Facebook adverteren uitbesteden
Je kunt op verschillende manieren voor jouw bedrijf adverteren. De populariteit van adverteren via social media groeit elk jaar meer. En ook jij kan niet achterblijven. Facebook biedt handige tools waarmee je super gericht een bepaalde doelgroep aan kunt spreken. Bovendien is Facebook adverteren relatief goedkoop. Ideaal voor kleine bedrijven en start-ups dus! Helaas is Facebook adverteren niet zo makkelijk als dat het op het eerste gezicht misschien lijkt.
Met de juiste kennis en ervaring kun je veel waarde uit je advertenties halen! Facebook adverteren uitbesteden aan een professioneel online marketing bureau is de beste keuze wanneer je niet bekend bent met social media advertenties. En bij ROXTAR hebben we alles in huis om jouw Facebook advertenties tot ware trekpleisters om te toveren.
Gratis Strategiesessie
Wil jij jouw website naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.
Gratis Strategiesessie
Wil jij jouw website naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.
Wat zijn Facebook advertenties?
Facebook advertenties zijn betaalde berichten die door bedrijven op Facebook worden geplaatst. Het zijn dus geen standaard berichten die je op je profiel kunt zetten, maar speciaal gecreëerde berichten die aan een specifieke doelgroep worden getoond. Super handig, want op deze manier kun jij precies bepalen wie de advertentie te zien krijgt. Richt je op een bepaalde demografie of een bepaalde leeftijdscategorie, het kan allemaal! Je kunt daarbij zo specifiek of breed zijn als je zelf wilt én je kunt zo veel uitgeven als je zelf wilt. Geen groot budget? Ook dan komt Facebook adverteren perfect van pas.
Waarom via Facebook adverteren?
Facebook adverteren is een gerichte en relatief goedkope oplossing. Facebook biedt adverteerders namelijk de mogelijkheid heel gericht aan te geven welke doelgroep de advertenties mag zien. Van leeftijd tot woonplaats en interesses: je geeft tot in de details aan hoe jouw doelgroep eruit ziet. Super fijn, want zo weet je dat je geen geld verspild aan mensen die jouw product of dienst waarschijnlijk toch niet willen kopen. Tegenwoordig is het Facebook platform met name bezet door mensen van middelbare leeftijd. Is dit toevallig jouw doelgroep? Dan is het helemaal aan te raden Facebook advertenties in te zetten. Maar ook wanneer de leeftijd van jouw doelgroep hier buiten valt, kan het nog erg interessant zijn.
Combinatie met andere strategieën
Nieuwe klanten binnenhalen? Yes. Je naamsbekendheid vergroten? Zeker. Jouw advertentie specifiek richten op degenen die jouw webshop al eens eerder hebben bezocht? Jup. Met Facebook Adverteren kan het allemaal. Facebook biedt namelijk een ideaal platform voor onder andere branding en retargeting. Zo vang je met Facebook adverteren meerdere vliegen in één klap en kun je adverteren combineren met andere marketingstrategieën. Ideaal, toch?!
Betrokken & bereikbaar
We zijn proactief, kunnen snel schakelen en zijn makkelijk bereikbaar.
Altijd resultaat gedreven
We zijn altijd gemotiveerd om het beste resultaat voor onze klanten te boeken.
Transparant & duidelijk
Geen abracadabra. We laten alles zien wat we doen en altijd zo duidelijk mogelijk.
Miljarden actieve gebruikers
Facebook is vandaag de dag nog steeds het meest gebruikte social media kanaal. Zoals je misschien al wel had verwacht, telt Facebook namelijk miljarden actieve gebruikers. Een enorme groep mensen dus! En hier valt jouw doelgroep ongetwijfeld ook onder. Alleen al in Nederland gebruiken op dagbasis miljoenen mensen Facebook.
Stel je eens voor dat jouw advertentie binnen enkele dagen door een paar honderd of duizend mensen in jouw doelgroep wordt bekeken! Met zoveel dagelijkse gebruikers én de handige tools van Facebook ben jij er zeker van dat je jouw doelgroep kunt bereiken. Mits je de advertenties natuurlijk op de juiste manier plaatst. Facebook adverteren uitbesteden bij ROXTAR? Dan weet je zeker dat de juiste doelgroep jouw advertenties te zien krijgt!
Wat zijn Facebook advertenties?
Facebook Adverteren of berichten?
Heb je een bedrijf? Dan is het altijd verstandig om je Facebook-pagina een beetje up-to-date te houden. Na de website, is social media namelijk het eerste kanaal waarop mensen een bedrijf opzoeken! Bovendien dragen het aantal likes op een standaard bericht ook bij aan de mate waarin jouw pagina wordt gezien door anderen. Hoe meer likes, hoe meer exposure!
Desondanks is het plaatsen van alleen berichten vaak niet voldoende. Je bereikt hier namelijk ook een heleboel mensen mee die niet in jouw doelgroep vallen. Daarnaast zijn de meeste mensen die jouw berichten zien al bekend met je bedrijf, aangezien zij jouw Facebook-pagina volgen. Is het jouw doel om nieuwe klanten binnen te halen? In dat geval is Facebook adverteren uitbesteden de allerbeste optie. Op die manier kunnen wij onze magie erop los laten en jouw advertenties aan een geheel nieuw publiek showen!
En andere kanalen dan?
Facebook adverteren uitbesteden is een goede keuze, maar er zijn natuurlijk een heleboel andere kanalen waarop je kunt adverteren. Zo is Instagram bijvoorbeeld ook een goede kandidaat. In de afgelopen jaren is met name het aantal jongeren dat gebruik maakt van Instagram enorm gestegen. Dit maakt Facebook echter niet minder populair. De meeste jongeren maken namelijk nog steeds volop gebruik van dit platform. Adverteren via Facebook en Instagram komt – op een aantal verschillen na – vrij overeen. Beide platformen zijn namelijk onderdeel van het bedrijf Meta. Facebook adverteren is echter wel weer heel verschillend ten opzichte van Zoekmachine Adverteren.
Plaats je een advertentie op bijvoorbeeld Google? Dan zal deze direct bovenaan de pagina komen te staan. Bovendien komt jouw advertentie alleen tevoorschijn wanneer gebruikers een bepaald zoekwoord intypen. Bij Facebook ligt dit net anders. Advertenties worden daar aangegeven met de tekst “Gesponsord” en verschijnen tussen de ‘normale’ berichten van gebruikers. Jouw advertentie komt dan tevoorschijn bij degenen die tot jouw gekozen doelgroep behoren. Facebook Adverteren uitbesteden helpt jou bij het maken van de beste keuzes. Zo weet je zeker dat de juiste groep mensen wordt bereikt met jouw advertenties.
Een advertentie maken
Het maken van een advertentie op Facebook is super makkelijk. De kunst is echter een zo kostenefficiënt mogelijke campagne op te zetten. Je wilt natuurlijk geen onnodige euro’s verspillen aan mensen die jouw product of dienst hoogstwaarschijnlijk toch niet zullen kopen. De juiste targeting is van groot belang wanneer je via Facebook adverteert. Uiteindelijk is het doel natuurlijk om meer uit je advertenties te halen dan dat je erin steekt. Nogal zuur als het andersom zou zijn.
De meest efficiënte manier van Facebook adverteren is met behulp van een advertentieaccount. Dit account brengt je naar een speciale omgeving waar jij precies in kunt stellen waar op Facebook jouw advertentie getoond moet worden en wie jouw advertenties te zien krijgen. De kans is groot dat wanneer je voor het eerst in de advertentie omgeving terecht komt, je door de bomen het bos niet meer ziet.
Een wirwar van begrippen, knoppen en opties komen je namelijk tegemoet. En dat is waar Facebook adverteren uitbesteden goed van pas komt. Wij beschikken bij ROXTAR namelijk over de kennis en expertise om een efficiënte en winstgevende campagne op te zetten. Bovendien weten wij alle ins en outs van het advertentieaccount en staan wij paraat jou hier wegwijs in te maken.
Jouw doelstelling
Voordat we jouw advertentie gaan creëren, is het belangrijk dat je je doelstellingen in kaart brengt. Wat wil je graag met je advertentie bereiken? Wil je de naamsbekendheid van je bedrijf vergroten? Wil je het aantal websitebezoekers verhogen? Of wil je juist de conversie op je site verhogen? Via je Facebook advertentieaccount kun je exact aangeven wat de doelstelling van een advertentie is.
Kies onder andere voor overwegingen, bekendheid, een lead-campagne of verkeer. Bovendien zijn er ook bepaalde opties voor webshops en kun je als doelstelling verkopen uit de catalogus instellen. Het allerbelangrijkste is eigenlijk om jouw advertentie in de juiste fase te laten tonen. Een product aanbieden aan degenen die nog helemaal niet klaar zijn een product te kopen, zal toch niet veel opschieten. Met behulp van het handige PESO model kun je beter bepalen welke mediakanalen geschikt zijn voor jouw doelstelling.
Benieuwd hoe we jou verder kunnen helpen?
Advertentievorm bepalen
Er zijn mega veel verschillende advertentievormen op Facebook. Dit is super fijn, maar maakt het tegelijkertijd ook een beetje ingewikkeld. Zeker als je geen idee hebt wat je nou eigenlijk aan het doen bent. Je kunt eenvoudig meerdere campagnes naast elkaar opzetten, ideaal wanneer je verschillende doelstellingen tegelijk hebt. Om de juiste advertentievorm(en) te bepalen die perfect aansluit op jouw bedrijf en doelstelling, kun je het best Facebook adverteren uitbesteden. Bij ROXTAR weten we namelijk precies welke advertentievorm het best bij jouw branche en doelstelling past. Op deze manier kunnen we jouw advertentie zo nauwkeurig vormgeven dat deze efficiënt en winstgevend ingezet kan worden.
De inhoud van een advertentie
We weten nu dat er diverse advertentievormen en doelstellingen zijn, maar wat zet je nou precies in je advertentie? Het kan erg lastig zijn te bepalen wat de juiste boodschap is die jij aan je doelgroep wilt laten zien. De boodschap moet interessant en aantrekkelijk zijn. Je wilt natuurlijk – afhankelijk van jouw doelstelling – dat men actie onderneemt na het zien van jouw advertentie. Is de inhoud van jouw advertentie echt verschrikkelijk? Dan kun je in het ergste geval zelfs mensen afschrikken.
En dat is natuurlijk het allerlaatste dat je wilt bereiken. Je steekt niet voor niets geld, tijd en energie in jouw advertenties. Om zeker te zijn van de juiste inhoud is het verstandig Facebook adverteren uit te besteden. Met de nodige kennis en ervaring op zak weten we bij ROXTAR namelijk precies hoe we inhoudelijk in moeten spelen op jouw doelgroep.
Resultaten meten
Om je campagnes constant te kunnen verbeteren, is het belangrijk de resultaten van jouw advertenties bij te houden en continu te meten. Met allerlei verschillende cijfertjes en opties kan het nogal lastig zijn dit goed bij te houden. Maar vergis je niet: het meten van de resultaten is minstens net zo belangrijk als het plaatsen van de advertentie zelf!
Zeker wanneer je van plan bent in de toekomst meerdere advertenties te plaatsen. Door de gehele customer journey in de gaten te houden, weten wij precies hoe we de volgende campagnes zo efficiënt mogelijk in kunnen richten. Wil jij Facebook Adverteren uitbesteden bij ROXTAR? Dan ben je verzekerd van continue updates en transparantie van de resultaten van jouw advertentie(s).
Video’s adverteren
Misschien heb je het zelf al weleens voorbij zien komen: video advertenties op Facebook. Veel bedrijven maken hier gebruik van. Het inzetten van een video advertentie kan echter zowel positieve als negatieve gevolgen hebben. Wat veel mensen namelijk niet (direct) inzien is dat bij het creëren van een effectieve video advertentie veel komt kijken. Ten eerste moet je video van goede kwaliteit zijn. Zowel inhoudelijk als qua vormgeving. Een video van slechte kwaliteit zal binnen no time weggeswiped worden.
Een professionele video is dus echt een must. Verder is het belangrijk dat de kijker in de eerste paar seconden al getriggerd wordt. Is dit niet het geval? Ook dan zal er snel worden doorgescrold. Als laatst moet je video van korte duur zijn. Mensen loggen immers niet in op Facebook om mega lange video’s te kijken. Boring. Hulp nodig bij het creëren van de perfecte video advertentie? Wij staan graag voor je klaar!
Een dienst/product met meer uitleg?
Maar wat nou als jouw product of dienst meer uitleg nodig heeft? Je kunt natuurlijk geen ellenlange tekst of een video van 5 minuten in je advertentie plakken. Althans, het kan wel. Maar de kans is zeer groot dat je je geld dan net zo goed door de wc had kunnen spoelen. Gelukkig heeft Facebook ook hier een handige oplossing voor. Je kunt namelijk als doelstelling ook ‘chatberichten’ instellen.
Op deze manier spoor je gebruikers aan contact met jouw bedrijf op te nemen via de Facebook chat. Zo kun jij op je gemak uitleggen wat jouw product of dienst precies inhoudt. Let wel op! Mocht je hier gebruik van willen maken, is het wel belangrijk dat je snel op je chatberichten reageert. Anders zul je er een slechte naam aan overhouden.
Facebook adverteren uitbesteden bij ROXTAR
Zo efficiënt mogelijk een Facebook advertentiecampagne opstarten? Dan ben je bij ROXTAR aan het juiste adres. Er komt namelijk veel meer bij kijken dan je in eerste instantie zou denken. Het instellen van de juiste doelstelling en advertentievorm in combinatie met het – goed! – meten van de resultaten, vraagt om de nodige kennis en ervaring.
En laten we dat bij ROXTAR nou eens net in huis hebben. Onze online marketeers zijn al meer dan 10 jaar bezig met social media advertenties en weten daarom als geen ander hoe ze jouw Facebook advertentie in de spotlight moeten zetten bij het juiste publiek. Of het nu gaat om een advertentie met tekst en een foto of een pakkende video: bij ROXTAR ben je aan het juiste adres om Facebook adverteren uit te besteden.
Gratis Strategiesessie
Wij jij jouw online marketing naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.