LinkedIn adverteren uitbesteden

LinkedIn adverteren uitbesteden

LinkedIn is een social media kanaal dat tegenwoordig al door veel mensen en bedrijven wordt gebruikt. Het is dan ook een zeer interessant kanaal om met je bedrijf jouw doelgroep te bereiken. De advertentiemogelijkheden voor dit platform worden steeds ruimer, waardoor er tegenwoordig al veel mogelijk is om je doelgroep met dit platform goed aan te spreken. LinkedIn adverteren is slim om te doen, omdat je er veel voordelen mee kunt behalen. Mocht je meer informatie willen hebben over deze vorm van adverteren, lees dan snel verder. Wij vertellen je hier alle ins en outs over.

Waar je zelf aan de slag kunt gaan met LinkedIn advertenties, kun je dit ook door de experts van ROXTAR laten doen. Wij helpen je graag met het behalen van jouw doelstellingen en om goed presterende campagnes neer te zetten. Ben je er eigenlijk al van overtuigd dat je hiermee aan de slag wilt gaan en wil je deze advertenties graag uitbesteden? Neem dan gauw contact met ons op, zodat we zo snel mogelijk voor je aan het werk kunnen gaan. In no time zie jij de goede resultaten al binnenkomen!

Gratis Strategiesessie

Wil jij jouw website naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.

Gratis Strategiesessie

Wil jij jouw website naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.

linkedin adverteren uitbesteden

Wat voor platform is LinkedIn?

LinkedIn is een socialmediakanaal dat geschikt is voor zakelijk gebruik. Waar het mogelijk is om te adverteren op Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat en TikTok, is ook LinkedIn een platform waarop adverteren als bedrijf een goede zet is. Het is een zeer interessant platform voor B2B-bedrijven, mede door het feit dat de doelgroep op dit platform makkelijk te bereiken is en de conversieratio hoog is. Je kan natuurlijk zelf aan de slag gaan met LinkedIn adverteren, maar als je het uitbesteed aan ROXTAR zal dit je veel kopzorgen besparen!  

De verschillende soorten advertenties bij LinkedIn adverteren

Zoals we hierboven al eerder benoemden wordt het aanbod aan advertentiemogelijkheden voor dit platform steeds ruimer. Dit betekent dat je hier een ruime keuze in hebt en dat het lastig kan zijn om te bepalen welke voor jouw bedrijf het meest geschikt is. Het is goed mogelijk dat je door al deze opties door de bomen het bos niet meer ziet. Als je LinkedIn adverteren aan ons uitbesteedt, gaan wij samen met jou op zoek naar het perfecte advertentieformat. Hoe beter het advertentieformat aansluit bij jouw bedrijf en je doelstelling, hoe hoger de kans op conversie. Aan welke soorten advertenties je zou kunnen denken? Je kunt uit de volgende opties kiezen:

  • Advertenties met één afbeelding
  • Carousel advertenties
  • Video advertenties
  • Tekstadvertenties
  • Spotlight-advertenties
  • Berichtadvertenties
  • Gespreksadvertenties

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen zijn er dus een hoop soorten waar je uit moet kiezen als je gaat adverteren op dit zakelijke platform. Het is mogelijk om één format te kiezen, maar diverse formats met elkaar combineren om de doelgroep goed te bereiken is ook een optie. Om jou een beter beeld te geven van wat deze verschillende advertentieformats inhouden, geven wij hieronder een korte toelichting per soort. 

Advertenties met één afbeelding

Deze soort advertentie spreekt eigenlijk wel voor zich. Hiermee bedoelen we een format waarbij een afbeelding gebruikt wordt om te adverteren. Door slechts één afbeelding te gebruiken is het mogelijk om de boodschap goed over te brengen. Zorg wel voor een catchy, mooi design zodat mensen hier geïnteresseerd in raken en geneigd zijn om snel actie te ondernemen.

Carousel advertenties

Als we het hebben over carousel advertenties hebben we het over advertenties waarbij meerdere afbeeldingen worden gebruikt. Mocht jij het lastig vinden om met slechts één afbeelding een boodschap over te brengen, dan is dit een format waar je veel profijt van kunt hebben. Hierbij kun je namelijk meerdere afbeeldingen plaatsen om op deze manier je boodschap optimaal over te brengen.

Video advertenties

Zoals de naam al aangeeft gaat het bij dit format om een advertentie met video. Dit is zeker het overwegen waard, want met behulp van een video kun je jouw boodschap goed toelichten. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als je een product of bepaalde dienst beter wilt uitleggen en hiervoor aan één of meer afbeeldingen niet genoeg hebt. Mocht je voor deze vorm van adverteren kiezen, dan is het wel een aanrader om gebruik te maken van een korte video. Hoe langer de video is, hoe minder mensen het helemaal af zullen kijken. Houd het dus kort en krachtig. 

Tekstadvertenties

Een andere vorm van adverteren op LinkedIn die zeker goed is om te overwegen, is adverteren met tekst. Als je tekst gebruikt voor jouw advertentie, is het echter wel belangrijk om voor goede content te zorgen. Bij ROXTAR weten we maar al te goed hoe je pakkende en originele content schrijft, zodat het de doelgroep echt aanspreekt en zij gelijk actie ondernemen. Goede copywriting is belangrijk om dit te bereiken. Een pakkende tekst, zonder spel- en grammaticafouten dat er ook nog is professioneel uitziet, dat kan je gerust aan ROXTAR overlaten!

Spotlight-advertenties

Een spotlight-advertentie gebruik je om iets aan te kondigen, zoals een product, dienst of evenement. Het is een advertentie waarin je gebruikmaakt van een zogeheten call-to-action, met als doel om geïnteresseerden meteen over te laten gaan tot conversie.

Berichtadvertenties

Een vorm van adverteren op LinkedIn waar je ook nog over na kunt denken, zijn berichtadvertenties. Hierbij adverteer je eigenlijk direct in het postvak van mensen uit je doelgroep. Wel is het mogelijk om je bericht persoonlijk te maken, zodat het niet meteen heel reclameachtig lijkt. Hoe persoonlijker het bericht, hoe groter de kans is dat mensen actie ondernemen.

LinkedIn adverteren tips

Om goede resultaten te behalen, zijn er een aantal tips die goed zijn om in gedachten te houden. Wij zetten er hieronder een paar voor je op een rijtje.

  • Je doelgroep niet te specifiek maken. Als je dit wel doet, is de kans kleiner dat je conversies behaalt. Maak de doelgroep dus iets breder, zodat je een groter aantal mensen kunt bereiken. Bij tekstadvertenties kun je denken aan een aantal van zo’n 50.000 en bij een bericht- of gespreksadvertenties zou je kunnen denken aan iets tussen de 10.000 en 20.000.
  • Betaal per klik als je veel conversies wilt behalen. Je hebt de mogelijkheid om te betalen per klik of om te betalen per 1000 impressies. Het is een aanrader om te betalen per klik als het jouw doel is om veel conversies te behalen met je campagnes.

Blijf veel testen en vergelijk advertentieformats. Als je zelf aan de slag gaat met LinkedIn adverteren, is het een kwestie van heel veel testen om te kijken wat het beste werkt. Probeer daarom verschillende advertentieformats uit om te kijken welke het beste scoren. Evalueer de prestaties en maak aanpassingen om de volgende campagne nog beter te maken. Als je tijd en geld wilt besparen, dan kan je het beter uitbesteden aan ROXTAR.

linkedin adverteren uitbesteden doelgroep bepalen
linkedin adverteren uitbesteden

Waarom zou je LinkedIn adverteren uitbesteden?

Het is een optie om zelf aan de slag te gaan met LinkedIn adverteren. Om dit helemaal onder de knie te krijgen, kan wel een tijdje duren. Het heeft meerdere voordelen om LinkedIn adverteren uit te besteden. Hiervoor ben je bij ROXTAR aan het juiste adres. Wij helpen je er graag bij om doelstellingen te behalen. Waarom je LinkedIn adverteren zou moeten uitbesteden? 

  • Je bespaart tijd, geld en moeite
  • Je kunt blijven focussen op de kerntaken van je bedrijf
  • Profiteren van de expertise van specialisten op dit gebied
  • Het maximale uit je campagnes halen

Benieuwd hoe we jou verder kunnen helpen?

Bepaal waarom jij wilt adverteren op LinkedIn

Als je de plannen hebt om te adverteren op dit platform, dan is het slim om een doel op te stellen. Wat wil je bereiken met jouw advertenties? Is het jouw doel om naamsbekendheid te krijgen of vind je het juiste belangrijk om leads te vergaren? Door een doel voor ogen te hebben wordt het makkelijker om gericht te adverteren, of je dit nu zelf doet of uitbesteedt.

Waarom LinkedIn adverteren uitbesteden bij ROXTAR?

Zit je eraan te denken om LinkedIn uit te besteden? Dan zit je bij ROXTAR goed. Wij vertellen je graag waarom je de samenwerking met ons zou moeten aangaan. Ten eerste zijn wij enorm betrokken en bereikbaar. Wij vinden het belangrijk om proactief te zijn en snel antwoord te kunnen geven op al jouw vragen. Daarnaast werken wij altijd resultaatgericht. Wij doen er alles aan om het maximale eruit te halen en de best mogelijke resultaten voor je te behalen. Nog een reden om ons jouw Linkedin advertententies partner te laten worden, is omdat we transparant en duidelijk zijn. We laten jou stap voor stap zien wat er gebeurt en zijn duidelijk over onze werkwijze. 

Kies je voor ons, dan kun je erop rekenen dat de campagnes in goede handen zijn. ROXTAR heeft een ervaren team die continu bezig is met het optimaliseren van campagnes. We doen er dan ook alles aan om jouw campagne zo goed mogelijk te laten draaien. Dankzij onze ruime ervaring in online marketing weten wij precies wat nodig is om jouw LinkedIn advertenties tot een succes te maken. Dit is mogelijk dankzij goed evalueren en aanpassingen maken waar nodig. Uiteraard zorgen wij ervoor dat de prestaties van campagnes met jou worden gedeeld, zodat je hier goed op de hoogte van blijft. 

Betrokken & bereikbaar

We zijn proactief, kunnen snel schakelen en zijn makkelijk bereikbaar.

Altijd resultaat gedreven

We zijn altijd gemotiveerd om het beste resultaat voor onze klanten te boeken.

Transparant & duidelijk

Geen abracadabra. We laten alles zien wat we doen en altijd zo duidelijk mogelijk.

Neem contact op voor de mogelijkheden

Ben je ervan overtuigd dat LinkedIn adverteren uitbesteden iets voor jou is? Laat ons dan jouw partner worden! Wij helpen je heel graag met het behalen van goede resultaten. Neem snel contact met ons op, zodat we geheel vrijblijvend de mogelijkheden kunnen bespreken. Contact opnemen kun je doen door ons te bellen op: 0031 850 600 870 of door een mailtje naar ons te sturen. Je kunt ook een Whatsappje sturen via de Whatsapp-button rechtsonder, dan komen zo snel mogelijk bij jou terug. Of je nu gelijk een samenwerking aan wilt gaan of eerst nog wat vragen hebt over LinkedIn adverteren voor jouw bedrijf: wij staan voor je klaar!

Gratis Strategiesessie

Wij jij jouw online marketing naar een volgend niveau tillen? Vraag nu een gratis strategiesessie aan.

Maak gebruik van onze andere online marketing diensten

Niet alleen LinkedIn is natuurlijk een goed social media kanaal om op te adverteren. Er zijn nog veel andere interessante advertentiekanalen die je kunt overwegen. Ook hierbij kunnen wij jou helpen. Als full service online-marketing bureau zijn wij gespecialiseerd in allerlei vormen van online marketing. Als je jouw bedrijf dus beter op de kaart wilt zetten door middel van online marketing, dan ben je bij ons op de juiste plek. Naast het verzorgen van advertenties op diverse platformen kunnen wij jou ook helpen bij het maken van een nieuwe website, het optimaliseren van je website, SEO diensten of Google Ads. Klop dus vooral bij ons aan als jouw bedrijf behoefte heeft aan goede online marketing. 

Maak kennis met ons team