?

ROXTAR Online Marketing is een online marketing bureau met een zeer brede dienstverlening. Voor vrijwel iedere vorm van online marketing kun je bij ons aankloppen. Om je bij ieder onderdeel van je online marketing te ontzorgen, hebben we een team van specialisten met ieder zijn of haar eigen specialiteiten.

Onze Instagram-specialisten kennen het advertentiesysteem als hun eigen broekzak. Daarom weten we ontzettend snel welke advertentievorm het meest geschikt is en hoe we specifiek jouw doelgroep kunnen bereiken. Bovendien zijn we ook in staat om kwalitatief hoge content te creëren om te tonen in jouw advertenties en weten we als de beste hoe we een boodschap moeten overbrengen.

Meer weten wat we voor je kunnen betekenen op het gebied van social media adverteren of ben je benieuwd hoe we je nog meer kunnen helpen? Check onze diensten of neem contact met ons op. We hopen je snel te zien!

Gratis Strategiesessie

Wij jij jouw online marketing naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.